Friday, January 27, 2017

The Kebabz Kinrara Uptown, Seri Kembangan

awal Ogos aritu, sempena memenuhi #janjiabdol buat kesekian kalinya, Ab bawak aku, Dzuli, Mrs dan Azra ke restoran member dia, Azri yang terletak di Taman Lestari Perdana, Seri Kembangan...nama restoran dia The Kebabz Kinrara Uptown yang menyediakan makanan Pakistannn...haaa katanya Si Azri ni gila dengan Pakistan...dah pergi sana beberapa kali, sebabkan minat mendalam kat Pakistan tu laaa yang mendorong dia untuk buka kedai ni...gituuu...dann pekerja dia sendiri memang ramai mamat Pakistan...i is terpesonaaa...eh.
sebabkan dah lambat untuk dinner, jiwa perut bergeloraaa...dapat je tempat duduk bersila tuuu, terus usha menu!sambil dibantu oleh Azri, kami bersama-sama memilih menu makanan Pakistan untuk dimakan secara berjemaah...kalo boleh, semuaaa pun nak rasa kan...hehehe...harga makanan kat restoran ni boleh tahan murahhh...
tak lama pun tunggu, makanan pun sampai...maafkan aku siap-siap kalo ada yang tersilap...almaklum dah lama gila kot pergi sini, ada infromasi yang dah lupa dahhh...hehehe so apa yang kami order?haruslah ada nasi kannn....Chicken Mandy (RM8) dan Mutton Mandi (RM12)...chicken tu ada tersorok bawah nasi...so nampak nasi je menggunungkan...hehehe nasi dia sedappp dan mutton tu pun sedap...macam kurma ke kari ke mutton tu tapi berempah laaa...i loike!nyummeh...dan dia bagi juga macam sayur acar berkari gitu pun sedapppp!nyummmm!
selain nasi, kami juga order roti naan...ada beberapa jenis roti naan kat sini tapi kami pilih Garlic Naan (RM2.80) dannn Cheese Naan (RM4)...both roti pun sedap dan gebu!cheese naan dia tuuu banyak juga cheese dia walaupun tak seleleh RSMY!hahaha tapi aku rasa kalo order yang extra cheese tu, mau leh lawan RSMY gak tuh!hahahaha...dan sebagai peneman roti naan ni, kami order juga Chicken Tikka (RM9)...rupa dia macam ayam tandoori je aku nengok, tapi Azri cakap ada beza dia tapi aku lupaaaa apa bezanya...tapi sedap laaa ayam ni, aku suka!dan roti naan ni juga didatangkan dengan kuah dhal...
selain roti dan nasi, kami order juga Chapli Kebab (RM3.50) dan Beef Shish Kebab (RM5)...chapli kebab tu sedap!Azri memang suggest cuba yang ini sebab lain dari yang lain...memang berbaloi kami cuba, dah la harga dia murah weh...hahahaha i loike!shish kebab tu pula biasa jer la pada aku...standard la rasa kebab...heheheh...
bila perut dah kenyang, mula la sembang merepek-repek...lagi aku nampak pekerja Pakistan si Azri tu hensem-hensem plak...lagi rasa tak keruan jiwa...hahahaha!lepak punya lepak, kitorang decided nak buang angin dalam badan dengan order chai!hahahaha teh ni dia letak pelbagai rempah ratus yang aku tak ingat apa...memula ingat takleh telan, sekali rasa, eh sedap plak sebab rempah dia tu light jer rasanya...warmmm je rasa lepas minum tu...hehehe pastu Azri bagi kitorang Teh Sarbat...tapi aku rasa chai lebih sedap kat tekak...hahahaha...
total makanan kami pada malam tu adalah RM59 sahaja...terima kasih kepada Ab kerana menunaikan #janjiabdol serta memayung makanan kami pada malam itu...hehehe haaa kalo nak kenal Azri, tu yang pakai baju biru tu...tapi jangan ada hati nak usha, pengantin baruuu sangat tuh...hahaha masa aku pi kedai ni, dia bujang trang tang tang lagi...but now, hatinya telah dimiliki....ecewah...tapi yang sebelah dia tuuu...ehemmm...malas cerita lah....hehehehe ok korang kalo rasa-rasa nak cobaaaa makanan Pakistan sambil cuci mata, boleh la ke The Kebabz Kinrara Uptown ni yer!

2 comments:

  1. pengawas datang lagi.
    chai la yg kita oder. teh sarbat bukan 1 je ke azro bagi try test

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah laaa...aku baru ingat...hahaha mekaseyyy sisturr...muahciked!

      Delete