Monday, February 13, 2017

Cari Makan di IOI City Mall: Mr Dakgalbi

dah lama dengar pasal Mr Dakgalbi ni, tapi sebab jauh nuh di KL, sampai kesudah aku tak pernah pergi...tapi beberapa bulan lepas, Mr Dakgalbi dah buka branch di IOI City Mall!yeay!haruslah tak lepas kan peluang nak mencubaaakannn...aku pergi pertama kali ke Mr Dakgalbi ni dengan adik aku...dalam rumah aku ni payah nak ajak diorang makan Korean Food ni, semua orang taknak kecuali adik laki aku...huhuhu nasib baik la ada gak sorang kannn yang bertekak international macam aku...hahahaha...
sampai je, kami dijemput masuk dengan senyuman manis Oppa...eh...hahaha ada oppa hensem ok kat kedai ni...tokey rasanya...yang lain pekerja dia Bangla jer aku rasa...jadilaaa penyeri di kalangan abangla semuaaa...hehehe ok jom usha menu!dan nama pun Mr Dakgalbi kan, haruslah ada pelbagai jenis dakgalbi set...asalnya Dakgalbi tu bermaksud ayam yang grilled dalam pan tu, tapi kat sini diorang sediakan juga set untuk seafood, bulgogi, cheese, octopus dan bean sprout...yang dimasak sama macam Dakgalbi, dalam pan tuu...
dan untuk kami berdua ni, aku order Dakgalbi 2 pax Set (RM67) yang didatangkan dengan Dakgalbi untuk 2 pax, 1 pinggan nasi, 1 pinggan ramen dan 1 pinggan cheese...selain itu, diorang bagi juga kita segala macam banchan dan soup untuk dimakan bersama Dakgalbi nanti...nyum nyummm...tak sabar....
cara makan kat sini, dia akan masak dulu Dakgalbi dengan sayur, potatp dan teok atau kuih beras tu...bersama gochujang atau chilli paste orang korea...dont worry, kat sini staff dia yang akan tolong masakkan untuk kita...kita hanya perlu menanti dengan sabarrrr...sebabnya bau ayam tu, perghhhh menyengat!hehehehe...
lepas Dakgalbi atau ayam tu dah masak, dia akan masukkan ramen dahulu...haaa dah siap gaul semua ramen hingga sebati, tiba laaa masa untuk kita makan!nyummeh!ya ampun sedapppp hoih!ayam dia semua bahagian thigh yang dah debone...sedap gilaaaa!pedas gak la chilli dia tapi sedapppp sangat!aku suka!adik aku pun sukaaaa...hehehehe
then lepas dah abes ramen kita tu, dengan sakit baki Dakgalbi yang ada tu, diorang akan mula menggoreng nasi pulaaa...dan akhir sekali diorang gaulkan cheese tu dengan nasi gorengggg...yeayyy bagi ditarik-tarik nasi goreng ni tau...nyummeh sangat!hahaha aku suka gila...tapi kenyang tahap gaban lah masa ni...hehehe...
dannnn disebabkan sedappp sangat, dah beberapa kali jugak laaa aku ke Mr Dakgalbi ni...ada sekali tu pi berlima ngan member opis, kitorang ambil Dakgalbi 4 pax Set (RM124) tapi tambah la ramen dan nasi...then ada sekali tu ambil Dakgalbi 3 pax Set (RM94) dengan Dzuli dan Mrs...so basically apa yang membezakan antara set ni adalah bilangan ayam diaaa...lagi banyak pax lagi banyak ayam dia...yummy!tapi nasi dan ramen tu tak banyak pun so better tambah sendiri...hehehe...so korang kalo rasa-rasa nak cuba Mr Dakgalbi ni leh la terjah segera yer!memang super yummy!

11 comments:

  1. Dah lama dah aim nak makan kt Mr Dakgalbi..nasib ada yang dekat..nampak sedap sangat!!

    ReplyDelete
  2. Nk tnya floor berape tu sblh kedai mna ?

    ReplyDelete
  3. belah luar tu macam mana ? tak faham laa .. jenuh gak cari ni .. huhu .. tingkat berapa ?

    ReplyDelete
  4. DEKAT MENU AIR TU ADA JUAL ALCOHOL. ERR XPE KE BERCAMPUR GELAS KUALI BAGAI. JUST MUSYKIL JERR

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi capital letter haaa...if rasa tak yakin, jangan pergi...saya yakin minuman tersebut tak bercampur aduk dengan yang saya makan... =D

      Delete
  5. yang nasi tu kalau satu pinggan sesuai untuk sorang ke dua orang ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb dah makan ngan ramen gak, so nasi byk tu rasa cukup je makan berduaa...

      Delete