Wednesday, February 5, 2020

De Salai Bangi Station, Bandar Baru Bangi

untuk kedai kali ni, aku takde ambil gambar sangat sebab aku low expectation...hahahaha!asalnya aku bawak mak abah aku nak makan makanan kampung...so bawak la pi GM Patin Tempoyak kat area belakang Bangi Getaway tu...sekali masuk, mak abah tengok menu diorang tak berkenan...makanya aku pusing la area situ cari kedai lain...sekali nampak laaa De Salai Bangi Station ni...bebetul belakang Bangi Getaway tu...aku masa ni macam pasrah je laa abah ajak makan sini je...nama kedai pun aku tak amik!hahaha...gambar makanan yang dihidangkan pun tak amik tau...hahaha!
dah la masa nak duduk kat dalam dah penuh, kat luar tu luas tapi kena tunggu staff buka meja dan kerusi sebab berkunci plakkk...lagi la aku macam hilang keyakinan kan...hahaha masa nak ambil makanan tu, memang kebanyakan lauk gulai lemak nismilan la kan...tapi aku macam yakin tak yakin je lagi masa ni...hahaha!
sekali dah duduk makan, beriya mak abah aku cakap sedap!lagi sedap dari beberapa kedai masakan nismilan yang kami makan sebelum ni...amboi, pastu aku pun makan, eh sedap!pedas weh!tapi sedappp...nasib baik aku sempat ambil gambar makanan aku, gambar makanan mak abah pun aku tak ambil...punya low expectation konon taknak buat review...hahaha nyesal weh!tapi sebab sedap, aku share gak sini, supaya semua leh pi cobaaaa...haaa aku layan gulai lemak itik salai, gulai lemak daging salai dan begedil...ya ampun itiknya lembut dan sedapppp...freshhh!daging pun lembut dan begedil tu sedappp!seriously sedap cuma kena tahan pedas sikit la kan...tak nismilan laa kalo tak podeh kan...hahaha....
sebabkan sedap, call adik aku suh datang makan...hahah masa ni malas dah nak bangun ambil gambar kedai sebab duk layan anak buah aku...so sempat ambil gambar makanan adik aku je haaa...memang padu beb!layan kepodehan masakan nismilan ori kek sini...kalo korang ke Bangi dan looking for nasi berlauk yang podeh podeh, sila terjah sini ok!lidah Hitaly sangat tak digalakkan ke sini yaaa!

2 comments: