Monday, February 3, 2020

Nasi Kukus Famosa, Cyberjaya

hari tu duk tengok Supermeng Malaya makan kat Nasi Kukus Famosa di Cyberjaya ni, terus masa lunch tu aku ajak Wani makan sini...hahaha pengaruh sangat kan tengok rakan sebaya makan, kena la terjah sekali....hahahaha...so terletak di CBD Perdana, memang terkejut aku sampai sini, dulu macam banyak kedai tak buka lagi, kali ni datang ehh banyak gila dah kedai buka kat sini...huhuhu parking kat dalam pun kena bayar dah guna T&G...so ayuh la kita masuk ke Nasi Kukus Famosa ni...
aku sebenarnya tergoda tengok lauk pauk dengan nasi kukus ni...dan ada banyakkkk gila menu dia weh...haaa mana tak rambang matakan...nah aku snap mana yang sempat la eh....ada makanan dia tak topup lagi, tapi lepas aku ambil tu dia topup...ramai gak orang masa aku sampai ni, so segan nak beriyaaaa ambil gambar semua makanan...tapi makanan semua memang masakan melayu la...terbaik!ada ruangan dessert gak, kuih muih dan bubur melayu...
so aku ambil Nasi Kukus Ayam Dara Berempah (RM9.90) plus paru goreng sambal (RM3.90)...Wani plak ambil nasi kukus (RM3) dan asam pedas ikan siakap (RM7.90)...then ambil kuih bakar 2 ketul (RM1.60)...haaa mahal gak la kan harga makanan dia...tapi aku tak terkejut pun sebab Meng dah cakap dah harga mahal sikit...pada aku makanan dia sedap la, berasa semua...cumanya sejuk!nasi pun tak berapa panas, lauk pauk memang kesejukan...aku rasa kalo makanan panas, memang jauhhh lebih sedap la...tapi pape pun makanan dia ok la, sedap, cukup rasa...boleh laa korang nak cuba terjah kalo ke Cyberjaya ni ya!hahaha...oh ya air, kami minum air kosong je, so dia bagi air sebotol...hehehe!

8 comments:

  1. pengaruh rakan sebaya? eh aku tahun ni baru nak daftar mengundi lerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha dah tuu aku pun tgh tggu result stpm. Tak ke sebaya? Hahahah!

      Delete
    2. A'ah berbaya2 korang. Untunglah sorang baru nak daftar mengundi, sorang baru nak tunggu result STPM tapi dah berkeliling dunia. (aku nak nyampuk gak)

      Delete
    3. Sibuk lah sis ni. Ko tuaaa apa tau.

      Delete
    4. move away sistah !!!

      * sambung kayuh basikal lajak

      Delete
    5. hahaha ok tak mampu naik basikal sebab lebih muatan!ok bai!

      Delete
  2. 2023. Makanan tak sedap. Harga mahal.

    ReplyDelete