Friday, June 28, 2019

My 3rd Time at Universal Studio Singapore

Sambungan dari: Work in Singapore means JJCM in Singapore ~ Part 2

selepas 3 hari sakan berbengkel maka tiba lah masanyaaaa nak berjimba di Universal Studio Singapore dengan boss!hahaha ramai kagum aku pi berjimba dengan boss...hahaha nasib laaa, takkan nak tinggalkan boss plak kan, takpun takkan tak nak pi USS plak kan...dah lama tak pi, tetiba teringin nakpi...aku pernah ke USS pada tahun 2010 dan 2012!hehe so semangat pagi tu, keluar hotel terus check out dan tinggal kan luggage di hotel dulu...
then pi breakfast kat kedai depan hotel je...layan mamak je laa sebab malas nak jalan tempat lain...so makan nasi lemak siap ada telur goreng, ayam goreng dan ikan goreng weh...hahaha banyak gila lauk dengan harga SGD5.50 jer...ok la kan...layan gak sedap dia...
then kami berjalan kaki menuju ke Stesyen MRT Little India...jauh gak berjalan masa ni sambil cuci mata tengok kawasan ni...memang banyak kedai-kedai bertemakan india la kan dah memang kawasan diaaa...so layan je la...
dari Little India kami naik MRT ke Harbour Station dengan harga SGD3.90...mahal gak la kan harga train dia...sadis weh...tapi tak silap aku ni harga return ticket kot, eh ye ke...entah la aku lupa...hahaha tapi mahal lah...
sampai di Harbour Station, aku ikut direction yang diberikan oleh Klook untuk ke shuttle bus yang disediakan...oh ya, aku pi USS kali ni, aku beli tiket dengan Klook dengan harga RM222 dan siap dapat free shuttle bus dari Harbour Station terus ke USS!haaa ok la kan jimat dalam SGD4 gak rasanya masa ni...then pakcik bas siap ajar cara nak balik dari USS ke sini semula dengan percuma....hehehe...
dan akhirnyaaa sampai juga aku buat kali ketiganya di sini...hehehe excited nampak globe besar depan USS ni...mengimbau kenangan la kan...ramai gila manusia masa ni, tak dapat nak bergambar sangat pun...snap asal boleh je la bos...hahaha...
aku malas nak citer satu persatu ride yang kami naik...layan gambar je la eh...hahaha sakan gak aku angkut bos aku naik ala-ala mini roller coaster, sekali aku yang menjerit macam orang gila...kahkahkah buat malu je kan...hahahaha panas weh masa ni, sangap gila aku rasa bila berada kat belah luar tuuu...huhuhu tapi layan je la beberapa rides kami naik...hehehe...
dalam jam 3 petang kami dah kepenatan sebab dah tua kan...hahaha pastu lapar gak so kami ke salah satu restoran makanan yang halal untuk layan burger...nampak tak aku malas...sampai nama restoran pun aku malas nak google!hahaha...tapi sedap la burger dia, nyummeh sangat!harga lunch adalah SGD20...telan air liur sahaja...hahaha...
dah kenyang kami layan jalan sikit-sikit sekitar tu...tapi masa ni dah memang rasa penat sangat dahhh...dengan panasnya lagi kan...so cakap kat bos, jom la kita gerak balik!hahahah gila tua kan...ingat nak duk sampai malam, petang dah nak balik dah...
then pergi carik bas resort world yang pakcik Klook tadi ajar, dan kami terus balik semula ke hotel...dan dari hotel kami naik Grab ke airport terus...dah penat gila, memang nak rest lepak kat airport je...sampai airport, takleh check in lagi, tempat duduk pun tak banyak luar tu, terus duduk atas lantai je aku...sakit gila kaki...hahaha...
lepas beberapa lama melanguk, baru la dapat check in...then masuk dalam pi makan Subway...duit aku masa ni memang abes langsung..ngam-ngam je dapat beli Subway ni pun..hahaha memang sikit gila aku tukar duit kali ni...sib baik ada beberapa kali bos belanja...hahaha...then dah penat gila, sempat solat semua, bos aku sibuk nak bergambar kat bunga plak...layan je la...hahaha...
dan flight kami balik Malaysia dalam jam 10 malam...sampai KLIA dah jam 11 malam lebih sekali tunggu luggage dekat 40 minit baru keluar, paling takleh blah dah keluar, pecah plak beg aku!demmm...aku dah cerita detail pasal beg ni kat post ini...huhuh sadis gilaa...dan akhirnya 12 lebih gak baru aku dapat gerak dari KLIA kembali ke rumahhh dan pengsan!hahaha..selesai laa worktrip serta jimbatrip aku pada kali ini...tahun 2019 ni banyak kali gak worktrip aku...hahaha best best aku suka!

3 comments:

  1. bos pun sempoi boleh masuk uss sekali. burger 20sgd, fengsan.. tapi kalau dah penat, malas nak pikir, janji makan, hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe boss ngikut je perangai anak buah...kann mahal gila tapi dah tak larat nak pikir dah, layan je la...sib baik sedap!

      Delete
  2. Hi Admin & Kawan-kawan. :) mari join 💡"Singapore (SG) Tour 1-Day Trip" from JB serendah RM109 dengan sis / 🔎🚩Backpacker Trip Jelajah SG dari serendah 🔥RM90-RM60 sahaja...

    Juga ada promosi; 🔖PAKEJ USS Trip dari JB @ 🔶Tiket Masuk Singapore (USS-SEA Aquarium-SKYLUGE-Lebih dari 30 JENIS!) All at %% Discount Price! Nak Private Tour 🚘 (car/starex)? Ya ada.. Silakan tanya...

    Bole WHATSAPP ke ✔+6012-7760219 (JESS) - Agent SG & JB, Love Travel *Contact: ✔+6012-7760219

    *Silakan lawat☺ >> FB.COM/LOVETRAVEL86

    ReplyDelete