Saturday, February 11, 2017

#kesekiancukuptiga: Museum Cafe, Didie's Kitchen & Coffee dan Red Lobster

tiga hari aku ada meeting di Kuala Lumpur, cukup 3 hari aku pi makan sedap dengan #kesekiancukuptiga iaitu Dzuli dan Ab!hari pertama meeting, aku lepak di Museum Cafe yang terletak di Sasana Kijang, Bank Negara Malaysia dengan Dzuli...sebelum Dzuli sampai tu, sempat la aku usha Bank Negara Malaysia Museum and Art Gallery...dapat juga ambil gambar di tangga spiral ni akhirnya...hehehe
lepas dah pusing ambil gambar, barulah aku ke Museum Cafe yang terletak di Ground Floor...sampai je Dzuli, terus kitorang order makanan...atas saranan kaklong kawasan, aku layan Smoked Salmon Croissant (RM11.50) dengan Honey Latte (RM3.60)...agak murah harga makanan kat sini dannn sedap!smoked salmon dia banyak ko...memang puas hati...tapi sebabkan sakan bersembang, aku lupa ambil gambar makanan...hehehe...
hari kedua meeting, aku ajak Ab plak layan tekak aku...kali ni aku ajak dia layan RSMY tapi aku dah story dalam previous post...lepas dari RSMY, sambung plak ngopi di Didie's Kitchen & Coffee atas saranan Ab...katanya Creme Brulee sini sedapp...haaa apa lagi, mencuci mulut la kita di sini sambil bergossip riang...nasib baik laaa tekak Ab ni leh pakai kali ni, sedapppp Creme Brulee (RM5) kat sini...cuma aku ambil Dirty Coffee (RM10) tapi tersangatlah pahit diaa...tak tertelan aku...hahahah...Ab ambil Cappucino (RM10) tengok dia minum ok jer, means ok la kot...aku punya je kot tak sedap sebab Dirtyyyy...hahahaha...
dannn hari ketiga dan hari terakhir meeting, kita makan besar sikit!kali ni #kesekiancukuptiga bergabung meletop di Sunway Putra Mall sebab nak layan Red Lobster!hahahaha tekak ni memang taknak kalah kan....hahahaha masuk jer kedai ni, takde orang lagi...so terus ambil tempat duduk yang paling selesa nak bersembang dan kita usha menu!selain daripada lobster, ada banyak lagi menu kat sini...so memang banyak pilihan la kalo korang tak makan lobster tu tapi terpaksa pi makan sini demi yang tersayang...ecewah...hahahaha...
disebabkan harga kat sini boleh tahan mahal, kitorang pun mengamalkan kaedah sharing is caring...hahahaha dannn menu pembuka selera kita adalah Lobster Bisque (RM16.90) sejenis creamy soup yang didatangkan bersama garlic bread...nyummeh sedap!aku sukaaa...selain tu kitorang dapat complimentary macam biskut kot...sedap gak la cicah dengan soup tu...
untuk main course plak kami ambil Shrimp Trio (RM36.90) yang terdiri daripada sweet chili shrimp, golden fried shrimp dan grilled shrimp yang dihidangkan bersama mango salsa...pada aku menu ni biasa sangat...even shrimp dia pun tak fresh....rasa macam frozen shrimp jer, takde rasa manis...sedih...dannn highlight of the day adalah Grilled Lobster, Shrimp and Salmon (RM119.90)...besar lah harapan aku supaya menu ini yang paling de bomb!dah kata nama kedai Red Lobster kan....sekali, alahai, mengecewakan lah...takde pun rasa manis lobster yang fresh...even cara masak pun biasa je pada aku...entah la, mayb aku yang tak pandai makan lobster kot...hehehe so pada aku biasa jer laaa...macam sedikit tak puas hati la, bayar mahal-mahal tapi biasa jer rasa dia dan tak fresh sangat...hehuuuu....

No comments:

Post a Comment