Tuesday, April 24, 2018

Little Rara Thai Noodle House, Jalan Kia Peng, Kuala Lumpur

penghujung bulan Februari lepas aku ada kursus di RTM...best gila kursus ni merasa laaa masuk radio, masuk tv kena interview bagai...memang best!tapi aku kena stay hostel kat sana...walaupun disediakan makan kat hostel, haruslahhh aku tak nak kan...duk KL kot...sensorang plak tu dalam bilik...so haruslahhh setiap malam aku gatal carik orang nak ajak makan...hahaha....malam pertama, aku lepak dengan Ab makan 4Fingers, sambil minta tolong dia setelkan hal laptop aku nak buat kerja malam tu...
malam kedua aku ajak Anim dan Shane dinner sekali...sebab kan meleleh je air liur nengok Hang Dhamin makan daging bakar kat Little Rara Thai Noodle House di Jalan Kia Peng hari tu, terus aku ajak diorang terjah sini...memula kami carik Menara HLA dan parking kat dalam tu dengan bayaran RM6...then keluar dari menara tu, kami ke kiri jalan...
then terus nampak carpark ni...ni carpark kelab malam kat dalam tu, so mahal sikit la...RM12 kot tak silap aku...tu aku parking dalam menara je...then jalan je terus ke dalam parking ni, nampak la bangunan Paramount dan Orange ni...haaa kedai Little Rara tu terletak sebelah Orange tu...kat bawah khemah jer!
masa kami sampai ni dalam jam 6 petang...pun dah penuh kerusi meja tapi tak beratur lagi laaa...Hang Dhamin dah pesan pi awal, kalo tak nanti kena beratur...ngam je kami sampai memang tinggal 1 je meja kosong...terus duduk!hehehe...duk belah luar, sempat aku masuk dalam snap kawasan sekitar...
then marilahhh kita usha menuuu dengan perut yang lapar!hahaha...ada banyak gak laaa pilihan makanan Thai kat sini...rasa nak order semua tauuu...tamak punya pasal...hahaha...ada meggi tomyam laa, ada daging bakar yang menggoda jiwaaa...nasi goreng, pulut ayam, dessert dan sebagainyaaa....layan tengok sendiri ye...aku menaip ni sambil telan air liur oakyyy...hahahaha...
dah order tu, bersabar la kami menanti makanan tibaaa...sambil melihat view bangunan pencakar langit dari bawah ni...actually kedai ni dekat gila ngan Pavillion kalo jalan kaki...kalo naik kereta mungkin ambil masa laaa...siap Anim cakap lepas ni nakpi Pavi layan laksa sarawak plak...gilaa...hahaha...
tak lama menanti, sampai duluuu minuman kami...aku over order Big T Special (RM7)...rupanya dia sama je dengan Thai Ice Tea tapi dalam flask besarrr...2-3 orang leh minum nih wehh...hahaha gila lah tamak kannn...tapi sedappp!aku suka thai tea diaaa...nyummm....Anim order Thai Ice Tea gelas biasa harga RM3 jer...
dan kemudian sampai laaa satu persatu makanan kami...kami order Speed Boat Noodle Soup (RM6) yang sedappppp!sedap weh...serious sedap...jauh sedap dari kat Boat Noodle tu...portion pun besar, dan harga tu murahhh weh pada aku...isi dia banyak, sup dia sedap!nyummeh...thenn sampai plak Pulut Ayam (RM8)...yang ini terbaikkk weh...sedap!ayam goreng rangup dan sedap, pulut pun lembuttt...ko ngappp sekali dengan bawang goreng dia tu, memang terbaik!kemudian sampai pulaaa Pad Thai Seafood (RM12) punnnn sedap!nyummeh laaa....
dan akhirnya sampai yang dinantikannn...Real Beef yang berlemak-lemak dan dicicah dengan sos kacang dia tu...perghhhh terbaik!aku tak ingat harga dia berapa, dalam RM14 kot, sebabnya dia patut set dengan ayam bakar sekali, tapi kami amik daging jer...sedap gila wehhh....sedapppp...hahaha...dan kami tambah juga Volcano Beef Cheese (RM14) yang super lembut dan sedapppp!memang terbaiklah daging-daging diaaa...waaa aku teringin gila wehhh...hahaha...
sedap, murahhh apa lagi kau nakkk?hahaha itu laaa benda paling penting kalo ko terjah mana-mana kedai makan kan...cumanya tempat dia kecik...sepanjang aku makan, makin ramai orang...siap kena tulis namaaa tauu...hahaha...so kena datang awal, supaya tak kena beratur lamaaa...tapi kalo kena beratur pun, berbaloi-baloi sangat pada aku....daging dia tuuu....pulut dia...ya ampunnn...rindu!

2 comments: