Monday, September 14, 2020

Restoran Lauk Kampung, Tamarind Square, Cyberjaya

ramai yang suggest kat aku cuba makan di Restoran Lauk Kampung yang terletak di Tamarind Square, Cyberjaya...tapi aku buat dek je...sekali tu ada la 2,3 orang member ke orang aku follow kat IG sanggup la datang dari KL ke Cyberjaya semata nak makan kat Restoran Lauk Kampung ni, makanya teringin la jugak nak merasakan...so ada sekali tu, Ika ajak lunch sama sekali dengan anak dia, so aku ajak la ke sini...tapi sebab Ika habis meeting lambat masa tu, makanya lewat gak la kami sampai masa ni dalam jam 1.30 tengahari...
masuk je aku laju laju je snap gambar makanan yang ada...banyak juga la jenis lauk pauk yang ada kat sini tapi banyak tray dah nak habis maybe sebab kami sampai lewat kan...plus aku rasa area ni sini je ada jual makanan nasik berlauk gini, haruslaaa cepat habis kan...ha kami pun lepas ambil gambar, tanpa lengah cedok laa apa yang patut...lapar weh!
Ika ambil paru goreng cili, sambal sotong dan kobis...aku plak ambil gulai lemak ayam, sambal udang dan kobis...si Faqih makan ayam goreng dan kami ambil beberapa biji donut...haa nak cakap ni, makanan dia sedap gak laaa...semua berasa...cuma pada aku sotong dan udang dia lembik sikit tak freshh...tapi rasa masakan dia sedap dah...tapi paling takleh blah donut dia...keras...hahaha adoi macam donut kat sekolah zaman duluuu...hehehe tapi makanan dia sedap la, ok sedap...tapi nak repeat takde la, sebab takde la sedap gila sampai sanggup datang jauh jauh...macam kafe bawah pejabat aku pun sedap...haa gitu lah...hahaha...
dah untuk harga plak...dah kata kat Tamarind Square kan, harga dia agak mahal la pada aku...RM53 untuk semua yang kami makan...tapi aku rasa untuk orang kerja area situ, pilihan nasi berlauk tak banyak sebab banyak kafe hipstur yang lagi mahal, aku rasa ok jer makan kat sini...sedap je, dan berasa masakan melayu dia...hehehe...so korang kalo ke Cyberjaya, tekak nak makan makanan Melayu leh la terjah ke sini yaaa...

No comments:

Post a Comment