Monday, February 17, 2020

Restoran Vegas, Ipoh

kat Ipoh ni, kalo nak cari breakfast ala chinese yang halal memang orang akan ke New Hollywood la kan...tapi orang Perak recommend kat aku cuba Restoran Vegas plak, less crowded dan makanannya pun not bad...makanya masa pi Ipoh aritu, aku ajak Su teman aku ke sini...hehehe gigih laaa aku dari Klebang, Sue dari Seri Iskandar...pagi buta kami berjumpa di sini...hehehe...Restoran Vegas ni terletak kat Taman Canning gak, memang sebelah je dengan New Hollywood...haaa masa aku sampai tu, takde orang sangat...
Sue sampai je, dia terus bawa aku masuk dan usha menu...haaa jangan risau, semua gerai dalam Restoran Vegas tu pamerkan sijil halal barangan mentah diorang...tapi makan atas risiko sendiri la ya...jangan tanya aku banyak banyak...huhuhu so aku usha la menu apa yang ada sini...banyak gak gerai dia weh...ada chicken horfun, yong tau foo, nasi ayam, nasi itik, chee cheong fun, soto, mee rebus dan lain lain lahhh...haaa cakoi je takde, kat New Hollywood ada cakoi sedappp...hehehe so aku serahkan pada Sue je laa nak order...dia yang arif menu kat sini...
so konsep sini kita pi order kat gerai, nanti dia datang hantar kat kita makanan tu dan bayar terusss...so marilah lihat apa yang kami order!haaa...pertama sampai adalah chee cheong fun...haa awal aawal aku cakap aku lupa harga, tapi murah je laaa...tak mahal mana pun...so chee cheong fun sini kureng sikit pada aku sebab manis!so aku kenot go lah...nasib layan kopi dia sedappp...nyummeh sangat....pastu sampai mi wantan itik aku, ya ampunnnn sedappp!aku siap tapau nak bagi family aku rasa weh...diorang pun cakap sedap!cucur sayur dia sedapppppp...pun aku tapau bawak balik...nyummeh!dah chicken horfun pun sedappp...
penuh la meja kami pagi tu dengan makanan...hahahah aku rasa semua ni tak sampai RM30 kot...tak mahal mana pun seingat aku...aku rasa kali chee cheong fun dia sedap, aku dah pilih Restoran Vegas banding New Hollywood dah...hahaha tapi pape pun, sedap la, boleh dicuba kalo taknak bersesak kat New Hollywood tu...hehehe sambil makan, sambil kita sembang panjangggg...aku pun tak ingat sembang apatah masa ni, tapi sakan la bergossip nya...hehehehe!
dah abes makan, sembang lagi, Sue suggest order teh ais dia...haaa ambil la secawan, mak aih kaw gilaaa...sedapp!dari nak kongsi, aku je minum sorang!hahahaha sedap lah air dia punnn...memang best...so korang, kalo rasa takde ragu dan yakin, sila laaa terjah....hehehe...nyummeh!

12 comments:

  1. biasa dgr yg new hollywood tu rmi org p mkn situ..yg vegas ni br tau..tq share info..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe tu la sy pun br tau dr kwn2 kat sanaaa

      Delete
  2. Berjejer liur tengok mi wantan itik tu hoii. Nyesal aku buka awal pagi.

    ReplyDelete
  3. Saya suka mee rebus rojak buah kat vegas. Teringat2

    ReplyDelete
  4. sekadar teguran.. carilah yg bebetul halal - cina muslim ke.. dari duk pilih kedai syubhah.. ramai & byk je kedai cina buat mcmtu, publish sijil halal kilang mee la, ayam la.. pasti & percaya ke kt depa?? dorg nak tarik & terpedaya org islam je mkn kt situ.. asal tgk melayu makan, melayu lain ikut sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih atas teguran. If ada rasa tak yakin jangan masuk ya. Plus jaga cara bercakap juga ya.

      Delete
    2. Aku yg duduk Ipoh ni pun heran depa2 ni… kebanyakan geng2 luar Ipoh yg datang, KL dll. Org ipoh x mandang. Yg ada sijil halal pun depa lipat, tambah yg ni. Betul la saya setuju, teguran sesama muslim. Tapi selalunya depa akan jawab “kubur masing2”. Teguran adalah satu tanggung jawab. Kita tegur depa x mau dengar nak buat mcm mana :).

      Delete
    3. terima kasih atas teguran. no worries sy tak de pun jawab kubur masing2 tu. so jangan conclude selalunya tu yaaa...

      Delete
  5. Setuju dengan Tuan..Banyak Lagi Kedai makan Islam diIpoh...kenapa Kedai non Muslim yg keraguan Status juga dipilih..

    ReplyDelete