Friday, February 28, 2020

Solo Trip to Myanmar ~ Day 2.2

Sambungan dari: Solo Trip to Myanmar ~ Day 2.1

dan lepas dah puas bergambar, aku pun gerak balik ke hotel...syiok weh masa ni sebab dingin jeee...aku suka lah cuaca Bagan masa aku pergi ni...nice...cumanya bila naik tuk tuk ni, berhabuk la sikit kan, lagi jalan diorang masih ada yang tak bertar...huhuhu tapi sebab tak panas sangat, so ok lagi lah pada aku...hehuuu...masa dalam tuk tuk ni aku ada la deal ngan mamat ni untuk bawa aku jalan petang nanti, dia nak caj 15,000 kyat untuk half day (4 jam) or 30,000 kyat full day (8 jam), tapi sebab aku macam malas nak pikir dah aku setuju je...aku pesan dia nanti lepas aku tido datang ambil aku...
then kami sampai di Hotel Zein, terletak tengah antara Old Bagan dan Nyaung-U...masa sampai ni, aku duk baca semua hotel kat Bagan bagi check in awal, sekali masa aku sampai dia tak bagi check in daaa...dia cakap bilik aku ada orang lagi dan diorang tak check out lagi!ahhh sudahh...aku tanya bila agak agak leh dapat bilik, dia cakap tak tahu, tapi paling lewat pun pukul 3 petang standard time...demmm...jammed kepala aku jap...huhuhu nasib baik tak berlengas sangat sebab sejuk...so aku pun cancel la ngan mamat tadi untuk bawa aku jalan, sebab program aku dah lari ni...baru ingat nak rest dan tido jap pagi tu then baru keluar jalan...huhuhu...
then aku lepak je la kat lobi tu dengan harapan leh check in awal...punya lama aku melepak main handphone la, siap makan Nasi Goreng lah...tak juga orang tu check out...dah la sejuk weh kat lobi tuuu sebab semua pintu dan tingkat terbuka...huhuhu aku rasa mau 2 jam gak aku melanguk situ, aku rengsa dah...
so aku ambil apa yang patut dalam beg aku, aku masuk toilet dan refresh diri, pakai lenses, then pi kaunter semula...tanya konpem bilik lambat lagi, makanya aku decide nak sewa e-bike!haaa nasib baik hotel ni ada own e-bike tak payah susah susah carik kat luar kannn...hehehe aku sewa e-bike untuk fullday (sunrise till 8 pm) sebanyak 6,000 kyat...ok la kan murah banding ambil ngan tuk tuk tadi...hehehe...dia siap bagi aku map, haaa nasib la aku redah je la kang...
memula aku ingat e-bike ni kecik je, so was was gak mampu aku nak naik...sekali tengok ooo macam skuter je la...terus onnn semangat minah rempit aku yang dah lama terpendam ni ha....hahahaha adik tu dah pesan jangan keluar dari Old Bagan sebab nanti bateri tak cukup...hahaha...denggg....almaklum e-bike kan...so marilah kengkawan kita cuba meneroka Old Bagan walaupun dalam kepala tak tau mana nak terjah sebab niat aku datang Bagan nak layan sunrise dengan hot air balloon serta sunset jer!hahahaha....
seriously aku memang tak study sangat pun pasal pagoda yang ada kat Old Bagan ni, so memang jalan ikut peta yang tak berapa nak paham dan ikut sukati aku je...hehehe so mana rasa nak berhenti aku berhenti...hangat wehhh masa aku naik e-bike ni...aku rasa memang terbakar muka...huhuhu tapi cantik la sekitar Old Bagan ni, aku siap masuk celah celah jalan tak bertar bagai nak potong sana sini...merempit la kan sambil snap snap gambar...aku memang takleh nak share laaaaa pagoda apa aku singgah ni, sebabnya memang tak amik tau...ada pagoda sebab ramai orang aku pergi gak, masuk kejap keluar...pastu sambung merempit!hahaha aku seronok merempit je masa ni...haa korang layan je la gambar yang aku sempat ambil...
dalam sejam lebih merayap tu, aku dah penat...ye laa, tak rest bebetul lagi kan, dengan tak mandi lagi...hahaha nasib baik laaaaa sejuk...takde peluh sangat...then sebelum balik ke hotel, aku usha kedai makan dulu...adalaaaa aku nampak Indian Hut Restaurant ni, aku sebenarnya tau dari pamplet kat hotel cakap restoran ni ada halal...tapi masa aku sampai, aku tak yakin plak nak makan ayam dia...makanya aku layan biryani udang....layan weh, sedappp!makan plak dengan coke sejuk...terbaik!total lunch aku adalah 7,000 kyat...nyummeh!
dah kenyang aku pun balik semula ke hotel...sampai dalam jam 12.30 tengahari, diorang cakap bilik aku dah readyyy...yeay!so sebelum masuk bilik, aku setel bayaran dulu...walaupun booking thru Agoda, aku kena bayar di hotel..harga dia USD40.50 tapi sebab aku banyak kyat, aku bayar dalam kyat je sebanyak 61,000 kyat...masuk bilik wahh katil besar...hehehe so apa lagi, kita landinggg laaa...takdan mandi lagi pun...terus membuta!penat weh!hahaha...syiok tido sebab sejukkkk...

No comments:

Post a Comment