Monday, October 1, 2018

Telaga Seafood, Langkawi

datang Langkawi ni tak sah laaa kalo tak cari seafood kan...dalam trip yang lepas sempat laaa kami melayan seafood di tempat mahal dan tempat murah di sana...hehehe...so untuk tempat mahal, kami ke Telaga Seafood yang terletak di Pantai Cenang...memang antara kedai yang besar laaa kalo ke Cenang tu...leh nampak dengan mudah je tepi jalan tu....masuk je kita dihidangkan dengan pelbagai jenis hidupan air...kawasan kedai pun sangatlahhh besar dan selesa!
sebabkan aku tahu kedai ini mahal dannn kakak ipar aku nak belanja, so aku malas nak order...aku suruh abang aku je la yang buat order...hehehe...sorry la aku tak sempat nak ambil gambar menu sebab menu banyakkkk sangat dan aku dah ngantuk dan kelaparan...so malas nak ambil gambar...dah order tu, tak lama tu sampai laaa makanan kami...cepat juga laaa makanan sampai...aku rasa portion menu kami staff tu yang decide sebab bila tengok bill ada bilangan portion...redho je la kannn...so meh layan menu yang kami ambil...Lala Golden Spicy (RM48), Jenahak Steam with Ginger and Garlic (RM79), Squid Dried Chilli (RM38.40), Deep Fried Soft Shell Crab (RM35) dan Prawn Deep Fried with Garlic (RM68)...overall semuaaaa pun sedap!udang dia memang gemok-gemok..ikan dia pun sedapppp!i loike...cuma harga dia laaa mahal sikit kan...
selain seafood tu, kami order nasi putih (RM2/pinggan), Local Fried Rice (RM6.50), telur dadar (RM6.50), kailan ikan masin (RM7) dan lamb chop (RM40)...total damage kat sini adalah RM400!fuhh berpeluh nak bayarkan...hahaha tapi sedap laaa makanan dia...makan sekali sekala boleh laaaa...selalu memang idok la kannn...hehehe...ok malam esok kita carik seafood murah sikit plak ye...hehehe...

No comments:

Post a Comment