Thursday, September 1, 2022

Congkak Nusantara Cuisine, KL

HELLO SEPTEMBER! YEAY FAVOURITE MONTH AMONG ALL!

hahaha syukur la semangat menghapdet masih kekal lagi sejak awal bulan Ogos...hahahaha 21 posts ya dalam sebulan...last bulan yang leh ada banyak hupdate macam tu adalah April dan June tahun 2021 yaa...so now dah masuk September, cerita aku masih berkisar kisah bulan April...so still 5 bulan terkebelakang lagi cerita kita...hahaha takpe soon dia gerak pantas la tu sebab masa ni bulan puasa...so puasa dan raya aku kurang JJCM dan travel kan...hehehe...so kali ni aku nak share sebuah restoran dah lama nak cuba iaitu Congkak Nusantara Cuisine yang terletak di Bukit Bintang, KL...cantik restorannya...i loike!
sebab masa pergi ni bulan puasa, so menu adalah set...so aku memang dah sesiap order dah masa buat reservation...so selain bersembang sementara nak tunggu berbuka tu, kami juga sibuk bergambar acah-acah main congkak...hahaha oh ya berbuka kali ni dengan Dini dan Amoy...bulan puasa kali ni aku tak banyak sangat berbuka puasa di luar...so dengan diorang ni adalah salah satunya...sebabkan dah lama tak layan kafe baru, tu aku gigih study mana nak makan tau hahaha...
dan bila nak dekat berbuka puasa tu, kami pun masuk semula ke meja dan makanan pun sampai satu persatu...kalau tak silap aku set kami ambil ni untuk 4 orang...bila tengok menu masa order macam banyak gak...satu set tu dalam RM199 tak silap aku...cumanya kami semua macam terkedu sebab tengok kecik je portion dia...kata untuk 4 orang tapi ayamnya seketul whole leg je...ikan dory ke apetah tu pun 4 ketul kecil...gulai lemak pucuk paku pun kecik je mangkuknya...entah la aku rasa tak berbaloi...sebab sikit sangat portion untuk 4 orang tu...tapi nasib baik laaa makanan dia sedap pada kami...ayam tu sedap...juicy, rasa dia pun sedap...pastu ikan tu sedikit kering tapi sambal dia sedap...daging dendeng dia tu win...sedap...gulai pucuk paku dan urap pun sedap...penutup kami dihidangkan dengan bubur kacang hitam pun sedap!
makanya overall makanan sedap cuma kita terkulat-kulat makan sebab sikit...macam kena makan tu berhati sangat...so rasa tak puas...hahaha so lepas makan dan solat kat tempat yang disediakan, aku cakap ke Dini dan Amoy, nak balik dah ke?apa kata kita cari kafe untuk ngopi?hahaha so diorang onzz...masa masuk kereta takde idea nak ke mana lagi...duk call a few kafe semua nak tutup dah masa ni...sekali entah macam mana aku teringat satu kafe dah lamaa aku nakpi...terus Dini call dan mereka terima lagi reservation...terus book dan Waze ke sana!haaa ke mana kita? tungguuu...

2 comments:

  1. kecik betul portion . mesti rasa nk marah tp kena sabar sbb still sedap

    ReplyDelete