Friday, February 21, 2020

Kedai Makan Sate 7 Pagi, Serdang

di akhir tahun 2019 tu, aku plan nak breakfast dengan family late Dr Chin...sebab wife dia sibuk la nak jumpa aku, nak bagi kek lapis sebab dia baru balik dari Sarawak...so aku ajak diorang breakfast...memula plan aku naik KL, sekali wife dia cakap diorang nakpi Serdang, so jumpa aku area situ je...makanya gigih la aku cari kedai makan pagi kat sekitar Serdang kan...then jumpa laa Kedai Makan Sate 7 Pagi ni...haa aku ajak diorang jumpa di sini...aku excited sebab baca review macam best pastu tengok ramai gila orang walaupun pagi...dalam masa sama nervous, makan ke kang anak anak late Dr Chin ni...hehehe
so konsep kat sini self service yaaa...so pergi kat kaunter order makanan, ambil kuih muih yang kita nak gak dan bayar...nanti dapat nombor, dan tunggu la nombor dipanggil untuk ambil makanan dan minuman...so kat sini menyediakan sarapan ala Muar tau...ada nasi biryani, ada lontong, ada sate, ada mee rebus, ada nasi lemak...pastu ada banyakkk jenis kuih muih serta nasi dan mihun bungkus yang boleh dipilih di kaunter...makcik ni pun sangat ramah, siap cakap omputih tauuu bila wife dan anak anak late Dr Chin sampai...hehehe...baik sungguh layanan dia...
haaa marilah tengok apa kami makan...aku ambil 2 Sate Set (RM12/set), Nasi Arang Ayam (RM11.50), 3 Nasi Lemak Ayam Rempah (RM6.50/nasi), Lontong Kering Special (RM13.50)...then aku tapau Mee Rebus Special (RM10) dan Lontong Kering Special (RM13.50) untuk bawa balik rumah...Allahu, semua sedapppp!lontong kering tu sedapnyaaaa penuh dengan paru, sambal sotong...sedap gila dengan begedil dia, portion pun besar gila memang kenyang ya amat!anak anak Dr Chin makan nasi lemak diorang cakap sedap...nasi arang pun sedap kata wife Dr Chin...hehehe sate tu pun sedappp...aku tengok bebudak tu makan beriya sate, aku tak sampai hati nak ambil banyak...aku cuma makan 1 daging, 1 ayam...pastu aku tengok diorang segan nak abeskan, tinggalkan untuk aku....aku cakap, habes kan je laaa sate tu, terusss setel diorang makan...hahaha Allahu, macam bapak diorang gak, selera melayu!hahaha rindunyaaa kat late Dr Chin...huhuhu...so total aku makan ni semua dalam RM100...terkejut gak wife Dr Chin sebab mahal, tapi pada aku banyakkkk daan berbaloi...sebab sedap!aku suka gilaaa...
kali kedua kau pergi bawak family aku...haaa RM100++ gak habes kali ni...hahaha macam macam kami ambil dengan sate, mee rebus special, lontong kering special, nasi arang kambing, nasi arang ayam, dan pelbagai jenis kuih muih....semua pun sedapppp belaka...kenyang ya amat sangat masa ni weh...suka sangat aku dengan lontong kering dia tuuu...sedapnyaaaa...huhuhu...pastu minum plak dengan gelas besar kopi o 434  tuu...pergh terbaiklah!so korang, serious ni, pergi lah cuba kedai makan ni...seriously terbaik!!!

8 comments:

  1. lontong kering tk pernh mkn..nmpk menarik tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy pun 1st time makan. Sedappp...biasa kita jupe lontong kuah lodeh kuning je kan..hehehe

      Delete
  2. asal kak DJ upload gambar, semua nampak sedap. acane ni. sy ni kolestrol tinggi ni, kena jaga makan. tp bila bc blog, teringin pulak. acane? boleh amik cheat day ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha masalah akak pun sama. Follow IG org makan2, lawa2 gambar diorg terus rasa nakpi jugak. Hahahah nak buat acaner lagi, pergi je lah hahaha

      Delete
  3. lontong kering..sedapnya..org Johor yg selalu makan sate pagi2..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa tu la sedapnyaaaa bila campur2 makanan dlm tu. Allahu tiap gigitan penuh kejutan gitu hahahaha

      Delete
  4. Sedap me lekat baq ang. Lau dokek den pasti den slalu poi. Tapi dok jauh nun shah alam๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜terbaik Tokey๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

    ReplyDelete