Friday, May 29, 2020

Daging Bakar Dannok Viral, Shah Alam

ada satu lewat petang tu, apa mimpi tah si Raja duk melanguk kat tempat aku...dah la melanguk lepas tu dah dekat 6 petang cemana tah aku tunjuk dia gambar daging bakar viral tu...sebab kampung dia kat Danok, aku banyak kali suh dia bawa aku balik kampung dia..hahaha sekali dia cakap, jom la Kakyah kita pi makan daging bakar yang viral ni, orang nak naik kereta baru Kakyah...hahahaha denggg!kul 6 petang, terus gerakkkk!gigih la weh meredah jammed gilaaaaa petang tu sebab dari Putrajaya nak ke Shah Alam ni, lalu plak tah mana mana jalan Waze bagi...huhuhu...hasilnya dah Maghrib kami sampai ke Seksyen U3 Shah Alam...seriouslaaa jammed cam harommm...huhuhu...
masa sampai ni macam pelik kat mana kedainya?sekali gerai kecil jaaa...dann takde orang langsung!eh tang mana viralnya...selalu kedai viral ni ramai orang hahaha...takpela dah nak happy dah tak ramai orang...tak sabar nak makan daging...terus ke gerai tu nak order, sekali abang tu cakap daging takde ye, dah habis...aik?baru buka kedai dah abes?haaa masa ni aku emosi dah...aku datang jauh kot, kau beriya viral pasal daging bakar, tapi daging abes?jadahnya wehhhh...sejam setengah tau aku redah jammed huhuhu...emosi gilaaa...tapi takleh nak buat apa, kami order laaa set kambing bakar (RM15) dan set ayam bakar (RM10)....
masa duduk tu muka aku memang tak puas hati lagi...aku perasan abang yang bakar tu duk pandang je kitorang...huhuhu sekali taklama tu ada perempuan datang tegur kami...agaknya bini dia kot...dia tanya dari mana...sejuk hati aku...beriya la dia explain dah fe ways daging habis sebab daging amik dari Perlis bla bla blaaa...ok aku appreciate la effort dia nak cool down kan aku...but still aku takleh blah, kau promote daging bakar, nama kedai pun daging bakar viral, so patut restock laaa lebih sikit...sobss!ehh serious pissed off sangat aku malam tu...huhuhu dan lama gak tunggu, sebab diorang style kita order baru start bakar...dah sampai laa makanan kami...walaupun pissed off, kena la makan kan...so sedap laa perapan kambing dan ayam dia...daging pun lembut dan juicy...aku rasa nak nanges bayang kalo ada daging mesti lagi sedap...sobbsss...cumanya sos thai dan air asam kerisik dia tak sedap...sos thai cairrr je, asam kerisik tu entah tak kena tekak...Raja orang sana pun cakap tak sedap...
masa makan tu kan masih tak puas hati, sembang sembang Raja cakap Kakyah orang teringin nak makan cendol durian yang kita makan kat Chow Kit dulu...hati panas sesuai makan tu....hahahaha!walaupun rasa mengarut, aku terus cakap cuba ko check berapa KM dari sini?hahahaha!Raja cakap eh 30 km jer, cuma jammed sikit, dalam 50 minit...aku cakap ON!sakit hati punya pasal kan!hahahaha...gigih laaa dua perempuan ni meredah jammed sekali lagi menuju ke KL plakkk...hahaha sampai Chow Kit berkali pusing lalu Cendol Durian Runtuh ni cari parking tau...hahaha kali ketiga kami parking jauh gilaa...nasib lah kan...sampai je cepat cepat order cendol, duduk dan makan...ya Allah baru lah hilang rasa marah tadi...hahaha sedapnyaaaa cendol durian kat sini wehhh...aku suka gila!Allahu...rezeki....dan balik tu aku kena masuk Putrajaya dulu hantar pompuan ni sebelum balik rumah...ngantok dia wehhh...almaklum dah lama tak merewang malam malam ni...hahaha aku skang baik tau, takde dah merambu rambu sampai malam...almaklum, takde kawan!kahkahkah!eh bukan takde kawan, aku yang malas nak kawan dengan orang dahhh....hahaha!ok bai!

4 comments:

  1. kena tukar tajuk.cendol durian chowkit instead of daging bakar viral.

    ReplyDelete
  2. Nasib kak yah cool down bila dpt cendul doyan.

    ReplyDelete