Wednesday, October 16, 2019

Meet & Dine, Kajang (update version)

aku dah selalu dengar dan usha nama tempat ni, Meet & Dine...memang teringin nak makan sini dan bergambar...tapi sebab luar kawasan sikit, so payah gak la tetiba nak terjah ke situ kan...tapi entah macam mana satu hari mak aku cakap cousin dia nak kawin kat situ...ehhh apa lagi, excited la aku kan...cuma nya kali ni aku leh share ngan korang makanan diorang yang untuk kenduri je la, menu ala carte dia aku tak try pun...ada gak plan nak ke sini lagi lepas kenduri on April tu, tapi sehingga post ini ditulis, tak kesampaian hajat lagi...hahaha ok jom layan gambar sekitar dulu!dinding luar dia ni wajib posing ok!lawo gila!
lawa gila tempat ni, so untuk majlis kawin ni dia buat kat tingkat atas...so moh kita tengok...memang besar laaa kawasan dia kan sesuai buat private function kat atas ni...tapi kalo aku nak kawin sini memang tak laa...hahahaha aku rasa tak muat!hahaha...
makanan yang disediakan memang lauk orang kawin la kan, tapi semuaaaa makanan adalah sedap!terbaik pada aku...sedappp...tapi aku tak puas hati tak dapat rasa western food dia...hahahaha haaa layan je la gambar makanan ya...malas nak sembang panjang...ayam rose dia sedap!bertambah-tambah aku makan...hahaha..
masa kenduri ni, tetiba nampak muka macam kenal sekali kawan sekolah rendah aku weh!gila lah mau dekat 30 tahun tak jumpa!hahahaha...rupanya kakak dia yang kawin dengan cousin mak aku a.k.a uncle aku!hahaha...omggg kecilnya donia kan...takpela, walaupape pun kami berdua still look gorgeous dan tak tuaaa...macam student lagi adalah...eh. hahahahaha...ok bai!
Update:

selepas pergi kenduri pada April 2019, aku berkesempatan ke Meet & Dine ni lagi masa celebrate birthday dengan Mrs dan Nily hari tu...so kali ni boleh la review best sikit kan...hehehe...so sebelum masuk haruslah posing tempat wajib kat luar kafe ni...hehehe...lepas tu baru la kita masuk...masa kami sampai ni baru buka, so tak ramai lagi orang...tapi dah kul 12 lebih tu makin ramai orang masuk...
haa kali ni barulah boleh share menu dengan korang....hehehe hari tu makan kenduri je kan...kali ni baru betul makan di kafe nya...ada banyak juga pilihan menu di sini...dan seharusnya western food la banyak kat sini kan...masa pi ni ada promo Merdeka dan Malaysia Day lagi...layan je la kan...hehehe ok malas cerita panjang, korang usha sendiri okay menu ni...
untuk minuman kami layan Gourmet Drinks ni sebab dapat harga RM20 untuk 2 gelas...so aku ngan Nily layan la minuman warna warni ni, Mrs layan kopi yang sedap dan comeyyy!untuk makan plak Nily ambil Seafood Aglio Olio (RM32), aku makan Oven baked Salmon (RM34) dan Mrs ambil BBQ Chick (RM35)...makanan semuaaa sedap!salmon tu best gilaaa sebab kulit dia crispy weh...makan dengan sayur apetah bawah tu, sedappp!ayam tu besar gilaaa, memang mengah nak abeskan, cuma sos dia macam manis sikit pada aku...spaghetti sedap...besar portion makanan kat sini, memang puas hati...
kami order kek gak suh diorang tulis happy birthday...sekali kek sampai dengan tukang nyanyi dan main gitar sekali...hahaha so kami terhibur...nasib baik masa ni tak ramai orang lagi kan...so kita layannnn...hahaha kalo tak kawan-kawan aku tu pemalu gak orangnya...hahaha aku je yang tak tau malu sangat...hehehe pape pun aku memang recommend korang mai datang makan sini...tempat cantik dan best, makanan sedap dan berpatutan harganya....silaaa silaaa....

2 comments: