Wednesday, April 18, 2018

Harvest Food & Coffee, Cyberjaya

sempena birthday Ab yang ke 35, kitorang geng kesekian plan nak naik KL buat surpriseee...sekali hari kejadian plan nak naik KL, Ab call cakap dia datang Putrajaya sebab ada meeting...haaa apa lagi, mudah la kerja kita kan...itu pun dia sibuk la nak pi jogging la apa petang tu, memang nak kena marah la kan...orang sibuk nak celebrate, dia sibuk nak peluh-peluh pehal kan...haaa petang tu lepas kerja kami lepak di Papparich, Ayer@8 sementara menunggu semua ahli kesekian sampai...
siap solat Maghrib, barulah aku dengan Ab dan Mrs gerak naik satu kereta ke Cyberjaya...Dzuli dah duk Cyberjaya skang, so dia naik kereta sendiri la terus balik rumah nanti...dalam perjalanan hujan lebat gila duhh...kami terus ke Harvest Food & Coffee, Cyberjaya...gambar depan kedai aku snap cepat-cepat so sendu...maafkanlah ye...hahaha...
bila melangkah masuk kedai ni, ehh cantiknyaaa dekorasi diaaa...terus sakan memasing ambil gambar...kedai kosong masa kami sampai ni, so memang senang la nak snap sana, snap sini kann...aku suka kedai ni, cantik!
dah duduk moh ler kita usha menu yang adaaa...kedai ni kedai turki rupanya...so makanan dia ada western food dan juga makanan turki...so sedikit tempting laaa...aku sampai tak tau nak buat pilihan...sebab semuaaa nampak sedap!hehehe...
dan selepas order, tak lama tu minuman sampai dulu...aku macam biasa la order air kosong...tapi sedap sebab dia letak limau nipis tuu..nyummeh!bebudak ni duk order Green Apple Lemonade (RM12) dan Mojito Lemonade (RM10)...sedappp both minuman tu...aku sukaaa...
dannnn agak lamaaa menanti, akhirnya makanan kami sampai!sib baik sakan sembang dan dah isi perut kat Papparich tau...kalo tak boleh berantakan juga laaa tunggu makanan...hahaha...staff dia ramah gila, cuma lambat sikit makanan dia siap tu aku kureng sikit laaa...tapiiii makan dia semua sedap!hahahaaaa serious sedap!meh tengok kami order Smoked Salmon Salad (RM17), sedikit masa pada aku, tapi sedappp...Harvest Pizza (RM18) pun sedappp...pizza ni dimasak lepas kita order, gila kau tak sedapp...sebab tu la aku rasa makanan dia lambat siap...kita order baru dia buat...so freshhhh la kann...nyummeh!
then order gak Beef Roll (RM28) yang sedapppp sangat!aku suka gila yang nih...Dzuli yang order tapi aku paling banyak ngecek...hahaha sedappp...daging dia ada rempah pedas-pedas, pastu dalam dia ada cheese...ya ampuunnn, sedap sangat!then Mrs order Lamb Chop (RM24) pun sedap...basically daging dia guna rempah sama laaa...macam ala-ala arab sikit rempah diaaa...suka!daging pun lembuttt jer...
masa makanan semua sampai, baru sedar dia tak key in order birthday boy...hahaha nasib la kan...so lama gak la nak tunggu makanan Ab sampai...nasib baik kita ala-ala sharing is caring...makan sama-sama, so takde la birthday boy kelaparan...Ab order Beef Stroganoff (RM25) yang macam daging cincang laaa...filet gituu...sedap gak...dan roti yang dia serve dengans emua makanan tu sedap dan lembut!aku suka jugaaa...mashed potato ke potato salad tu pun sedappp...nyum nyummm...
birthday boy kekurangan kasih sayang so kena laa ada adegan suap menyuap haaa...eh yang pompuan pun kekurangan kasih sayang kena suap gak tapi takde gambar plak...hahaha ahhh sebenarnya semua kesekian kurang kasih sayang...kehkehkeh...
lepas dah kenyang makan, kita minum kopi dan makan kek plak...dah request staff tu nak duk kat sofa...beriya dia hias dan letak topi birthday bagai...hahahaha bagus lah staff sini...kami order pelbagai jenis kopi tapi aku tak ingat dah...bestlah, staff tu siap pasang lilin atas kek dan pasang lagu birthday...kemain laaa birthday boy kan...
kitorang lepak kat kedai tu sampai jam 11 malam sebab Dzuli nak balik awal sebab parents dia ada kat rumah...then aku dengan Ab dan Mrs balik ke Putrajaya....sakan sembang dalam kereta...dan sampai tempat parking kereta pun sambung lagi bersembang sampai 12 lebih!pastu konon memasing pi amik kereta, pastu sambung lepak kat mamak weh!hahaha...aku rasa sampai 2 ke 3 pagi kot sebab kat kedai mamak jumpa plak kawan Ab, sambung sembang sakan lagi...huhuhu...gila lah...

No comments:

Post a Comment