Wednesday, October 2, 2019

September 2019: 36th Birthday Celebration

31 Ogos 2019 dah start celebrate birthday dengan family sebabnya takde satu weekend pun dalam bulan September ni yang semua orang free, makanya terpaksa laa diorang plan celebrate birthday aku awal gilaa...tu pun sehari sebelum abah aku dah bocor rahsia surprise, stress mak aku...hahahah dan dalam 1 hari tu sampai 2 kali celebrate birthday aku...sebabnya masa lunch kakak ipar aku belanja makan di Windmill Restaurant di AEON Nilai, adik ipar aku pula belikan dessert dari Sukadessert, sedap!
then malamnya pula abah aku pula belanja makan di Tuah Cafe, Bandar Baru Bangi...dan belanja sekali kek coklat yang sedap...nyummeh...masa ni kali pertamala keluar semua ada sebab kakak ipar aku baru habis pantang, ya ampun tengahari ok je, dah petang ni lepas sorang, sorang menangis anak buah aku...hahaha the struggle is real uols!kagum aku dengan orang anak ramai ni, cemana korang leh handle weh...hahaha...pape pun thank you familia, always jadi yang pertama celebrate sebab tau aku bakal merayap masa birthday aku nanti...hehehe...
8 September 2019 celebrate birthday dengan Mrs dan Nily di Meet and Dine, Kajang...plan asal nak pergi naik Genting Highlands, tapi pakcik aku meninggal sehari sebelum hari kitorang nak celebrate brithday, pastu ada tahlil 3 malam berikutnya, makanya aku proceed gak plan ngan diorang ni, tapi ajak makan dekat-dekat je la...pastu sempat diorang melayan aku pi cari baju jap kat Semenyih...nak berootd semasa birthday trip katanya...
9 September 2019 aku bawa mak abah aku makan di Kay's Steak & Lobster...macam biasa la, sebelum pergi berjimba birthday trip, wajib aku belanja mak abah makan sedap-sedap dulu...hehehe plan asal nak belanja abah tomahawk, mak lobster...tapi sampai sana, tomahawk size kecik takde, dah tu mak taknak lobster plak sebab sakit tengkuk, takut kolesterol tinggi...hahaha pape pun hajat nak belanja sebelum birthday trip tercapai...
11 hingga 18 September 2019 aku ada birthday trip ke Oman dan Turkey bersama Sue selama 1 minggu...trip yang main redah dan memenatkan...maybe sebab faktor usia la...hahaha Sue siap cakap baru 36 tahun ni, macam mana nak travel sampai umur 56 tahun ni...hahahaha...adoi laaa...pape pun sebabkan penuh gila jadual, last day kat Turkey baru la dapat makan kek for both of us!sedapppp!
20 September 2019 aku buat daytrip ke Johor Bharu dengan Suzy...kat sana berjumpa dengan bangsa Johor yang merupakan kawan sematriks aku dan kami semua sama September Babies dan kami celebrate bersama...bila Ilon dilantik jadi hos dan plan everything, terus sakan gila besday kitorang siap ada tema unicorn kau...hahahaha best gila memasing gila pakai cekak unicorn sampai ke petang...plan asal celebration dengan Ilon, Suzy, Emy dan Rina...tapi last minute anak Rina masuk hospital, so kami dengan pakai unicorn tu menziarahi anak Rina di hospital...hahaha....
21 September 2019 pula Dini dan Liana plan makan-makan sempena birthday aku...penat gila aku masa ni sebab siangnya kena ulang alik hantar mak abah ke Port Klang, lepas Maghrib cabut ke rumah Liana...plan asal nak makan di luar, tapi sebab jerebu dan dah lama tak rasa laksa telur bersarang Dini, diorang plan buat kat rumah Liana je...hehehe...kecoh sambutan dengan Adam yang makin banyak cakap tu...sedappp laksa, dan dessert yang Liana tempah...kekenyangan kami makan, pastu masa nak balik Dini buat drama tergolek kat parking...memang berguling la kami tergelak!hahaha!
28 September 2019 staycation di Sofitel Damansara City dengan Anim, Shane, Zara dan Qaiser sempena birthday Makngah...saje nak bawak budak dua tu berjalan je la...mak aih struggle betul makngah bawak budak berdua tu jalan weh, lagi masa Alam dan Shane takde...kalut hidup aku nak uruskan diorang...hahaha mengah!pape pun, thank youuu belanja duk hotel mahal, makan sedap...walaupun makan dalam bilik je sebab malas nak keluar...aku rasa bilik kitorang la paling banyak Grab Food dan Food Panda datang hantar makanan!hahaha...
30 September 2019 pi celebrate birthday dengan Irma yang September babies gak kat IOI City Mall...simple je makan kat The Plated then kami makan kek kat Gula Cakery...nyummeh!Asie dah message ajak kami berdua makan, tapi later la sebab dia busyy audit minggu ni...hehehe...
soo perasan tak tahun ni tak berapa meriah sangat sambutan birthday aku dengan kawan-kawan kan...sebabnya apa tau, dalam setahun ni ramai gak kawan-kawan yang aku 'tinggalkan' dengan sengaja, ada yang aku cari pasal then aku cuba berbaik tapi orang tak layan, ada yang dia carik pasal tapi tanpa henti dia tunjuk niat nak berbaik ngan aku tapi aku macam takleh terima, ada plak yang buat kurang hajar pastu ego taknak minta maaf, ada macam-macam lagi lah...makanya takde la sambutan birthday sebulan aku tahun ni...hahaha well, ada persahabatan tu aku rasa sedih sebab ianya terhenti begitu saja, ada masa aku rasa menyesal buat degil aku tapi most of the time aku rasa that's the best for me!lepas 36 tahun aku baru paham maksud 'I LOST MYSELF TRYING TO PLEASE EVERYONE ELSE. NOW I'M LOSING EVERYONE WHILE FINDING MYSELF' and i believe that the right one / person / friend will stay with me till the end of my life. And dalam semua yang terjadi, aku percaya masih ramai lagi di sisi aku...thanks semua familia and friends!

