Thursday, February 6, 2020

Villa Manis Manis Homestay, Telok Gong, Port Klang

ada sekali tu masa hujung tahun, aku belanja family aku bercuti sebabnya macam dah lama tak bercuti bersama, dan aku malas nak layan orang tu nak tu, orang ni nak ni...banyak akal memasing...so kalo aku yang bayar, aku pilih, korang ikut je...hahaha!payah bila memasing dah ada family ni, banyak sangat syarat tu syarat ni kan...haaa aku bayar, sonyap je laaa...so sebabkan last minute plan, malas nakpi jauh...aku usha kat Airbnb dan jumpa Villa Manis Manis Homestay ni...yang juga merupakan tempat event perkahwinan...cantik villa ni, laman dia siap ada pelamin, pool semua...luas gilaaa...seronok la anak anak buah aku berlari...
kat dalam plak ada ruang tamu kecil, then ada ruang makan beserta dapur dan 4 buah bilik dan 2 buah bilik air...bilik tidur utama ada toilet dalam bilik dan dekorasi bilik memang macam bilik pengantin laaa...hahaha...bilik lain tu ok laaa...aku rasa best la villa ni, cumanya aku rasa kebersihan leh ditingkatkan lagi sebab macma bilik air sebelah dapur tu macam kotor sikit lantainyaaa...huhuhu...
so petang tu kami duk sambut besday Nina yang pertama...alaa bergambar tepi pool je...pastu kitorang bakar bbq, mak aku siap masak macam macam dari rumah...haaa sakan laaa makan sekali pastu berendam...pastu sambung makan lagi...hahaha sampai dekat ke Maghrib!cumanya ada masa tu hujan sikit, so kena lari masuk dalam cepat...hahaha
malam tu memasing dah penat makanya kita lepak dalam rumah je laa...anak buah dah ramai ni, bising gak laaa rumah malam tu...duk main macam macam permainan...hahaha adoi pening kepala Makngah...tapi dalam duk lepak, tetiba staff laki villa tu masuk bagi album baju kawin...dah la tak bgtau apa terus masuk...ktorang dengan tak bertudung apa...huhuhu tang tu tak best laaa...pastu tv pun takleh buka, abah aku nak tengok berita pun tak dapat...huhuhu..dan malam tu hujan dan sejukkk...sakan la memasing tidoooo...
esoknya adik aku beriya siap keluar kereta nak beli sarapan...sekali keluar gate, ada gerai nasi lemak sebelah tu je...haaa sedap plak tu nasi lemak, nasi kerabu, nasi dagang dia...sakan la kami makan...dengan cekodok goreng adik ipar aku serta baki baki makanan semalam yang masih banyak...haaa kenyang!lepas kenyang sambung masuk kolammm...dah penat, sambung makan lagi pastu bersiap laaa nak check out...hehehe berakhir laaa percutian singkat kami tajaan Makngah...gituuu...oh lupa nak cakap, harga villa ni dalam RM800 gak laaa...ok la kan sebab ada 4 bilik, siap pool, ada kemudahan dapur lengkap dan BBQ pit...ok laaaa sesekali...hehehe!
Zara cakap dia suka rumah ni, sebab cantik ada pelamin...pastu dia cakap kat makcik dia (kakak kepada kak ipar aku) dia nak kawin kat rumah ni nanti sebab cantik!ewah kauuu kan!baru darjah 2 sibuk nak kawin...ko tunggu Makngah kau dulu naik pelamin baru ko leh angan angan nak naik pelamin tau!hahahahaah!

6 comments: