Monday, November 11, 2019

5th time to Seoul, 2nd time to Jeju

Annyeonghaseyo!hehehe so last week aku baru balik dari trip ke South Korea...trip ke lima ke sana sebenarnya nih dan tetappp bersama Sue...memang sejak jejak kaki ke sana tahun 2012, kami dah declare Korea ni kampung kami la...hehehe so basically tiket trip kali ni kami dah beli setahun lebih yang lalu, even masa tu takde dalam kepala pun pasal trip nakpi Turki tu, just grab promo free seat je masa tu...hahaha tu yang terjadinya trip macam dekat-dekat je ni...hahaha...pasrah la poket oi!so sebelum aku mula cerita yang penuh pasal trip ni, macam biasa aku nak buat teaser la dulu...trip selama 6 hari 5 malam ni seriously terbaik lah pada aku...sempoi, santai tapi bermakna...gituuu...dan seperti trip Turki yang lepas aku masih excited nak berootd lagi walaupun asalnya malas nak ootd sebab nak jimat duit, sekali Sue duk ajak beli skirt bagai...last aku excited cari skirt, dia tak pakai pun skirt...hahaha...pasrah!tapi skirt je la aku beli baru dengan kasut!hehehe yang lain tu aku mix and match je baju lamaaa...diberikan nafas baru, terus nampak macam baju baru...hahahah!i loike!ok layan ootd sis dulu yaaaa...hahaha...
untuk trip ni sebenarnya aku pergi dengan Sue, then sampai di Seoul kami bergabung dengan kaklong kawasan Seoul iaitu Bibie Karim...sebab dia busy, ada masa dia join ada masa dia tak dapat join kami di sana...but then hari ke empat aku di Seoul, kami terbang ke Jeju Island plak...di sana kami bergabung dengan kawan Bie yang baru sampai dari Malaysia...menjadikan jemaah kali ini 4 orang explore Jeju Island...thanks semua bertabah dengan kedivaan sis nak bergambar sana sini dengan ootd hahaha...walaupun asyik kena bahan je pasal late puberty hits...hahaha siot je Bie duk bahan aku bila nampak aku punya blusher...hahaha tak abes kutuk aku tau...hahaha siap cakap aku late puberty hits...umur 36 tahun baru nak belajar pakai blusher, ootd bagai...hahaha hellooo timeline kita berbeda tau...dont compare! Hahaha sis memang late puberty hits, almaklum dapat rasa sakitnya jatuh cinta pertama kali pun umur 34 tahun...so how?eh. hahahaha matiklaaa pengakuan..hahahah!
oh ya rasanya highlight trip kali ni sebab aku jumpa hanbok plussize!hahaha happynya lahaiii...almaklum since 2012 sibuk nak pakai hanbok...tapi takde size...ingat lagi tahun 2012 tu paksa gak pakai hanbok sempit gila sampai tersepit dada aku...hahahaha malas nak share sini gambar nya, nak tengok pi carik sendiri...hahaha pastu tahun 2013, gigih la pakai hanbok jantan..nak bergambar gak punya pasal kan...hahaha dannnn akhirnyaaa syukur tahun 2019, impian dan angan-angan jadi kenyataan...dapat pakai hanbok sambil berjalan di Bukchon Hanok Village...bahagia sungguh rasanyaaa...dia kan macam cari dan tunggu jodoh plak aku rasa...hahahahaha...duk tunggu dan cuba tanpa putus asa...akhirnyaaaa masanya tiba jua...gitu...hahahaha!
dannnn haruslahhhhh sesi JJCM Korea pada kali ini sangat meriahhhh...semua yang dirindui dan ingin dicubai ALhamdulillah dapat makan kali ni...siap dapat extra lagi...memang puas hati gila aku makan kali ni...dengan salmon, king crab, rapokki, korean fried chicken, BBQ lamb, ikan bakar, sotong pedas, samgetang, bulgogi, corndog, odeng, topokki, abalone hotpot, ikan galchi a.k.a cutlassfish, bibimbap dannnn banyak lagi lah!hahaha penat nak sebut semuanya...Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah....syukur!
dannn trip ke Jeju Island diserikan dengan lawatan ke ladang tangerine!apa lagi fefeeling YooJooRin la dalam cerita My Girl...memang musim tangerine masa aku pi ni, pi mana pun kat Jeju Island ni penuhhhh ngan pokok tangerine...aku ada buat video dengan OST drama tu tapinya takleh share sini plak sebab besar sangat size nya...hahahaha so aku share gambar je lah ehhh...hehehe...sape yang follow IG aku dah tengok la kot video bengong tuuu...hahahahaha!ok korang later aku story pasal trip best ke Korea ni yaaa...sambung cerita Turki kasi abes dulu...hehehe...baiii!

18 comments:

  1. Replies
    1. Sabaarrr hahaha banyak lagi post xsetel nih hahaha

      Delete
  2. ala..nak tgk video. nak follow ig DJ boleh x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolehhh...tp kena pi crik sendiri IG tu. Ok? Hahaha

      Delete
  3. Tumpang gembira tengok gambar kawan-kawan.. nak pergi sendiri entah bila boleh nye pun.. haha

    ReplyDelete
  4. 5 kali dlm tempoh 7 thun...waaahh..sure dah expert mcm mn nak order ..mknnan apa nk order..kena bg tepukan ni..sambil berdiri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah xde la expert sgt tp tau la mna nk crik yg halal and muslim friendly restaurant. Hehe yeahhh tepukkkk...hahaha

      Delete
    2. saja je la nk tanya..apakah antara faktor2 ..hehe faktor lagi.. yg mendorong anda ke sana berulang2 kali..?

      Delete
    3. Faktornya makan best, cuaca best, feeling dan nostalgia best. Haha dia mcm kita feeling balik kampung. Syiok! 😂

      Delete
    4. wooo..okayy..tp jauhnya kampung ya..hehe..thanks yaa for the answers.

      Delete
    5. Hehe sbb jauh tu yg lbih bermakna tu. 2,3 thn skali kita balik, kita kasi pulun..hehe

      Delete
  5. Replies
    1. jenuh search.. ehhhhh amboiiii divaaa divana kehkehkeh!

      Delete
    2. Hahaha jumpa x? Senang je nak jumpa kalo kena keyword nya haha...

      Amboi mana jumpa diva divana tu. Lama x guna dah nama tu selepas ahli kumpulan berpecah mbawa diri kehkehkeh

      Delete
  6. Hello sis-yang-ada-blusher, beg baru asal x mention dalam senarai ootd. Merajuk beg tu kang. Btw, terima kasih for the wonderful trip. Walau selalu kena bambu pasal gambara, aku redha sis. Next trip please.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha lupaaaaaa hahaha ok see you in 2021! 🤪

      Delete