Friday, April 27, 2018

35th Birthday Trip...

dah lama aku tak buat keje gila, pejam mataaa beli tiket mahal-mahal...hahaha serious weh, aku rasa trip last aku yang tiket mahal adalah pada hujung 2014, masa aku pergi Gold Coast dan New Zealand!tu pun sah-sah aku beli awal kan tiket tu...hahaha gila lah berdebar aku baru ni beli tiket mahal tau...takde la mahal sangat, dalam RM1,000...pada aku mahal dah, tapi ada kawan aku sound, ko tak payah nak acah-acah mahal sangat RM1,000 tu...eh, untuk aku yang marhaen dan dolu-dolu biasa hunting for cheap tiket, mahal seh harga RM1,000 tuh!aku pi Australia pun RM800 je tau tiket aku...huhuhu...tapi tu dulu laaa...

kali ini gigih membeli sebab tetiba menggila rasa nak sambut birthday yang ke 35 tahun kat oversea, so terus cari tiket dan member, terus tutup mata je beli...kecut gak perut!hahaha...nasiblah kannn...so aku nak buat kuiz!sape leh tekaaa mana aku nak pergi!hahahaha...kalo dapat teka dengan tepat, aku belanja souvenir dari sana nanti...nak nama tempat dan negara ok!taknak negara je...hehehehe...hint dia, aku naik Airasia dan melibatkan 1 kali transit...haaa sila teka!eh aku baik, so hint satu lagi, ianya bukanlah kali pertama aku menjejakkan kaki ke negara tersebut!ehh...hahahaha....
nah share sikit percutian luar negara sempena birthday pada 2011 sampai laaa 2015...lepas tu 2016 aku pergi Pulau Perhentian, kira over the sea la gak kan...hahaha...then 2017 gigih nakpi gak Singapore sempena sambut birthday kat oversea...dan kemanakah aku tahun ni...cepat teka!hahahaha aku tak bagi geng kesekian jawap sebab diorang dah tahu jawapan...okay!
28th Birthday - Phnom Penh & Siem Reap, Cambodia

29th Birthday - Medan, Indonesia

30th Birthday - Melbourne & Sydney, Australia

31st Birthday - Brunei Darussalam

32nd Birthday - Coron, Philippines

33rd Birthday - Pulau Perhentian, Terengganu

34th Birthday - Johor Bharu & Singapore
35th Birthday - ???

36 comments:

  1. Nak teka lah - Auckland - New Zealand

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Taiwan direct flight laaa dr KL ni abang dhitooo 😂😂😂

      Delete
    2. Haha.. Dari Indonesia AA takde direct. Hari tu juga cakap nak pergi Taiwan. :p

      Delete
    3. Taiwan tu tahun dpn...lama dah beli tiket tuuu...hehehe

      Delete
  3. Amsterdam..saje nk cuba nasib..sy silent reader awk jer

    ReplyDelete
  4. kita tahu la wak! hahaha how? boleh jwp ke n dpt hadiah dok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hepppp...lupa plak kesekian dan fidajacob dilarang jawab!hahahahaha

      Delete
  5. aussieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


    *kaklina

    ReplyDelete
  6. tak kisah ler salah ke btul..tp cpt la up citer lombok n besday trip ni sisthor..xsabo niii ihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sabar...kna ikut turutan duluuu...hehehe

      Delete
  7. Srinagar, India?

    *apakhabar, DJ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khabar baikkk Anonymousssss...sapee niii....yeayyy ada jugak yg betul akhirnyaaa 😍😍😍

      Delete
    2. mesti geng kesekian yg anonymouss ni ahahaha

      Delete
    3. hahahahaha tak terpikir langsung geng kesekian yg jadi anon ni...cemana laaa leh terpikir tuh!hahahahaha

      Delete
  8. DJ,

    Just enjoy your journey dan lupakan pasal souvenir tu..

    Btw, happy birthday (maaf lupa real date).aku doakan impian utk jejak 40 negara akan tercapai; 5 tahun satu jangka masa yang panjang, tak mustahil beb!

    *jumpa lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanksss...nak teka boleh???ni Akmal ke?

      Delete
    2. Bukan, DJ..Aku ni, Zilla :)

      Delete
    3. OMG Zilla oiii mana kau menghilang!hehehe contact me please!

      Delete