tapi korang jangan speculate plak sape kawan yang buat taik tu ya...sebabnya ada juga kawan-kawan yang biasa celebrate dengan aku tengah diduga sekarang ni, sedang diduga dengan emosi berkecamuk la, parents baru meninggal la...so bukan semua la yang tak best tu...hehehe pape pun thank you juga semua yang wish aku...semoga kita semua dirahmati dan diredhai Allah selalu...ok dah aku nak diet esok!berat aku kemain sedapppp naik sebulan ni...hahaha!

12 comments:

  1. Eh, kita rakan sebaya la!
    Happy birthday DJ!
    Meriah aje nampaknya tu sambutan besday.

    Hidup pun ada pasang dan surutnya, gitu jugalah dengan kawan-kawan. Apapun, semoga sentiasa dirahmatiNya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe tqq...ya betul itu la pasang surut dalam kehidupan. Hehehe

      Delete
  2. Happy belated birthday!
    Meriah sambutan.

    Biarlah circle tu kecik tapi dipenuhi dengan orang2 yang sanggup susah senang dengan kita :)

    ReplyDelete
  3. Kakak DJ !! hehe meriahnye dengan food. sedap2 plak tu nampak semua.
    ur dad so cute hehe mesti dia neves nak cover line untuk surprise hehe.. comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe dia x neves tp malas nak rahsia2. Dia ckp sama je xde beza...hahaha

      Delete
  4. dah dikira meriah tu sambutan bday nya kalau pada saya.
    psl kawan tu ..ada hikmahnya..antara nya dah ada keberanian utk travel sorang2 tak gitu..
    happy bday DJ..semoga All yr wishes come true...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe Alhamdulillah..wah ni pembaca tegar ni tau psl sy dah berani travel sorg. Hehehe tqq for the doa n support! 😘

      Delete
  5. Woowww pesta makan n makan all the time. Happy birthday sis. Jaga pemakanan n calories intake... Jgn besar lagi...hehehe

    ReplyDelete
  6. happy bday.... hampir nak sebaya kita rupanya.

    * skipping keliling stadium

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa hampir nak sebaya??? Dah mcm aku meningkat usia, ko maintain xgerak2 umur? 😂

      Delete