Monday, March 9, 2020

Solo Trip to Myanmar ~ Day 3.2

Sambungan dari: Solo Trip to Myanmar ~ Day 3.1

memula aku plan nak lepak airport je, tapi baru 30 minit aku dah rengsa...masa ni baru jam 6 petang, flight aku kul 1 pagi kot...so terus aku gerak ke tempat naik bas harga 500 kyat menuju ke Sule Pagoda...aku turun kat Sule Square...haaa dah pandai kan sebab hari tu dah datang dahhh...hehehe...then dari bus stop aku terus ke Bo Son Pat Road yang aku lalu hari tu sebab aku teringat kedai halal kecil hari tuuu...hehehe
yeahhh aku ke Noor Burger & Food Court...masuk je memang muka kelaparan agaknya...hahaha staff sini pandai cakap melayu...rajin melayan aku...aku order nasi goreng udang pedas, then aku order ayam goreng kat luar yang nampak menarik tu...aku memula underestimate ayam mesti tak freshhh...sekali sampai ayam dulu, aku makan mak aihhh sedapnyaaa...nikmat!gelojoh aku makan...hahaha terus bila sampai je nasi aku mintak seketul lagi ayam...hahaha dasar kuat makan kan...aku rasa orang dalam kedai tu semua tengok aku pelahap makan...hahaha lapar woi!korang mana tauuu 10 jam tau sengsara dalam bas tadi...hahahaha puas hati dapat makan harga cuma 5,800 kyat je weh...masa nak basuh tangan baru tengok muka sendiri dalam cermin, ya ampun serabai gilaaa...hahaha dengan shawl kedut tak gosoknya...aduhai...
then aku terus berjalan menuju ke Chulia Dargah Muslim Mosque untuk solat jamak Maghrib dan Isyak...memula diorang tak bagi, tapi aku buat muka kesian barulaa dapat naik atas..memang takde orang la atas ni kan...Alhamdulillah dapat gak makan dan solat dengan selesa...syukurlah...nikmat yang selalu kita lupa bila kat Malaysia ni sebab senang dan mudah nak makan halal dan solat tempat selesa...so bila kat luar negara ni dapat 2 nikmat ni, seronok dia lain macam...Alhamdulillah....
then aku jalan kaki semula ke bus stop di Sule Square dan menanti bas airport...tak lama menanti, aku pun selamat berada dalam bas yang benar menuju ke airport...hahaha Alhamdulillah Allah mudahkan permusafiran aku kali ni...hehehe happy sangat sangat aku rasa dengan solo trip kali ni, aku rasa lebih santai, relaks, berserah dan enjoy...Alhamdulillah...
jam 9 malam aku sampai di airport...aku ada laaa beberapa ribu kyat baki duit...ada la sekali aku beli kopi sementara nak tunggu kaunter buka untuk check in dan ambil boarding pass...then dah masuk boarding hall, aku beli plak thai tea sampai ngam ngam habis duit aku weh...Alhmadulillah ngam ngam abes USD100 aku weh kat sana...tak lebih tak kurang..siap dapat bayar duit hotel sekali sedangkan aku plan bayar hotel guna kad kredit je....berkat jimat tak naik teksi dan amik pakej tuk tuk, banyak aku leh jimat...Alhamdulillah...
dan 12.50 pagi pada 2 Januari 2020, aku pun bergerak dari Yangon menuju ke KLIA....sampai di KLIA pada jam 5.15 pagi, aku setel pulang wifi semua, sekali sempat tengok Instagram yang kenalan aku di IG ada di KLIA2 baru balik dari China...terus laa aku message dia ajak jumpa...
sebabkan aku dah setel semuanya, dia plak baru nak landed, makanya aku pun gerak la dari KLIA menuju ke KLIA2 untuk bertemu beliau buat pertama kalinya...memula layan sembang di Papparich then sambung ke Family Mart plak...hahaha sakan nau sembang macam dah lama kenal kan...bab travel ni, kalo bersembang memang sakan, yang baru kenal pun boleh jadi macam dah lama sangat kenal...hahaha...thank you kak belanja makan pagi tu...dalam jam 9.30 pagi aku pun gerak balik ke rumahhh...Alhamdulillah selesai misi solo trip aku ke Myanmar pada penghujung tahun 2019 hingga awal tahun 2020...Alhamdulillah...so tahun ni kemana plak solo trip aku? tungguuuu....

2 comments:

  1. Touch down ajer terus cari makan hahhahahahaa ... dan sanggup tunggu nak jumpa kawan!!! Insya Allah, kalau kita cross path nanti, kita buat macam tuh gak ya ... teringin gak nak jumpa !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn insyaAllah one fine dayy kita jumpa di alam nyata. Hahaha asyik kat maya jr kannn 😂

      Delete