Friday, October 4, 2019

Cari Makan di IOI City Mall: mr. Tuk Tuk

ada sekali tu aku pergi IOI City Mall dengan Wani dan Syahnaz, so kami decided nak try kedai tak pernah cuba makanya sampai la kami ke mr. Tuk Tuk ni haa...macam baru buka je kat sini so moh le kitaaa...kedai thailand kan, haruslah aku dan Syahnaz excited, mengimbau kenangan pi kursus kat Bangkok bersama dulu...hehehe...
so masuk, duduk dan usha menu...memula ingat dia macam Boat Noodles tapi tak sangat laaa...then banyak gak la menu dia ni, ada nasi, ada mi, ada lauk pauk, ada set laa...pastu memula ingat nak amik sendiri-sendiri, pastu camne tah kami decided makanan nasi berlauk share share jer laa...
aku masa ni gila apa tah, pantang masuk kedai aku order air manis...pastu berat naik melantunlantun pastu meroyan sorang-sorang...hahahah so orang lain duk minum air kosong, tapi aku order Thai Coffee (RM9.80) yang tak sedappppp!nyesal minum...hahaha...eh kat sini air kosong dia charge RM1.80 tau gila mahal...hahaha...melampau gila harga...
then makanan kami order 2 nasi putih (RM2.50 each), then Pad Thai (RM10.80), Somtam (RM10.80), Steam Sotong with Lime Juice (RM15.80), Fried Chicken Wing (RM10.80) dan Chicken Tomyam (RM10.80)...padthai dia ok la boleh tahan juga, somtam sedikit manis but still ok la pada aku...sotong tu jauhhh rupa dia dari dalam gambar...sotong dia berenang renang dalam air tu ha...hahaha tapi surprisingly rasa kuah tu sedap...masam pedas...so sedih ngan sotong terubat sebab kuah sedap...hahaha...ayam goreng out, tak fresh langsung...siap hitam belah dalam tulang tuuu...tomyam pun biashe biashe jer laaa...
overall biasa je laaa makanan kat sini, dan rasanya tak datang lagi dah kot...hahahaha...banyak lagi kedai makanan thai yang jauhhh lebih sedap kot aku rasa...hehehe...takpun moh la kita beli tiket pi Bangkok sekali nak tak?hahahaha...alaa rinduuuuuuuu kat Bangkok!hehehe....

2 comments:

  1. Bangkok mmg best... Tomyam kat Yana Restaurant kat MBK tu sgt2 sedapp.....tiap kali ge Bangkok 2 ke 3 round mkn kat situ.

    ReplyDelete