Tuesday, September 6, 2022

Pangkor Raya _ Day 1

masa raya ke 4 hari tu sempat laa aku bersama keluarga pergi bercuti di Pulau Pangkor...abang aku la sibuk ajak bercuti siap sibuk nak sponsor hotel semua...so kita layan kan je laaa...awal pagi kita gerak dari rumah...sempat singgah R&R kat highway baru lepas Sungai Besar tu untuk makan mihun goreng mak aku masak!hahahaa berkelah dalam kereta uols...sedap gilaaa...tiga kereta gerak sekali tapi yang sakan makan kereta kitorang je...adik aku lembab tak sampai, sampai....abang aku kalut nak cepat sampai jeti...hahaha!
jam 11.30 pagi kami dah sampai Marina Island Jetty Complex...aku dah beli tiket ferry sesiap naik dari sini...so kami turun beg dan orang lain dekat ngan jeti, then pi carik parking...adoi tengok parking penuh, dapat bayang laa ramai orang kat Pangkor nanti ni...huhuhu parking kena RM60 untuk 3 hari 2 malam kami tuuu...pas dah parking, sempat la yang lain plak melayan mihun goreng mak aku kat tepi turun kan diorang tadi tu...taknak masuk dalam lagi sebab ramai gilaaa orang...feri kami jam 12.30 tengahari...dah kenyang, pandai la anak buah aku ajak o'od katanya hahahaha...so Makngah pun layan...
dan bila sampai masa, jom la kita beratur masuk...masa ni memang ramai gilaaa manusia...hahaha pasrah je laaa...dah gatal sangat nak pi Pulau Pangkor masa cuti raya kan...raya tahun ni plak kita semua baru lepas kandang kan...sakan la orang berjalan!hahahah nak naik feri dengan bawak beg, bebudak lagi, orang tua lagi...hahaha masa nak naik tu mencabar gak laa...lagi nak melangkah masuk feri tu...kaki abah aku tak kuat sangat...beg aku kena pegang, tengok dia, pegang anak buah lagi...Allahu...bertabah la...oh ya tiket aku dah beli sesiap online...tak ingat harga, korang pi search lah...hahahaha...
selepas beberapa ketika naik feri, sampai laa kami di Pulau Pangkor...keluar je feri ke jeti tu, macam semut manusia!hahaha ya ampun aku rasa mesti mak abah aku dah nyumpah dalam hati...hahaha tapi sebab abang aku kan yang plan...diorang diamm je...cuba kalo aku yang plan, rasa semua dah bising dah mengomel!hahahaha...sampai je terus cari van hotel...abang aku dah book hotel dan request van ambil kami...memula nak buat dua trip, tapi tak sanggup nak tunggu kat jeti tu so sumbat je semua dalam van tu...hahahaha!
abang aku ambil 4 bilik di Avi Pangkor Beach Resort...untuk 2 malam tu berharga RM2720 gak laa...mahal gilaaa...hahahaha nasib la orang belanja kan...ada 2 bilik yang ada connecting door...bebudak nampak pool dah melompat daaa...pastu rehat jap, adik aku pi setelkan kereta sewa....sewa dua buah kereta yang aku lupa harga sebab adik perempuan aku belanja...hahaha tak lama pun stay kat bilik sebab memasing lapar...so moh la keluar cari makan!
dan bermula sini la nightmare bagi kami...hahahaha cari kedai makan, sampai kedai famous, Nipah Deli, kat area Teluk Nipah tapi bahan habis katanya...pi kedai sebelah dia, Daddy's Cafe, dah duduk sekali mak dan abang aku tak yakin nampak india yang jaga kedainya...so last sekali kami ke gerai-gerai banyak di area Teluk Nipah tu...konon pilih yang nampak ada seafood fresh depan kedai...sekali sejam lebih yaaa tunggu makanan!dah la lapar, kena tunggu lama gilaaaa!sib baik ada kedai jual cendawan celup tepun depan tu kami beli berbungkus buat alas perut tunggu makanan!huhuhuh dah la mahal sebekas RM10 weh...hahaha gila lah...masa ni muka memasing memang mencuka abes!sib baik tepi pantai sok bawa bebudak pi pantai supaya diorang tak mengamuk...hahaha dan bila makanan sampai, macam piranha makan...hahaha makan gerai, servis lembab, makanan biasa je laa tapi kena RM200++ tau...gila lah mahal...hahaha terus semua pissed off gila hahaha!
dan sebab kepenatan bangun awal, drive jejauh, rengsa ramai orang kat jeti, pastu emosi plak kat kedai makan, makanya balik je bilik petang tu aku pengsan sampai malam!orang bising, bebudak main-main semua aku tak mampu buka mata dah!hahaha dah aku tak keluar semua pun tak keluar malam tu...semua main order room service je la kan...hahaha ye la nak keluar cari makan pun masih trauma dengan kedai makan siang tadi...huhuhu...dan malam tu sempat la aku berurusan dengan bot untuk program kami esok...orang hotel tu yang tolong dapatkan contact...dengan itu berakhirlah hari pertama kami di Pulau Pangkor...hahahaha...trauma sampai sekarang ya kalo sebut Pangkor ni...hahaha...

No comments:

Post a Comment