Wednesday, October 3, 2018

A Month of 35th Birthday Celebration

Alhamdulillah...syukur Alhamdulillah atas usia yang Allah pinjamkan...35 tahun tu bukan jangka masa yang pendek tu...Alhamdulillah banyak dah dilalui, ada yang ikut timeline, ada yang out of timeline...apa pun syukur....untuk sepanjang bulan September 2018 ni, aku memang meriah duk makan kek saje la kan...Alhamdulillah rezeki...hehehe...ada kek sebab aku paksa orang beli, ada yang surpriseee, ada yang aku kena bayar sendiri...hahaha...sebanyak mana aku enjoy dan happy celebrate besday orang lain, macam tu juga la aku enjoy dan happy celebrate birthday sendiri...hahaha terima kasih semuaaaa...i love you all...sempena kenangan di hari tua, meh laaa aku buat compilation kek besday aku untuk ke 35 tahun ini...hehehe..

kek pertama adalah semasa trip ke Terengganu bersama Ab, Mrs dan Bibie...memang trip dirancang sebab nak sambut birthday aku, Mrs dan Dzuli...tapi Dzuli tak dapat join sebab kekangan kewangan katanyalah...thanks Ab dan Bibie sebab melayan aku dan Mrs yang kemaruk nak kek...kena paksa celebrate lagi kan...haaa later aku citer details pasal trip ini ye...
balik dari Terengganu, aku bercuti dengan keluarga ke Teratak Sofea di Telok Panglima Garang...aku yang booking homestay ni sebenarnya sebab dah lama tak berkumpul sekeluarga...aku paksa semua datang sebab besday aku!hahaha...Anim beli kek coklat sedap gilaaa dari eatcaketoday.com...yeay happy gilaaa percutian ni, semua pun happy gilaaaaa...later aku cerita details pasal Teratak Sofea yang best gila ini...
balik dari bercuti, terus dapat surpriseeee kat pejabat!masa tengah lunch, tetiba Cik Laila message suh balik cepat ada urgent...aku mula lah emosi tak nyempat-nyempat tengah waktu rehat kan...sampai pejabat terus terjah bilik dia...hahaha kalut muka dia sebab dia ingat aku lambat lagi...orang lain dah keluar dari bilik diaaa sebab ingat aku lambat lagi...nasib baik aku tak nampak kek...berlari semua masuk bilik Cik Laila nak surprise aku...hahaha...happyyy dengan kek pandan gula melaka yang sedap gilaaaaaa dari Cik Wan...every year without fail Cik Wan bagi kek yang cantik dan sedap untuk aku...tahun ni extra ada belon...
then sehari sebelum birthday aku, iaitu hari terakhir kerja sebelum bercuti lagi...dapat surprise lagi...memula dapat tembikai comel pengganti diri Nor sebab dia kena bercuti awal, adik kawin...lepas tu dapat plak kek hokkaido comel yang sedapp dari Farid dannn kek coklat dari Puan Tosiah...happy gilaaa...
dan pada hari lahir sebenar, aku sambut dengan Dini dan Sue di Kashmir!yeay!aku paksa Dini dan Sue belikan kek untuk aku...hahaha...gigihkan...tiap tahun kalo ada trip mesti aku paksa Dini belikan kek untuk aku kan...hahaha..kami beli kek kecik je tapi takde lilin dan makan masa lunch di sebuah restoran...hehehe...
dan malam tu, terkejut lepas dinner, Ajaz iaitu owner houseboat kami buat surprise kek!waaaa siap semua family dia datang dan nyanyi beramai-ramai...hahaha oh my aku terkejut dan terharuuu sangat tau...rasa dihargai sangat kannn...hahaha happy gila malam tuuu...dah la kek dia kemain besar, kemain banyak lilin diaaa...lama gila tak tiup kek ada lilin banyak gini...olskool sangat...hahaha best sangat lah!
dan lepas balik dari Kashmir, masuk opis je kalut orang ajak makan pagi tu...ingatkan saje makan dan diorang celebrate birthday Ani masa tu, eh sekali ada gakkk kek September Babies dalam Surveillance Family...harus laahhhh aku tiup lilin lagi kann...hahaha bestnyaaa tak sangka...Alhamdulillahhhh...
dan sempena mensyukuri rezeki dan rahmat Allah bagi sepanjang bulan September ni, aku pun buat la makan-makan secara kecil-kecilan di pejabat pada Jumaat terakhir pada bulan September ni, alang-alang sekali buat laaa bacaan Yaasin kat wing aku ni...Alhamdulillah...buat konsep potluck sebab nak tambah-tambah makanan, memang meriah gila la kan...macam-macam menu ada, dan sedap semuanyaaa...
dan celebration terakhir untuk bulan September adalah dengan girlsdayout bersama Anim, Zara dan Shane!banyak aktiviti kepada melayan Zara je, tengok wayang citer kartun, mandi pool, main ice skating...Anim belanja hotel dan makan besar di Beard Brothers' BBQ...Alhamdulillah....syukur...details pasal hotel dan kedai makan ni aku review later ya...seriously terbaik ALILA Bangsar ni...kitorang sukaaaa...dapat kek 2 kali masa ni, satu yang Anim buat surprise, lagi surprise aku kena bayar sendiri kek tu...hahaha dan satu lagi kami beli di Fluff Bakery, mama belanjaaa...yeay!
dan sempena bulan birthday ke 35 ni juga aku ada buat something yang aku kadang yakin aku buat the right thing, but sometimes aku ragu-ragu dengan keputusan yang aku buat...sampai ada kawan rapat aku pertikai apa yang kau nak sebenarnya?hahaha...entahla...pening!hahaha tapi yang pasti decision has been made...so kita redho dan pasrah dengan apa je ketentuan lepas ini...moga semuanya baik-baik untuk kita...

18 comments:

  1. meriah sungguh. kalah mariah carey.

    happy belated birthday DJ.... all the best

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha dah tua-tua ni meriah la sikit...saje seronok-seronok...
      TQ meng...nak hadiah!eh...

      Delete
  2. amboii, sakan sungguh dengan kek, best giler tengok..,

    happy belated birthday!!

    ReplyDelete
  3. Ko mesti dah canang habis² kar owner houseboat pasal birthday ko. Tu yang dia pun jomlah ajak sefamily sambut birthday Mak Ngah dari Msia. Happiest birthday DJ. Orang baik, semua sayang. Semoga sentiasa menjadi diri sendiri, kurangkan divana je jangan cantas Mrs & aku. Muah ciked!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak weh. aku cakap masa awal2 aku booking psl ini birthday trip aku...tapi pagi masa sampai tu, dlm kereta ada la sembang nak cari kek dengan driver. taktau la kalo driver bgtau Ajaz tu...hahahaa...

      Kedivaan aku memang korang takleh lawan laaa...maaf sis...walaupun kau mungkin kini diva Gangnam, tapi aku still diva universe...hahaahahah muahciked sis!

      Delete
  4. selaamt hari lahir DJ... semoga terus sihat walafiat utk meneroka dunia dan bercerita kpd kami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn...tq Kay!doakan aku kaya jugak br leh berjalan sakan...hahahaha

      Delete
  5. mak aiii...banyaknya kek..bestnya.. Happy belated birthday :)

    ReplyDelete
  6. Hepi belated besday...
    Nyumm mcm2 kek..meriah😁

    ReplyDelete
  7. Happy birthday..sungguh meriah, best, byk makan kek..

    ReplyDelete