Wednesday, July 8, 2020

Enam Belas Minggu dengan Perintah Kawalan Pergerakan (P)


ok marilah kita sambung lagi alkisah PKP kita ni...bila tah aku nak stop ni, seronok plak kan ambil gambar dan update...dah macam diari la pulak blog aku ni haa...kehkehkeh...takpela maybe aku update til minggu keduapuluh je la kot...nak tunggu sampai 31 Ogos 2020 macam lama lagi jer!hahahaha 1 Julai 2020 (Day 106)...so hari ni aku ada meeting, so sebab duit ada terlebih, hahahaa, aku belanja la ahli meeting dengan Krispy Kreme...Alhamdulillah....beli guna Grab Food saje sebab malas nak keluar lunch...
balik rumah petang tu gigih laaa aku singgah kedai kat area rumah je beli samyang dan juga seaweed sebab nak masak ramen!hahaha...kan aku dah cakap dari Isnin sampai Jumaat minggu ni aku nak makan Korean Food setiap hari sempena 'balas dendam' trip ke Seoul yang tak jadi pada Jumaat ni...hahaha pedas gila weh samyang ni walaupun aku letak half je perencah dia tu...memang makan sambil menanges aku....hahaha...abah aku pun terdiam masa makan...hahahah!
dan hari ni juga mencatatkan pertama kali 0 kes tempatan...Alhamdulillah...tapi total kes adalah 1 sebab ada import case...so marilah kita doakan lepas ni akan terussss 0 kes secara keseluruhan...haa kes dah kurang ni, lepas ni harapnya KKM akan ada peluang nak tingkat kan kadar saringan per populasi...sebelum saringan kita lebih targeted, so lepas ni boleh la saringan per populasi dipertingktkan secara random...gituuu...

2 Julai 2020 (Day 107)...lepas kerja aku ke Village Grocer, Tamarind Square...duk nak membeli barang nak buat lasagna sempena birthday adik aku weekend nanti...skali la usha barang barang untuk tekak aku gak..so terjumpa la seaweed yang halal ni terus beli...haa sampai rumah terus aku buat nasi goreng kimchi yang terlajak sedapppp!siap aku tabur seaweed tu banyak gila atas nasi masa makan weh...sedap ya amat!hahahah...
3 Julai 2020 (Day 108)...pagi aku terus klinik sebab ada appointment dengan doktor...lepas dah selesai hal klinik, ingat nak pi makan sebab lapar...dah la sejak PKP aku duk teringin gilaaaa makan roti canai banjir letak telur goyang...tapi sebab malas nakpi mamak sensorang waktu kerja ni, aku singgah beli kopi dan roti kat Petronas je la...aku dah 2 kali minum Nescafe made in Korea ni weh, haritu Caramel Macchiato, kali ni Cappucino plak, sedap ya amat!aku sukaaa...hahahaha...lepas dah breakfast dalam kereta, aku gerak masuk pejabat semula...
tengahari tu kami ada makan makan dengan kawan kawan di Hutan Cafe, Kelab Komuniti Taman Tasik Cyberjaya...hehehe later aku share kan tempat ni yaaa...memang sakan makan dan bersembang kami tengahari tu...macam macam gossip keluar...hahaha almaklum lama tak lepak bersama...
selesai makan, bergegas balik ke pejabat sebab petang tu ada majlis yang bahagian aku buat untuk penyampaian sijil APC2019 sebab majlis peringkat kementerian dah dibatalkan kerana pandemik Covid19, so diorang anjur kecilan di pejabat...selain tu aku dapat gak sijil apresiasi petugas CPRC dari bahagian kami...hehehe enjoy je semua kan dihargai begini...gituh!lepas majlis, sakan la bergambar dengan team APC dan CPRC!nonstop!hahaha...layan jer laaaa...thank you Allah atas yang baik dan yang buruk ko berikan dalam hidup serta kerjaya ni...aku percaya yang baik tu kita jadikan tauladan yang buruk tu kita jadikan sempadan...insyaAllah...
dan malam tu sempena penutup seminggu layan Korean Food, aku gigih ke Empire Shopping Gallery, Subang untuk makan malam di Go Gung Korean BBQ Restaurant...dinner dengan Khay yang kenal through blog ni gak...dalam previous post aku tetiba dia komen datang Subang roger la, eh masa tu memang tengah dalam kepala nakpi Go Gung ni, ha memang bagai pucuk cita ulam mendatang la kan...hahaha harap tak serik la jumpa aku ye Khay...hahaha kami sakannnn makan makanan sedapppp sangat malam tu!sambil bersembang!sampai tutup mall hahaha...TQ Khay layan tekak aku malam tu...later aku review tempat ni...tempat ni kan, tetiba jadi viral kat Twitter katanya nak tutup, sebab tu lajuu aku nakpi...sekali tanya kat staff dia, dia gelak gelak cakap mesti tengok kat Twitter kan...hahaha hampeh marketing strategy rupanyaaaa!tipah tertipu!hahah pape pun daging dagingan di sini sangat laaa sedap!nyummeh!
4 Julai 2020 (Day 109)...besday adik aku...so pagi bangun duk sibuk nak masak lasagna...konsep lunch adalah BBQ seperti requested by adik aku...layan je laa...dah bahagi tugas dah memasing...selain lasagna aku tolong mak aku prepare menu dia iaitu makaroni goreng dan wantan goreng...kak ipar aku masak nasi goreng, adik lelaki dan abang aku prepare BBQ...then aku beli kek comel dari Rarakitchy...nyummeh sedap gila semua makanan!bertambah tambah aku makan sampai senak rasa perut...dah la sakan beli air coke letak ais...memang minum sakan gak la aku...hahaha ok Isnin memang tak berani la nak check gula dalam darah seperti minggu minggu lepas...hahaha...tangguh next week la check darah tu!hahahaha...
5 Julai 2020 (Day 110)...niat di hati nak bangun awal pergi jogging di Wetland Putrajaya tapi sekali bangun lambat...hahaha sebab tido lambat malam sebelumnyaaa...duk layan drama korea dan update blog...hehehe...so bangun siap tengahari duk pi beli barang, isi minyak semuaaa...later aku dan mak abah aku ke Kajang nak makan sate perut tembusu yang sedap gilaaaa....lepas tu diorang duk beli barang apatah lagi lagi kat dalam Metro Kajang tu, aku tunggu kat bawah je malas nak ikut...
balik rumah aku bantai sambung lelap...hahaha lepas tu duk usha mana aku nak pergi weekend nanti...sakit jiwa aku tengok ramai gila kawan kawan aku dah mula travel minggu ni...haish mana leh kalah kan...hahaha...aku nak cari tempat yang aku tak pernah jejak lagi...almaklum aku ni dulu dulu memang kaki rayau, abes semua pelusuk Malaysia ni aku dah sampai...so memang kena pikir beriya gak la mana nakpi, destinasi yang tak pernah pergi dan rare...gituh!hahaha

