Sunday, January 29, 2017

Steamboat Antarabangsa, Bandar Baru Bangi

ada suatu weekend tu tetiba Liana message ajak makan steamboat...dia stress kena kerja weekend, so tekak dia nak makan steamboat...aku malas nak keluar pun dia paksa jugak...makanya terpaksalaa dengan separa rela hati memenuhi kewajipan meneman wanita kesunyian nih makan...hahahaha dah la demand nak makan steamboat, aku tanya mana dia suh aku pikir!pffffttt...hahaha pikir punya pikir aku teringat satu kedai Steamboat Antarabangsa sederet dengan Wong Solo kat Bandar Baru Bangi, terus ajak dia ke situ jer...
masa kami sampai ni masih awal untuk dinner sebab tu tak ramai orang...selalu aku lalu tengok penuh jer kedai ni tapi tak pernah terasa nak singgah...sebab aku bukan suka sangat layan steamboat nih...aku layan steamboat kat Johnny's jer...hahahaha...
masuk kedai, pilih meje then zassss usha makanan...kat Steamboat Antarabangsa ni diorang charge RM25 per pax...kira murah la kan...ok jom tengok pilihan yang adaaa...aku rasa pilihan dia takde la banyak sangat..boleh laa ada bahagian daging dan seafood...then segala macam bebola dan mee...sayuran, 
pastu ada beberapa pilihan sos, jeruk?? dan air...aku tang jeruk tu aku tak paham...hahaha kenapa ada orang makan jeruk ngan steamboat ker?hehehe cuma nya aku tercari juga kot ada nasi goreng ke, mee goreng ke untuk dimakan bersama steamboat ni...almaklum perut melayu kan...tapi nan hadooo...pasrah...
selepas bertamak-tamakan pilih makanan, kitorang pun duk melayan makan steamboat...leh masuk dalam sup tomyam dan juga grill...haaa pandai-pandai la bawak diri yer....berselera laa si Liana ni makan...dapat steamboat yang diidamkan kannn...hehehe overall ok laaa...takde la sedap gilaaa, tapi standard la kot rasa steamboat macam ni kot...hehehe aku maybe bukan layan sangat steamboat, aku duk banyak makan ayam dan kambing grill jer...hehehe...

No comments:

Post a Comment