Monday, July 1, 2019

Arte Plus by Afflexia Serviced Suites KLCC, Ampang

besday mak aku March aritu kami book dua two-bedroom apartment di Arte Plus by Afflexia Serviced Suites KLCC, Ampang...aku sebenarnya malas nak story tempat ni sebab aku rasa tempat paling tak convenient dan serabut sepanjang stay kat mana-mana hotel atau apartment...hahaha tapi sebagai kenangan aku share gak la...so sampai kat Arte Plus ni kena masuk parking tapi arahan masa ni macam konpius gak so dah start rasa nak emosi, pastu kena naik tingkat G pastu tunggu adik aku yang dah check in turun ambil...lama gila tunggu rupanya dia kena tukar lif 2 kali untuk turun ke G!ko bayang kan kalo ke parking, 3 kali tukar okay!gila memula dah rasa tak best!menyusahkan lagi kami bawa barang banyak untuk celebrate birthday mak aku...
sampai atas, kami siapkan dekorasi semua...aku dah malas nak pikir macam mana abang dan mak abah aku sampai nanti...gila payah nak naik...so aku suh anim setelkan je..tak koser aku nak turun bertukar-tukar lif tu...seriously soooo inconvenient tau...huhuhu lagi kalo bawa banyak barang, takleh satu round turun naik tu...eh emosi sangat la aku pasal lif ni...hahaha so moh la sambung dekorasi...sakan sikit adik aku buat kali ni...
dan taklama tu mak abah pun sampai...so nyanyi nyanyi dan bergambar sakan...pastu kita makan laaa...banyak gak menu yang kami adik beradik masak...sakan gak memasing makan bertambah-tambah...cumanya sebab apartment kecik dan matahari sedang hala ke tingkap masa ni, panas gak laaa walaupun dah pasang aircond...huhuhu..
oh ya sebab emosi, baru ingat nak ambil gambar kemudian...sebabkan apartment pertama dah berkecamuk dengan manusia dan barang-barang so aku share gambar apartment kedua je laa...terletak berdepan je dua apartment ni...so yang kedua ni sejuk sikit dan luas rupanya banding yang kami pi tuuu...adik aku tak tengok mula-mula tu, sebab ingat sama je...huhuhu...
malam tu aku cuma lepak kat bilik je dan buat kerja gila dengan Sue, immediate beli tiket untuk birthday trip tahun ni...yeayyy...hahaha Alhamdulillah...so masa post ni ditulis pun aku baru setel beli domestic flight untuk birthday trip tu juga...hehehe so agak-agak korang leh teka tak aku nakpi mana nanti?Sape teka betul, aku nak bagi hadiah dari birthday trip tu nanti!
dan esoknya aku bawa anak buah aku mandi dan usha sekitar semua tempat cantik yang diwar-warkan di media sosial..ya ampun masa nak mencari setiap tempat ni, memang mencarut dalam hati...bapak payah dah komplikated weh!serious laaa...signage beriya tapi tak membantu...siap masuk dalam lif gelap gila, pusing sana pusing sini...memang la cantik pool, swedish garden dan lazy river tu, tapi menyusahkan dan menyesatkan..dah tu tak besar mana pun tempat nyaaaa...tak berbaloi beriya aku mencari...huhuhu...
dan tengahari tu kami check out pun ada insiden sakit hati disebabkan komplikatednya bangunan ni...hahaha serious laaa tak payah pi la weh...menyakitkan hati je lagi kalo ada orang tua dan kanak-kanak ni...cantik untuk instagram boleh la, tapi tak best langsung pada aku...huhuhu dan lunch tu sempat makan asam pedas area Ampang sebelum balik ke rumah...
dan malam nya sempat lagi ke AEON Nilai makan kek lagi...kemain mak aku tiup lilin banyak kali kan...hahaha ikut aku laaa tuuu...hahaha by the way aku rasa memang keturunan kot, suka sambut birthday sendiri tak kira berapa kali pun...hahaha so tak sabar nak sambut birthday aku pula!yeay korang cepat teka aku nakpi mana!hahaha hint dia, aku kena transit dekat Muscat! Eh!

21 comments:

  1. Balkan, Turki..hehe..

    bawa caserol tu semua? mmg payah lah kalau kena tukar lif 3 kali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu jawapan Sept nanti ya

      Haah bwk byk brg tu lg leceh duk sini

      Delete
  2. Betul dj, kak pon serik p sini.

    ReplyDelete
  3. Kita tunggu jawapan Sept nanti ya

    ReplyDelete