Thursday, October 22, 2015

Saba' Restaurant, Putrajaya

minggu lepas seminggu duk makan free dan sedap sebabnya ada konsultan datang attach kat opis aku dan aku yang deal paling dekat ngan dia...so kejap lunch bos yang tu nak belanja, pastu big boss nak belanja dinner, kang bos kecik plak belanja lunch, then konsultan plak nak belanja kami makan...last sekali yang paling untung 'ikan bilis' macam aku ni laaa...makan free seminggu!hahaha tempat best-best plak tuh...memula layan Mr Kabab & Briyani kat Presint Diplomatik...aku memang selalu makan sini....sedap!haaa punya laaa banyak kitorang order makanan...dengan nasi mandy, nasi biryani, roti nan, poori bhaji...suka sangat konsultan ni dengan makanan arab...kenyang tapi lupa ambil gambar...almaklum malu 1st day bersama, sorok sikit perangai tak senonoh amek gambar makanan tu....hahahaha 

then malam tu big boss nak belanja dinner, siap suh aku pilih tempat dan order makanan...haaaa harus ikut tekak aku kan...aku ajak makan makanan Peranakan di Assam House di Ayer@8...aku pernah makan sini sebelum ini...kali ni aku ambil set untuk 5-6 orang harga RM200++ dan tambah lagi 2 lauk sampingan...ada ikan, ayam, udang, tauhu, telur dan sayur...nyummeh!diorang sembang pasal kerja, aku kusyuk makan tak angkat-angkat muka...'ikan bilis' kan...
dan yang paling aku nak cerita adalah Saba' Restaurant di Cyberjaya!haaaa disebabkan konsultan tu request nak makan arab lagi, kemaruk dia ngan makanan arab lepas makan di Mr Kabab & Briyani tu so aku decided bawa dia ke Saba' Restaurant ni walaupun aku sendiri dah lamaaaaaa tak makan sini...dolu-dolu aku selalu gak ke sini...pernah diblogkan zaman dolu kala di sinisini dan sini...hehehe tapi yang aku nak cerita ni, rupanya restoran ni dah berubah wajah!dah makin besarrrr dan cantik!sangat-sangat selesa lah...kalo dolu ala-ala kedai mamak jer, tapi now walla!memang tak salah pilih tempat...menu dia pun dah cantik dah dan nampak lebih menarik dan debomb!....jom layan menu dulu! #sambiltelanairliur
kali ni kita belajar dari kesilapan lalu, order tapi kongsi-kongsi pulaaa...sebab nak rasa banyak jenis makanan kan...kami ambil Half Chicken Mandy (RM22)...sangat lembut ayam dia...sedappp...bos aku chinese pun suka sampai tanya restoran ni buka tak weekend, nak bawa anak dia makan sini nanti...
then kami order juga Large Lamb Mandy (RM35) pun sangat lembut dan sedappppp kambing dia tuh!nasi dia tak payah cakap la memang sedap sejuk dolu kala lagik...dan kemudian kami order Mixed BBQ (RM38) yang mengandungi kebab ayam, kambing dan lembu...terbaik!sedappp sangat...
makan kongsi-kongsi ni baru laaa habes semuanyaa kan...maybe sebab big portion kot makanan arab nih...hehehe dan sebagai pencuci mulut kami order Baklava (RM11), sejenis manisan orang turki katanya...aku pernah makan sebelum ni tapi manis gila...so tak berapa suka...tapi yang ni manis dia sedang-sedang jer so sedap!haaaa next time aku nak terjah lagi laaa Saba' ni...syiok plak...hehehe...

14 comments:

  1. Huntunglah jadi ikan bilis... makan sikit dah kenyang... kuikuikui...

    Pernah terdatang ke Restoran Saba ni pada malam minggu... punyalah ramai yang menunggu nak dapatkan meja... langsung kensel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan bilis yg ni saiz besorrr mkn byk...hehehe mmg rmai org enmie...skng siap ada kaunter mnunggu...dhsyat...hehe nasib servis cpt...

      Delete
  2. makanan paling sedap makanan yang "ditaja" kui,kui

    ReplyDelete
  3. Seronoknya bos besar, bos kecik, bos sederhana...belanja makan mahal2. Baklava tu memang favorite saya....kalau dapat kat saya...habis semua saya sental... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezeki kakkk...org kata rezeki jgn ditolak...hehehe baklava kt resto ni mmg sedap...boleh cobaaa...

      Delete
  4. Wei masa makan tu ko ada kira kalori tak? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha mestila weiii....terus exceed limit tau...hahaha

      Delete
  5. kah kah kah part pilih kedai tekak sendiri tu mmg best wlpn bertaraf ikan bilis montel kan. ahaks. jgn marah DJ.

    ReplyDelete
  6. DJ;

    Ikan Bilis ker???? Hahahahhahahahahaa

    Tapi makan sopan sopan nih kekadang tak nak berapa best gak kan hehehhee tapi sental jer laaaa

    Hahhahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha ikan bilis dari segi kerja enghaz...tp kalo SAIZ takde nyeeee ikan bilis!hahahaha!

      Delete
  7. Ha haritu Filiz penah cakap kat aku, Saba ni sedap. And dia pun cakap dulu resto ni kecik je sekarang dah maju. Tu berkat hidang makanan sedap sesuai dengan rege kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup memang sedap!tapi aku sendiri pun dah lama takpi sebab malasss selalu ramai sgt org...hehehe...next time leh la ko coba kat sini plak...

      Delete