Thursday, March 19, 2020

3 Budak Gemok, Cyberjaya

haaa 3 Budak Gemok ni memang viral seantero Malaya la kan...so aku sangat excited la nak makan...bila dia buka kat Cyberjaya tu, aku seronok laaa dah dekat dan leh pi...haaa macam dalam post sebelum ni, aku emosi...hahaha awal awal aku dah anti klimaks kan....hahahaha...aku benci betul dengan makanan viral ni tau...tapi takleh elak, aku mesti terpengaruh nakpi rasa....hahaha makanya gigih la aku ngan Wani pi Cyberjaya masa lunch hour...
masuk je kedai dia, memang ramai la orang kan...so kita terus pi beratur kat kaunter...konsep sini self service yaaa...so beratur order, pastu beratur kat tepi tu ambil makanan kita...haaa menu 3 Budak Gemok yang meletup letup tu adalah ayam masak kicap je pun...tapi aku pelik apesal viral sangat, tu nak rasa tuuu...so selain ayam, ada daging gak...pastu leh la nak tambah telur ke, nak extra ayam ke...ikut lah...dan orang kata sambal dia yang meletup sangat tu, di samping ayam kicap yang sedap...
so kami layan Ayam Biasa + Telur (RM10)...mahal gak la kan...tapi takpela, viral kan, layan je...ayam dia banyak gak laa...tapi semua part keras, past dada...aku tak suka...dah la ayam goreng garing gini kalo dapat part keras tu tak sedap!hahaha dan lepas makan tu, ermmm biasa je weh...serious aku cakap biasa...sambal dia pun takde apa yang umpphhh sangat...ayam kicap dia, seriouslaa, tak lama lepas tu aku bawa ayam kicap aku pi pejabat, Wani pun cakap lagi sedap ayam kicap aku....hahahaha sooo?apa yang special sangat wehhh 3 Budak Gemok ni?ni ha budak gemok yang ni rasa emosi dan tak paham apa yang terjadi ni?hahahaha...denggg...sis kecewa lagi dengan benda viral!
dalam kedai ni ada jual gak Pancake Tembam...haa elok la gemok ngan tembam...hahaha pun tak sedap!aku rasa coklat dia rasa coklat murah...aku dah cakap kan aku sensitif kalo coklat rasa murah ni, walaupun dia cakap nutella tapi aku tak rasa macam nutella punnnn...alaaa tak suka camni, marah la makan macam ni...huhuhu...tapi habis gak la sebab nak hilangkan pedas sambal tadi tu....huhuhu...pasrah...makan dengan kenyang tapi rasa tak puassss bila kurang sedap ni kan...terpaksa lepas tu beratur pi beli Starbucks...hahahaha...ok bai!

5 comments:

  1. kt opis pernah order delivery...sambal mmg letak tepi sbb tk kuat mkn pedas...tp kalo dpt ayam part dada tk best..nasibaik masa sy dpt dlu part ayam bkn dada...tp mmg skali tu je la mkn sbb tk tahan pedas...yg kt cyberjaya ni ada set daging dh ye skarang...yg pancake tembam tu mmg tkde nmpk nutella je hehe tp okla bg ilang pedas tu kn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe tu la viral kemainnnn...tapi biasa je. Sis kecewaaaa!

      Delete
  2. Masa first time makan (belum viral lagi), pun tidakla sesedap mana.
    Lepas dah viral, jadi pelik apesal la orang suka sangat makan niii??
    So fikir maybe dia dah up masakan dia.
    So second time try, its the same!

    Confuse kejappppp. Hahaha.

    Not to my liking sebab tak ada kuah. Kering sangat. Ayam pun so-so.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa tu la pasal. Aku ni ok je makan takde kuah sgt. Tp aku rasa ayam dia biasa sangat. Apa yg hype sangat tah hahaha eh kenot brain lah. Hahahaha

      Delete
  3. baisalah viral viral ni, bayar kat influencer sosial media utk hype. sy pun da boikot 3budo gmok ni sbb harga x berpatutan. skrng harga rm12 tanpa telur. melampau

    ReplyDelete