Thursday, July 4, 2019

Moon's Kitchen, Putra Heights

aku pernah ke Moon's Kitchen ni dulu...tapi dulu tu, location dia kat kedai Kay's Steak & Lobster tu...so tak tau la apa jadi, tapi satu hari tu mak aku teringin makan kat Kay's sekali dah sampai baru perasan dia buka lewat petang, so sebab dah sampai area sini aku suggest la pi cuba kat Moon's Kitchen ni...masa sampai ni lepas waktu lunch dah, so kedai memang lengang abes...
masuk je terus usha menu la kan...banyak gilaaa menu dia weh...sampai rambang mata nak order...asal plan nak makan tomahawk tapi tak jadi plak sebab apa tah aku pun tak ingat...hahaha so then usha laa mana yang berkenan...korang usha sendiri la ye...hahaha malas nak citer satu per satu...
so selain air, kami order Classic Creme Brulee (RM10.90) yang besar gak portion dia dan sedap...mak aku cakap sedap...ok la tu kan...then kami order 2 portion Spaghetti Aglio Olio Prawn (RM29.90) yang juga banyak gilaa...boleh la jugak rasa dia...tapi sebab mak aku dah suka sangat aglio olio kat Kay's tu harus laa manjang dia compare kan...hahaha datang jejauh ke sini memang semata dia teringin nak makan aglio olio kat Kays sebenarnya...heheh...then kami order juga Grilled Salmon Lemon & Herb (RM42.90) yang pun ok gak la rasa dia serta portion besar...so memasing dah kekenyangan gak masa ni sebab ambil spaghetti tu portion dia besar kan....hehehe...
dan ketika dah kenyang ya amat tu, sampai laaa menu kemuncak kami iaitu Full Rack Beef Ribs (RM129)...maybe sebab menu mahal, diorang hidang ala tomahawk gak...siap chef keluar bawa makanan, potong dan serve terus depan kita...hehehe overall aku rasa biasa je beef ribs ni...marinate dia aku rasa keterlaluan...sebab beef kalo kualiti dia bagus, tak payah over nauu marinate dia...huhuhu tapi terpaksa la abeskan gak kan sebab mahal weh...huhuhuhu...pasrah!

2 comments:

  1. Mak Aiii..sedap2 nye menu dia. I pernah pergi dulu sekali ke Moon's Kitchen ni. Ni yang teringin nak pergi lagi.

    ReplyDelete