Wednesday, October 24, 2018

MyeongDong Topokki, Mesa Mall, Nilai

aku dah lama dengar nama kedai MyeongDong Topokki ni...tapi sebab kebanyakan outlet dia jauh dari kawasan aku, so takde la pergi terjah lagi...sampai la satu hari tu kakak ipar aku hantar gambar dalam wassap cakap ada kedai korea baru buka kat Nilai, then anak buah aku cakap sedap dan sibuk nak ajak makngah makan sini nanti...gituuu terpaksa laaa suh kakak ipar aku belanja kan...hahaha...maka sampai laaa aku ke Myeongdong Topokki yang terletak di Mesa Mall, Nilai ni...aku je yang pi, jumpa family abang aku kat sini...
konsep dia self service ok...kena beratur order dulu, later makanan siap buzzer tu akan bergetaran seperti getarnya hati saya melihat awak...ecewah...hahaha...kena ambil makanan dan minuman kat kaunter yang ada jugaaa...so marilah kita mengusha menu yang ada...banyak gak pilihan dia...sampai tak tau aku nak makan apa kann...hehehe banyak abang aku la yang buat order, aku pilih main course untuk aku je...
masa kami datang ni ramai gak orang...so kena tunggu sikit laaa makanan nak sampai...so sambil tunggu kita merepek berselfie dulu...hahaha tapi takde la lama sangat nak menuunggu, makanan siap dahh...cumanya satu, satu makanan siap...banyak kali laaa buzzer bergetar...hahahaha...so terhenti-henti kami makan, sebab sampai satu, satu kan...hehehe tak best!
aku malas nak recall dan check nama setiap menu dah harga dia...hahaha boleh gitu?malas la weh...hahaha so apa yang aku ingat kami makan ayam goreng korea yang biasa je, tak sedap sangat pada aku...then ambil dakgalbi iaitu ayam pedas dengan set nasi semua...ok laaa sedap dan pedas...ambil juga set ramyeon, anak buah aku kemain suka walaupun pedas...hahaha then abang aku layan bulgogi dia cakap manis dan tak sedap...hahaha orang pilah biaso makan podeh, kau bagi manis, memang tak sedap la kan...hahaha then ambil juga topokki, biasa je la pada aku...
overall harga dia ok, reasonable laaa pada aku...lagi plak orang belanja kan, sangatlah ok...hahahaha...makanan plak pada aku ok laaa...aku pernah makan korean food yang jauh lebih sedap...maaflah, benchmark aku tinggi untuk korean food ni...tapi sekadar nak puas kan nafsu rindu korean food boleh laaa...hahaha tapi anak-anak buah den sukooo...lagi dapat makan ramyeon kan...kemain memasing makan!hahahaha siap hirup dari mangkuk lagi...over kau kan...hehehehe...yang sorang plak duk makan bersulam air, sebab pedas...hahaha...i love you laaa kakak dan adik...muahhhciked!

2 comments: