Friday, March 20, 2020

Kari Kambing 40 Hari & Kacang Pool Ahmad

ada satu weekend bulan Januari tu, tetibaaa pakcik aku kat Johor accident, so aku ngan Mak aku ke JB la naik kereta...sempat la awal pagi tu singgah breakfast makan di Restoran Kari Kambing 40 Hari...huhuhu sedapnyaaa alahai...mak aku tak makan kambing so dia makan mi rebus...mak aku cakap biasa je mi rebus dia...tapi kari kambing dia, bisa bikin mengembek weh....wajib singgah kalo aku drive ke JB...hahaha dah la pagi tu takde orang weh, heaven!
then kami sampai di Hospital Sultanah Aminah dalam jam 11 pagi...lama gak la kami melepak siap berkampung kat spital tu teman makcik aku dan cousins aku...tapi Alhamdulillah by masa post ni keluar, pakcik aku dah keluar spital dah...sedangkan masa tu, ya Ampun menakutkan keadaan dia, dah la 70 tahun, 3 kali operate sebab pendarahan dalam perut nonstop...huhuhu Alhamdulillah sihat sikit dah dia...aku ngan mak aku lepak kat spital sampai 4 petang gak la...
dan sebelum balik, kami singgah layan Kacang Pool Ahmad...dan kenapa aku rasa dah tak sedap kacang pool sini weh?huhuhu tapi dalam tak sedap sangat tu, sempat gak la menapau berbungkus bungkus nak bawa balik rumahhh...hahaha tapi seriously, macam dah cair plak kuahnyaaa...sobsss!mayb kena pi makan yang kat Plaza Larkin tu kot, situ memang konpemmm sedap!nyummeh!dan lepas tu kami pun bergerak balik ke rumahhh...

2 comments: