Saturday, March 18, 2017

Happy Birthday Mak: The Nomad Serviced Residences & Dancing Fish, Bangsar

semalam birthday mak aku yang ke-59!so sempena birthday dia ni, sabtu lepas kitorang sekeluarga saja laa booking apartment di The Nomad Serviced Residences, Bangsar...adik aku yang belanja ni...terkejut gak dengar harga sebab murah, hanya RM350 sahaja untuk apartment 3 bilik...kami booking through Agoda...kalo direct dengan website dia mahal sikit...haaa lokasi dia memang terbaiklah di Jalan Ara, Bangsar...
apartment di The Nomad Serviced Residences ni memang fully furnished...dengan keluasan 1,700 sqft, dengan 3 bilik tidur dan 2 bilik air...2 bilik tidur dengan katil king dan satu lagi katil single...ada dapur yang lengkap dengan segala peralatan nak memasak...memang luas...dua budak demok tu manjang la berlari ke depan, ke belakang...hehehe...
dah sampai tu terus kitorang siap-siap...tugasan nak menyiapkan sambutan birthday mak aku ni kitorang dah bahagi siap-siap dari awal...aku dan kak ipar aku uruskan bab makanan...siap kena memasak tau aku...hahaha anim setelkan bab decoration...siap dia import student dia tolong menyiapkan decoration...hehehe adik aku dan tunangnya pun bawa makanan dan tolong apa yang patut...dan budak demok 2 orang kesayangan MakNgah tu jadi tukang busy body...hahaha...
lepas setengah jam kitorang check in, baru roger abang aku suruh gerak bawa mak abah aku ke sini...haa sambil tu kita siap kan decoration dan kemas apa yang patut...hehehe sampai je mak, abah dan abang aku...kitorang kecoh-kecoh nyanyi dengan suara sumbang...lepas tu amek gambar, lepas tu makannnn...nyum nyum...aku masak salmon tomyam...mendapat pujian tau dari semua orang...ecewah...hahaha ada beef pie, lasagna, roasted chicken, nasi lemak, kek, brownies dan whoopie pie!nyummeh!
Happy Birthday Mak!semoga mak panjang umur dalam keberkatan, murah rezeki yang halal dan sihat sentiasa...dan semoga mak dapat menantu lelaki pulakkk tak lama lagi. Eh!hahahaha oh ya, baru-baru ni mak aku diagnosed penyakit berkaitan hati...korang doakan mak aku sihat selalu yer dan semoga dipermudahkan urusan nak sembuh yer...insyaAllah...be strong Mak!we love youuu so much!
petang tu hujan lebat gila, makanya aku terlelap kat sofa depan tu...dalam orang bising bersembang, lena sungguh aku tido...almaklum penat memasak dari pagi...gitu...hahaha lewat petang tu sempat laa bawa anak buah aku jalan kat bawah...hujan pun dah berhenti...banyak facilities kat sini...ada swimming pool, playground, BBQ pits, gymnasium dann sauna...aku layan tengok jer la, tak gunakan pun facilities yang ada...hehehe
dan malam tu kitorang keluar dinner di Dancing Fish yang terletak di bangsar Shopping Centre...dekat gila dengan The Nomad ni...aku rasa tak sampai 5 minit pun perjalanan...masa menunggu meja tu, sempat la berposing dulu di hadapan restoran ni...lama gak tunggu sebab tak buat reservation kan...huhuhu...nasib baik masih kenyang sikit-sikit, takde la berantakan sangat emosi...Dancing Fish ni merupakan restoran yang menyajikan makanan Indonesia...
duduk je di meja, kami diberikan keropok malinjo ke namanya ni...pahit, aku tak suka sangat...tapi diorang suka jer...siap ada sambal belacan nak cicah dia...hehehe sambal belacan tu sedap!buat makan ngan nasi lagi sedap lah...
then kita usha menu...haaa dinner malam ni, abang aku yang payung...dengar dia yang payung, kau agak sape paling excited pegang menu?hahahaha kat sini ada sediakan set untuk sekumpulan orang yang datang...tapi adik aku cakap set untuk 8-10 orang tu mahal sangat sampai RM609, so better order ala carte jer...haaa kau hagak, kalo aku yang order ikut nafsu setan ni, berapa agak-agak kena nanti?hahaha
tak lama sangat pun menanti, akhirnya makanan pun sampai...jom layan apa yang aku order untuk kami semuaaa...ada 10 dewasa, 2 budak kecik...aku order 2 set Dancing Fish atau Ikan Nila Goreng dengan Sambal Terasi dan Kicap (RM47.60/set), 2 set Tahu Tempe Goreng (RM8.35/set), 2 set Bebek Goreng Bali (RM39.75/set), 2 set Ayam Panggang 1/2 ekor (RM30/set), 1 set Ikan Nila Bakar (RM52.90/set), 1 set Sup Buntut (RM20.65/set), 2 set Mixed Vege (RM16.85/set), 1 set Gulai Pucuk paku (RM14.75/set) dan 1 set Terong Sambal (RM15.80/set)
haaa banyak gila aku order!hahaha gila tamak melampau...bising diorang aku order banyak sangat...hehehe nak wat camne, semua teringinnn...hehehe...tapi overall semua makanan dia sedap!aku suka Dancing Fish tu, rasa nak menari sekali...hehehe bebek dan ayam pun sedap rangup!nyum nyum...total kami makan malam tu adalah RM622!hahaha lebih RM13 berbanding amek set untuk 10 orang tadi!hahaha nasib baik orang bayar kan...hahaha Alhamdulillahhh...moga murahhh rezeki abang aku...Amin...

No comments:

Post a Comment