Wednesday, March 18, 2020

Nasi Ayam Hainan Original Ipoh, Tamarind Square, Cyberjaya

tetiba je satu hari tu duk lalu kat timeline aku pasal Nasi Ayam Hainan Original Ipoh ni kan, makanya tanpa membuang masa aku terus ajak Nily dan Mrs dinner kat sini...haaa nasi ayam ni terletak di Tamarind Square...sebabkan nampak menarik nasi ayam dia, maka langkah aku pada hari tu adalah dengan harapan yang menggunung nak makan nasi ayam sedap...haa sebelum tuh, meh usha kedai dia...standard laa kedai kat Tamarind Square ni, panas sebab siling tinggi...hahaha...
kami pi belah belakang selesa sikit...senang nak bersembang...haa duduk je dapat menu dahhh...so standard kedai nasi ayam la kan, takde la banyak sangat menu dia...tapi selain nasi ayam tu, ada gak la lemon chicken, buttered prawn dan mi wantan...haaa dah kata teringin nasi ayam kan harus la makan nasi ayam weh datang sini....
Nily tak makan sebab diet...so aku dengan Mrs je yang order...aku order Ipoh white Coffee (RM5.50) yang biasa je...tak kick sangat kopi diaaa...pastu sampai laa nasi ayam kami...memula sampai ayam stim yang berkecah kecah dalam pinggan...presentation dia out!hahaha ayam pun nampak benyek je...pastu taugeh dengan sos cili...siap kena panggil adik tu minta nasi baru sampai nasi...huhuhu then tak lama tu sampai ayam roast plak, pun tak menarik...hahaha taknampak macam dalam timeline aku....rasa dia plak biasa je weh....serious biasa sangat...huhuhu kecewa gak la aku kan...dan paling mengecewakan, sepanjang tunggu makanan, tiga 4 orang staff datang tanya dah dapat makanan ke...tanya dah concern dah, tapi makanan sampai lambat dan lembab...tak panas pun makanannya, kut la bersangka baik baru masak kan....huhuhu...pissed off gak la aku...
paling takleh blah kan, kami order mi wantan, memang la lambat sikit dari nasi ayam tu ordernya...tapi masa tu nasi pun tak sampai lagi...bila aku tanya mi tak dapat lagi, dia siap sound aku yang mi tu kan baru lagi order...wahhh kauuu...nasib baik la mi wantan dia ok sikit, tapi aku serious pissed off dengan servis...kejap kejap datang tanya apa tak dapat lagi...kau takleh nak check ke?huhuhu...pastu sayur sampai...pastu paling kelakar, soup sampai bila semuaaa dah abes makan....what the heck laaa...
dah la dik, akak kecewa...datang harapan yang tinggi...huhuhu sebenarnya boleh je buat aduan...tapi aku taknak duit!aku nak buat review je...kang kalo dia sogok aku duit, aku takleh buat review plak kannn...hahaha aku benci betul kedai makan buat Ads kat media sosial ni, kemain lawa gambar, tapi bila kita pi, hauk!aku ni dah la jenis manusia yang mudah terpedaya dengan media sosial...ko buat macam ni, aku marah tau!huhuhu...denggg...

6 comments:

  1. alamakkk service pulak kureng.. ingat baru nak masuk list pergi cuba.
    saya pun cepat hangat ati kalo pekerja kedai lebih kurang ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haish aku mmg xleh blah ngan servis. Berkali kali tanya, xkan ko xtau apa dah smpai apa belum. Org x ramai pun.

      Delete
  2. Hehehe.. Sabar Dj..

    Kat Tamarind Square sekarang dah ramai kedai buka ya? Dulu masih sikit je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha iyaaa pak. Banyak banget kedainya sekarang. Kapan mahu ke mari lagi, nanti sy bawa pusing2 Tamarind S hahahah

      Delete
    2. Kalau di Tamarind Square saya boleh pusing2 sendiri Dj, kan ofis memang kat situ.. hehehe

      Delete
    3. Hahaha iya klo opis nya di TS. Kok projek nya di tmpt lain kan. Hahah

      Delete