6 Julai  2020 (Day 111)...awal gila aku sampai opis hari ni...awal la untuk aku yang biasa sampai ngam kul 9 pagi kan...hahaha so dah sampai awal tu, cuba nasib nak ngadap bos, sekali dia ada plak pastu terlajak sampai kul 10 lebih weh...keluar bilik dia, aku kelaparan tahap gaban...tapi dah malas nak turun bawah...tahan la kelaparan sampai tengahari nak ajak Irma makan, sekali dia kena pergi pejabat pos plak...terus message Raja ajak layan Nasi Lemak Royal!masuk kereta, Dila message nak ikut sekali...haaa sakan la makcik bawang pi layan nasi kandaq!sedap gilaaa, dari PKP lagi aku ngidam nak makan!hehehe...

petang plak aku plan nak ke Hilltop Cuisine, Kota Warisan dengan Dini...asalnya sehari sebelum tu aku duk usha FB dan IG, nak tengok mana tempat nakpi jalan kan...sekali nampak orang share tempat ni, terus ajak Dini sebab tak jauh dari pejabat dia...hehehe aku dah buat reservation sehari sebelum pergi lagi...sekali petang tu hujan daaa...sobsss...terpaksa laaa tunda program ke hari lain...sobsss...baru nak fefeeling layan sunset dari atas bukit...

7 Julai  2020 (Day 112)...masa lunch pergi dengan Kaknora, Dayaho dan Cikwan ke Seri Menanti Salai House...lama dah plan nak makan bersama ni ha, tapi memasing busy bebenau...almaklum ada yang TP skang ni, ada bakal boss lagi...hehe boleh tahan sedap kedai makan ni, later aku review dan share dengan korang eh!hehehe...sambil makan sambil sembang pasal Dayaho yang baru masuk TV semalamnya...hehe kira sekali celebration la ni...ye la dapat task pun last minute gila...pergi naik kereta Kaknora drive, memang kena bahan sepanjang jalan laaa hahaha...
dan petangnya again buat reservation nak dinner di Hilltop Cuisine, Kota Warisan...sekali dalam jam 3 petang hujan turun...huhu berkali kali gak aku intai luar doa hujan berhenti...last dalam 5.30 petang tengok hujan dah stop tapi awan tebal, so call Dini dan kami decide redah je la...yeayyy dapat gak dinner sini. Walaupun sunset sendu, tapi cantikkkk...aku suka...later aku review tempat ni ya! TQ Dini belanjaaa...muahciked!

No comments:

Post a Comment