Friday, March 17, 2017

Evendough Cafe @ Greenhouse by Muir, Ampang


dari The Humble Chef, Bukit Damansara aku hantar Amoi balik ke opis...sempat la numpang solat kat opis dia sebelum aku bergerak ke destinasi berikutnyaa untuk minum petang!ecewah...hehehe hajat asal nak lepak VCR, layan kopi yang mencengkam tu...tapi ahli jemaah cakap parking payah area tu, makanya terpaksa tukar tempat dan Greenhouse by Muir menjadi pilihan!ni antara tempat lama dah usha gak la nih...hehehe terletak di Jalan Ampang, bersebelahan dengan Gleneagles Hospital...masa sampai ni aku macamblur-blur apa nak buat...member plak tak sampai lagi...duk tanya staff situ, dia cakap bawah ada kafe area yang serve cake dan roti...then belakang sikit tu ada japanese food, dan kalo nak layan western, kena naik atas!dan atas lagi adalah roof top tapi tutup plak siang-siang ni...gitu...last-last aku sendiri decide lepak kat kafe bawah tu layan kek je lah...terus order kek kat Evendough Cafe tu...so now aku confuse, aku makan kat Greenhouse by Muir ke kat Evendough Cafe...hahaha
sebabkan aku konpius campur blur, makanya aku tak sempat nak ambil gambar dalam Greenhouse by Muir ni...faktor keseorangan memula tu juga buatkan aku nervous, so malu nak ambil gambar beriya...hahaha aku memang ada masalah nervous bila keseorangan...maybe sifat extrovert yang melimpah ruah menyebabkan aku jadi begini...hehehe banyak gak pilihan kek dan roti kat cafe ni, tapi sebab dah kenyang dengan lunch, so aku layan Roasted Hazelnut Latte (RM11.66) dan Opera Slice Cake (RM7.90) sahaja...sendu je gambar makanan kan...hehehe
nasib baik tak sempat makan lagi, sahabat #kesekian iaitu Ab pun sampai...meriah sikit menu atas meja aku ni haaa...tapi kitorang layan kek dan roti je laaa...niat nak layan japanese food bertangguh-tangguh dari awal sembang sampai ke sudah...aku pun tak paham nape...mayb faktor perbincangan isu serious menyebabkan tak lalu nak makan berat...
dari duk dalam, kita pindah keluar...sambung bergossipan...haaa nasib baik la ada sekeping ha gambar Ab ambil kat belah luar ni...leh aku kongsi dengan korang...belah dalam memang takde langsung gambar weh...tapi takpe, kitorang dah plan nak datang balik Greenhouse by Muir ni nanti...masa tu aku janji aku ambil gambar banyak-banyak kasik korang tengok eh...hehehe then kami lepak sampai hujan lebat gila takleh nak gerak pi mana weh...dah la takde surau kat sini, kena tunggu till dekat 7 malam baru hujan berhenti...kitorang gerak ke Gleneagles Hospital nak tumpang solat...
selesai solat Asar, kitorang tunggu terus solat Maghrib lah kat hospital ni...senang setel semua sebelum aku meneruskan perjalanan ke lokasi ngedate yang seterusnya...fuhhh panjang perjalanan aku kan...nasib makan sikit-sikit je kat tiap lokasi...eh...memula Ab acah-acah jual mahal taknak join aku dinner konon ada meeting...sekali, meeting cancel!terus join aku dinner...
untuk dinner, aku dah janji nak jumpa Fida Jacob di BLVD House!acah-acah nak fine dining kauu...sekali masa aku on the way ke sana, Fida bagitau full house!nak kena tunggu sejam lagi baru leh masuk...ahhh sudah...haru betul...sampai sana, terus parking kereta then sempat la bergambar bersama Fida depan BLVD House ni...hahaha gigih tau, tak dapat masuk pun, tetappp nak bergambar tau...
kemudian naik sekereta nak cari makan kat tempat lain...punya laaa beriya nak fine dining kat BLVD House, last sekali kitorang pi layan Nasi Bubur Berlauk Kak Mah kat Kampung Baru...hahaha aku pernah cerita tempat ni dulu kat sini...sedap weh layan bubur ni dengan segala macam lauk dia tu...favourite aku haruslah ikan bilis garing dengan sayur cendawan tu...nyum nyum sangat!makan sambil bersembang sampai jam 12 malam!huhuhu sakan...kasik chance laa dua insan tuuu...hahahaha...dengan itu, berakhirlah sudahhh alkisah JJCM aku sepanjang bersymposium di KL uols...hehehe orang duk luar KL macam ni la, sakan JJCM sekali dapat masuk KL nih....panjang list menanti tuh...hehehe...

5 comments:

  1. artis sungguh.... jumpa pulak celebriti di sana sini.... hebak hebak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bila nak dpt jumpa celebriti yg satu ni plak? 🤔

      Delete
  2. Salam kak bole bg no hp tak?
    Atau pon akk bole call sy bila akk senang nanti ya 0173277757

    ReplyDelete
  3. Salam kak bole bg no hp tak?
    Atau pon akk bole call sy bila akk senang nanti ya 0173277757

    ReplyDelete