Saturday, January 28, 2017

Cari Makan di IOI City Mall: Street Churros & t-Lounge by Dilmah

ini cerita 11 Ogos 2016, birthday Azra, so dia ajak semua girls lepak makan-makan di IOI City Mall...so kita layan kan sajaa...tempat pertemuan adalah di Street Churros!akhirnyaaa dapat juga aku merasa for the first time...katanya Street Churros chain ni famous di South Korea, tapi aku tak pernah la pulak nampak...mayb sebab tak carik kot, tu tak jumpa...hehehe
kami order masing-masing punya di kaunter, lepas tu nanti tunggu la nombor kita dipanggil...dan dapat laaa kita churros yang masih panas...nyum nyum...ada yang order Churros (RM4.90) dengan perisa Cinnamon, Chocolate dan Cheese...besar gak churros dia, memang puas hati makan...aku dah pernah rasa ketiga-tiga ni dah aku pilih chocolate!hehehe...cinnamon ni memang tak masuk sikit dengan tekak aku...hehehe...
dan aku sebab ni masa first time, harus la kena over sikit...takkan makan Churros jer, so aku ambil Ah-Chu ChocoChoco (RM8.90)...hehehe Churros yang dihidangkan bersama aiskrim vanilla dan chocolate sauce & flakes...hehehe pun yummy jugerrr...walaupun dah beberapa kali datang sini, aku tak pernah lagi rasa Filling-Chu tu...sebab lepas tu kalo datang, memang beli Churros jer...puas hati...
lepas dah layan pembuka selera kita tu, hehehe, kitorang pi solat jap dan kemudian menuju ke t-Lounge by Dilmah...haaa asyiknye mengopi kan, hari ni kita nak mengeteh plak...kedai ni menyediakan fine tea okay...hahaha acah-acah sangat tau dinner kat sini....hehehehe...jom layan interior kedai dulu...kosong jer kedai ni, aku tak sure sebab memang takde orang, atau sebab awal lagi...hahaha...
masuk tu kitorang cari tempat duduk yang belakang dan tersorok sikit sebab senang nak memekak nanti...hahaha so ayuh usha menu...walaupun kedai ni specialties dia tea, haruslah ada makanan jugak kan...banyak juga la pilihan makanan yang ada kat sini dari appetiser hingga lah ke main course...dannn dessert!
 
 
 
 
then selection untuk tea dia punnnn ya Ampunnn panjang hoih!sampaikan tak tau nak pilih yang mana...hahaha pelik-pelik pun ada aku rasa...ada macam-macam pilihan white tea, black tea, green tea, flavoured tea dan herbal infusion tea....haaa pilih la mana satu nak dicobain...dan buat yang tak gemar tea ni, ada jer minuman shake, coffee dan fruit juices juga kat sini...
 
dannn selain menu yang ditayangkan tadi, diorang juga ada Set Dinner Special!haaaa dengan harga hanya RM29.90, kita leh pilih 1 main course sama ada baked dory fish atau lemony chicken atau roasted chicken atau grilled chicken fillet...semua ni didatangkan bersama nasi...then kita dapat iced tea (lemongrass or lemon or peach) dan dessert!haaa apa lagi, semua decided pilih yang ini dengan tambahan tea!hey dah datang Dilmah kot, harus fefeeling layan fine tea kan...hahahaa... 
untuk tea kitorang order Rose with French Vanilla (RM18) dan Pure Peppermint Leaves (RM18)...tea dia datangkan dalam teko yang berwarna-warni...aku macam kurang berkenan sebab macam tadika sangat...alaaa kata fineee tea...eksklusif la sikit cawan dan teko nyaaa...hahahaha dan untuk tea ni diorang bagi sand timer tu untuk pastukan kita brew tea tu pada right timing...gituh tau...hehehe
dah negatif kat tea tadi kan, so aku malas nak letak any expectation la kat food dia...hahahaha so untuk makanan,  aku ambil roasted chicken yang didatangkan dengan nasi...dah ala-ala nasi arab pun ada tau sebab ada kuah tomato tu...tapi sedap la plak weh...hahaha tak baik pandang rendah tau disebabkan tak berkenan dengan teko dia...hahahaha Dzuli dan Mrs ambil grilled chicken fillet yang didatangkan dengan fries, yang ni aku kureng sikit sebab ayam bahagian dada...dan Azra ambil lemony chicken dengan brown rice...haaa yang ni pun sedap!nyummy!gambar teleng so please teleng kan kepala...aku malas nak edit balik...hahahaha...
dan untuk dessert diorang ada kek...boleh la pilih beberapa jenis kek yang ada dalam chiller diorang tuuu...layan jer laaa...hehehe so lepas dah kenyang, kita semua pun membawa diri pulang...sempat bergambar kenangan kat depan t-Lounge by Dilmah ni...

2 comments: