Friday, July 17, 2020

Diva takes Maldives Day 1.2

Sambungan dari: Diva takes Maldives Day 1.1

dalam jam 9.30 malam kami berkumpul kat depan Help Desk semula jumpa mamat tadi...masa ni nampak la beberapa muka Malaysia yang semuanyaaa berpasangan...#nangeshujungboat hahahaha then semua dah ada, kami pun gerak la beramai ramai ke arah speedboat...masa lalu tepi air, baru nampak hijau biru air laut...walaupun tak nampak lawa sangat sebab dah malam, rasa tak sabar nak jalan esok!nak tengok keindahan pantai Maldives nih!hehehe haa harga speedboat sorang USD20 untuk ke Maafushi Island...
dari airport ni, ingatkan terus ke Maafushi Island, sekali diorang singgah bandar Male dulu ambil penumpang...adoi dah laa penat gila dah masa ni...Maldives beza masa 3 jam awal dari Malaysia, so masa ni dah jam 1 pagi dah kat Malaysia...tu penat dan ngantuk tu...huhuhu haa masa di Male ni, memang mula ramai la local people baik speedboat...then dalam jam 10 malam baru boat gerak menuju ke Maafushi Island...
masa dalam speedboat ni, memula cerah gak dekat Male, lama lama makin jauh dari any pulau, so gelap gilaaaa...pastu dah laa dia lajuuuu gilaaa sebab membelah Lautan Hindi kan, kena la laju sebab ombak kuat...aku takde la mabuk, cumanya aku cuak gila...dah la gelapppp, kitorang tak diberikan life jacket pun....huhuhuhu aku tengok Sue depan aku lentok sampai nak terkeluar boat dah...gila pompuan ni...aku memang kecuakan takleh tido dah...huhuhu tapi tetiba terlihat bintang yang banyak gilaaaaaaa....cantik gilaaa...tapi memang tak mampu laa nak capture keindahan tu dalam gambar kan...boat laju sangat!hahahah terus rasa tenang semulaa...
perjalanan ambil masa setengah jam gak dari Male ke Maafushi Island...dalam 10.30 malam kami sampai di Maafushi Island...sebuah pulau local yang popular di kalangan tourist...kami tak mampu laa nak duk private island kan, so Maafushi adalah pilihan terbaik lah pada aku...hehehe kat Maafushi ni kami dijemput oleh staff Narnia Maldives...comel je dia datang bawa kereta tarik nak angkut beg kami...hehehe...then jalan la kami ikut dia menuju ke penginapan kami sepanjang di Maldives ni...jalan kat sini berpasir weh, memang takde jalan tar ke apa...pasir halus ya amat!orang Terengganu kat sebelah ni suka sangat!hahaha...
tak jauh pun dari turun speedboat tadi nak ke Narnia Maldives ni...aku rasa dalam 5 minit je kot jalan kaki...dah sampai...disambut mesra oleh abam apetah aku lupa nama dia...masuk je dia bagi cold towel...ya ampun sedapnyaaa dapat lap mukaa...aku rasa berlengas betul muka aku punya panjang perjalanan nak sampai sini...hahaha...best best!
then kami dijemput duduk di lobi Narnia Maldives ni...masa sampai ni ada couple tengah nak check in juga...so kita tunggu la turn kan...tak lama tu abam hantar minuman sejukkk untuk kami...sedapnya...aku pun tak tau air apa, macam mix fruits kot...tapi sejuk la tekak aku...rasa best dah ni hahaha...walaupun hotel biasa biasa jer, tapi layanan baik...hehehe...
then sampai turn kami, macam biasa la dia minta passport bagai...setel urusan check in, aku minta tengok senarai trip yang dia ada...sebab esok dah nak start join trip dahh...aku sepanjang duk Maldives ni memang amik day trip je, senang cerita...hehehe so aku memang dah aim nak layan resort trip dan snorkeling...so bestnya kat sini, harga tertera lain, nanti dia bagi murah lagi...diskaun...hehehe macam contoh aku ambil resort trip harga USD130, then dia bagi USD125...tu pun esok masa nak bayar sebelum trip, dia bagi diskaun lagi...hehehe then untuk full day snorkeling plus shipwreck dari USD75 dapat USD50...hehehe best best...jimat la banding bajet asal aku...hehehe...
lepas tu dapat laaa kami masuk ke bilik...aku ambil deluxe double room with open shower dengan harga RM845 untuk 4 malam...kalo ikut Agoda, nanti kena bayar lagi USD25 kat hotel untuk green tax...tapi takde pun dia mintak sampai ke sudah...hehehe so overall ok la bilik ni...luas je...selesa...aku puas hati...haa plan asalnya aku duk Shadow Palm Hotel...aku dah booking lama gila kot...sekali 2 minggu sebelum trip diorang cancel kan booking aku, memang rasa nak maki je...huhuhu ngamuk gak aku kat Agoda masa tu, sib baik dapat hadiah amik hati dari Agoda harga USD22, so sejuk sikit hati...plus jumpa hotel lain lagi kan...huhuhu eh korang banned sikit Shadow Palm Hotel tu, tak guna sungguh....huhuhu dan malam tu, lepas mandi dan solat, lajuuu je both of us lelappp...penat oi!plus tak sabar nak explore Maldives esok!weehuuuu!

2 comments:

  1. Sis...

    Mohon update pantas ye.. I excited nak baca macam nak berangan ada sama2 dekat sana, walaupun dah tgk dekat IG.. Tapi tetap nak baca coleteh panjang U dekat Blog.. So sila update lelaju, Please :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sabaqq naaa...opkos la sini cite pjg berjelaaa xsama kt ig caption acah2 jer.

      Delete