Monday, May 4, 2020

Roti Kaya Junus

seminggu lepas balik dari Gopeng, aku kena la pi servis kereta kan sebab dah sampai 1000 km...haaa aku pi tu hari Ahad kat Bangi...lepas servis tu, aku duk pusing la Bangi pikir mana nak beli makanan best, sekali teringat Roti Kaya Junus yang tengah viral di media sosial tu...makanya beriya laaa aku pusing Bangi carik...sekali takde da...baca komen, orang cakap dia selalu abes awal, sebab tengah viral...sobsss...sedih la gak, so then aku terus balik ke rumah...sekali sampai kat area masjid kat rumah, nampak orang beratur kat van tepi jalan, sekali nampak tulis Roti Kaya Junus!ehhh terus lah berhenti kan dan masuk dalam barisan...hahaha...
masa ni baru tau rupanya roti ni dibakar fresh daily dan diambil dari Teluk Intan...dan rupanya ramai je agen dia, bukan di Bangi tu je...so kat KL pun berlambak agennyaaa...haaa kat area rumah aku ni pun sebenarnya certain hari je ada, tapi kebetulan nak jadi rezeki aku, abang ni datang hari Ahad kat sini sebab dia malas nak naik KL tempat biasa dia pi sebab dah lewat tadi ada hal...haa memang rezki aku la kan nak merasa roti yang digembar gemburkan ini...hehehe...
masa aku sampai ni pun roti benggali yang famous tu dah abess...sobsss...takde rezeki...so aku cuma amik apa ada je laaa...nak merasakan...so dapat la aku 1 roti kacang (RM2.50), 1 roti kacang (RM2.50) dan 3 roti kaya campur butter (RM6.50) dan satu roti coklat campur butter yang tak ingat harga...hehehehe...haa mahal ke murah harga rotinya tu...aku rasa macam mahal sebab satu bun je sampai RM2.50...tapi sebab viral kan, kasik chance lah...
balik rumah terus aku tak sabar nak makan...aku cuma rasa yang kaya dengan kelapa je...kacang aku tak makan...pada aku ok laa, takde sedap gilaaa...tapi rasa macam roti zaman dolu dolu yang bhai jual tuuu...hahaha tapi takde la lembut gila yang sampai nak viral bagai tu pada aku, so kenot brain gak la...hahaha aku takde la rasa sampai nak kena beli lagi nanti...hahaha cukup lah dapat rasa ni...tapi kaya dia sedap laaa...inti kelapa pun sedap!aku lama tak makan roti kelapa macam ni...teringat zaman dolu kala...hehehe...so korang kalo nak cuba, sila lah!

No comments:

Post a Comment