Thursday, September 8, 2022

Pangkor Raya _ Day 3

Sambungan dari: Pangkor Raya _ Day 2

dan hari terakhir di Pangkor, abang aku keluar jenjalan...aku dah malas...so bermalasan je laa kat bilik...turun pun lambat...masa ni kan baru lepas kandang, boleh plak satu family besor kat hotel ni masuk restoran semuaaa tak pakai mask....stupid gila...restoran bertutup aircond kot...geram gila rasanya masa ni...huhuhu dan lepas makan naik, siap-siap semua...pulang kan kereta dan ready van nak hantar kita ke jeti...dan as expected ramai gilaaa kat jeti...tapi rezei dapat tempat duduk sekali semua...hehehe so tunggu la sampai masa feri kami dipanggil...tapi masa nak beratur ni mencabar gak la...aku standby beratur sebab ramai gilaa manusia kat tempat beratur tu...pastu dah panggil nombor feri baru yang lain datang...
selamat tinggal Pulau Pangkor...mak abah aku sampai sekarang kalau sebut Pangkor, menjeling memasing!hahahahahaha abang aku memang tak sebut apa dah takut kena bahan kot...kahkahkah!gila lah trauma...ramai gilaaa manusia...makanan habis, yang ada mahal, lembab...eii banyak yang tak indah dari indah...hahaha aku rasa lepas ni kalo nakpi Pangkor pun, aku nak pergi Pangkor Laut Resort je...kalo main pulau ni, eh tak koser dah aku kot...huhuhuhu....
dan sampai je ke Marina Island, kami pun sesiap ambil kereta dan angkut semua masuk kereta...masa ni plan nak lunch area Lumut tapi abang cakap awal lagi, cer nanti tengok dalam perjalanan...sebab kan nak lalu jalan dalam, aku suggest makan kat Kuala Selangor je sebab tengok waze dalam 2 jam je masa ni...sekali dah gerak, masa perjalanan makin bertambah kat waze!sebabnya ada satu simpang tuuu, jemmm gilaaa pasal apetah aku pun tak paham...memang tak gerak langsung kereta!
hasilnya kami sampai di River View Seafood Restaurant, Kuala Selangor...memasing memang kelaparan gila dah masa ni...dengan pantas aku buat order...dann memang takdan nak flatlay la makanan kan...sebabnya bila sampai je semua terus serbuuu...hahahaha lepas satu, satu makanan habis, sampai lagi lauk baru...hahaha banyak gilaaa order tapi puas hati semua orang sebab sedappp!aku memang suka sini sebab sedap!total makan RM300 dengan 2 ekor ikan, sotong, udang, ayam dan apetah lagi aku tak ingat...tapi memang macam piranha makan semua orang hahahaha!ambil gambar pun apa adanya je la...hahaha...
dan akhirnyaaa kami semua sampai rumah pada jam 7.45 petang...Alhamdulillah perjalanan smooth jee lepas dah makan tu...takde langsung kawasan yang jammed weh...legaaa...penat gilaaa perjalanan kali ini tau...tu malas nak jalan masa raya tu...jammed dia takleh bawa bincang...tapi nak buat cemana...kalo nak semua ada sekali memang kena masa cuti sekolah la...huhuhu pasrah je laaaa...okey selesai trip ke Pangkor...yeayyy...trip ni masa bulan Mei hari tu...yeay pasni masuk cerita June plak...kalau konsisten update ni, fuhh leh habis semua post aku soon ni...yehuuu...doakan aku tau!

1. Pernah jugak kena masa raya cina tahun bilatah tu. Pangkor jugak, dengan kedai makan penuh, pastu sana sini makanan semua habis stok, pastu dengan dari kat jeti penuh, dengan nak breakfast pun takde tempat duduk. Memang tobatlah nak gi lagik dah lepas tu hahaha...

1. Hahahaha ya ampunnn memang tobat! Hahahaha dgr nama pun trauma lagik hahhaa

2. Ingatkan aku sorang je trauma bila sebut Pulau Pangkor, rupanya ada geng. Haha. Memang menyeramkan time nak naik feri tu, dengan anak kecik, dengan bag, dengan lead rombongan company lagi.