Monday, March 23, 2020

Texas Chicken, Putrajaya

haaa jarang jarang kan aku sibuk nak review fast food restaurant ni kan...hahaha tapi yang ni dah jatuh tahap wajib lah review walaupun dah lama ada Texas Chicken ni kat Malaysia, tapi kat Putrajaya ni baru ada ok...haaa ada satu hari tu aku pi klinik ada appointment...balik dari klinik tu dah tengahari, so aku pun duk pikir la nak pi makan terus je senang kan...duk pikir Ayer@8 jer la kan senang sebab lalu je nanti nak balik pejabat...sekali aku teringat Texas Chicken kat Putrajaya yang orang duk puji sebab buka 24 jam la, pastu luas la, sesuai nak lepak siap ada tempat charge telefon bagai la...haaa memacam orang puji kan...dia pun terletak tak jauh dari Ayer@8 sooo aku terus singgah!
aku rasa aku tak pernah makan Texas Chicken ni...tapi masa tu duk viral gak la kat media sosial yang orang puji ayam Texas Chicken ni besar laa nak compare ngan Kepci dan Mekdi...memacam la usaha menaikkan nama Texas Chicken di media sosial tu kan sampai aku pun terpengaruh...dah la masa aku pi ni duk viral cakap ada ayam baru iaitu Mala Chicken...haaa terus la aku excitedkan...so masa nak order aku tak reti dan takleh buat pilihan, makanya aku tanya adik tu leh tak aku nak cuba semua jenis ayam...hahaha dia cakap boleh, terus aku amik 3 Piece Combo dengan ambil ayam original, ayam spicy dan ayam Mala...hahahaha pastu set tu dapat coleslaw dan honey butter biscuits yang famous tu...kat media sosial pun duk puji coleslaw dia jauhh lebih sedap dari Kepci tau...so nampak tak aku semangat nak makan?hahaha....
so rasa dia?haaa ayam kan...aku ni asal nama ayam, goreng plak tu semua pun sedappp...tapi memang la ayam dia besar banding Kepci, tapi kalo compare ngan ayam Mekdi, still Mekdi tetap nombor 1 di hati laaa...hahaha coleslaw dia biasa je, tak sedap sebab still rasa mentah sayur tu, aku tak suka...sedap lagi coleslaw Kepci...biscuit dia tu plak, ok laa belah luar rangup, tapi dalam aku tak suka sebab macam lembik..overall layan gak laaa makan Texas Chicken ni, dan paling best air dia refillable okay...terbaik...sedang makan ni aku terasa nak tukar kereta!hahahaha gila kan...ada laa beberapa situasi buat aku rasa nak tukar kereta dan dan tu gak...so terus call Irma, suh ready jap lagi aku pi amik diaaa...dan terusss kami ke showroom di Bangi...terus survey dan study....haaa hambik kau, esoknya aku terus decide beli kereta...kereta Myvi aku yang dah 13 tahun tu plak, memula nak tolak kat kedai je, sekali ada member punya member nak beli dengan harga yang ok....Alhamdulillah...
makanya seminggu kemudian, kereta baru dah ready, lewat petang 21 Januari 2020 tu, aku ajak Irma teman aku ke Bangi ambil kereta baru, then kami terus hantar kereta Myvi aku kepada buyer...lepas dah setel semua tu, aku dah rasa penat dan aku ajak Irma pi makan dulu sebelum balik pejabat...pikir punya pikir, aku ajak Irma makan Texas Chicken lagi...hahahaha kemain kan, hari decide nak beli kereta pun makan Texas Chicken, hari ambil kereta baru punnn makan Texas Chicken...Alhamdulillahhhh...eh ni nak review makan ke nak gebang pasal beli kereta baru?hahahha...well ada sape nak teka tak aku beli kereta apa?hahaha kalo betul dan tepat aku belanjaaaaaaa makan Texas Chicken!jommm teka!

20 comments:

  1. Replies
    1. hahaha nice try. Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  2. br 1st time makan texas chicken tu pn sbb ada outlet berhampiran

    beli kete honda jazz

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe sedap kan? btw nice try. Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  3. Replies
    1. hahaha wahhh sangat specific jawapan ittewww...nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  4. Replies
    1. Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  5. Replies
    1. Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  6. Replies
    1. akakk Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  7. Replies
    1. Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  8. Replies
    1. Wahhh memang kereta idaman sangat ni...tapi tak mampuuuuu...hahaha Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya.

      Delete
  9. Tayang kereta baru 1 kali pls DJ. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ok next entry kita tayang eh hahaha

      Delete
  10. honda city kaler itam, ruang besar boleh bw mak ayah kak DJ jejalan cr makan, pastu kaler hitam sbb nk sama kaler cam myvi. hahahha teka jeee ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahah Nice try...Nanti PM saya di email dayah_jek@yahoo.com ya

      Delete