Tuesday, December 13, 2016

Restoran Haslinda Sim Abdullah, Bandar Baru Bangi

ehemmmm entry ke-3 dalam bulan Disember...moga istiqomah la aku update blog ini secara berkala...hehehe aduhai aku duk susun-susun list tempat makan yang nak update ni, mau 2,3 bulan tak abes cerita weh!hohoho tu pun aku ketepikan dulu entry trip-trip aku sebab nak selesaikan entry JJCM...sebabnya entry JJCM mudah sikit nak update banding trip ni sebab kena mega effort sikit...hahaha almaklum lamaaa tak menulis, kena slow and steady sikit la kan...jangan sampai hilang rentak memblog tu balik...huhuhuhu

ok sambung cerita makan-makan bulan Mei lagi ni...aku dan keluarga kelaparan pada hari Isnin, cuti ganti Labour Day...korang tau je la, kalo hari Isnin ni banyak kedai makan yang tutup...pusing punya pusing Bangi tu, akhirnya kami decided untuk ke Restoran Haslinda Sim Abdullah, yang menyediakan makanan cina muslim...restoran ini terletak sederet dengan Mohd Chan Abdullah...sampai je depan kedai tengok ramai juga orang...maybe sebab kedai lain banyak tutup kan...pasrah jer laaa...
dapat tempat duduk, terus usha menu...banyak gila pilihan makanan yang ada kat sini...ofcourse la semuanya adalah chinese food kannn...ada banyak pilihan lauk pauk berasaskan seafood, ayam, daging, sayur dan macam-macam lagi dalam menu nih...pilih je la ikut kata hati dan anak tekak memasing yer...hehehe nih aku snap gambar menu untuk rujukan korang...semua lauk pauk kat sini disediakan dalam 2 saiz je iaitu Small dan Large...harga makanan di sini boleh tahan juga laaa...
selain daripada lauk pauk di atas, ada juga makanan ala carte disediakan...ada pelbagai jenis mi dari yang berkuah bawa la yang bergoreng...selain tu ada set nasi putih dengan lauk dan juga nasi bergoreng nih...ada juga dimsum di sini...haaa apa lagi, order la cepat!perut dah bergelodak minta diisi nih...hehehehe....
lepas usha menu, kitorang pun buat la pilihan makanan...disebabkan ramai ahli keluarga yang datang, dan uncontrolled order, maka panjang laaa list makanan yang diorder tanpa sedar. Eh. hahahaha kemudian kami sabar menanti makanan yang datang, dengan harapan makanan sedappppp....
tak lama tu, sampai laaa dimsum dulu...tak banyak pun kami order, sekadar nak merasa jer...kami ambil chicken dan salted egg dimsum...pada aku biasa je la dimsum dia nih....sedap lagi yang di Mohd Chan Abdullah...hehehe harga bagi satu set dimsum ini adalah RM4.50...
kemudian sampai la satu persatu lauk yang kami order...Salted Egg Squid (RM26.00-Large) yang boleh tahan sedap...Portugese Style Chicken (RM13.00-Small), Butter Prawn (RM60.00-Large), Yam Basket Kong Po Beef (RM22.00) dan Kangkong Belacan (RM8.00-Small)...semua makanan yang disebutkan ini agak mengecewakan...huhuhu...ntah la macam rasa ada yang kureng jer tak tau nak cakap...aku dah lupa sangat rasa setiap satu makanan ni, tapi paling aku ingat, aku sangat kecewa masa balik dari restoran ni...
dan paling big failed pada aku adalah menu utama kitorang iaitu steamed fish nih...beriya cakap ikan senangin ni sedap gila bla...bla..bla...tapi masakan dia, ya Ampunnn mengecewakan!huhuhu oh keymonnn laaa...aku serius tak paham sampai camtu sekali rasa dia...dah la harga ikan ni jer RM70!aku leh tahan lagi kalo sedap weh dan freshhh...sebab pernah je makan ikan gini kat kedai cina lain, sedap jer walaupun harga mahal...berbaloi rasanya...tapi yang ni, aduhai...rasanya bayar sampai RM200 lebih tu adalah sangat tidak berbaloi dan rasa sebal jer hati tau...huhuhu 
aku tak tau la sebab tekak aku yang tak kena ke dengan masakan dia, atau masa hari kami pergi ni tukang masak buat hal...tapi bebaru ni aku lalu area restoran ni, terkejut aku restoran dah membesar jadi dua buah kedai....makin maju nampaknyaaa...hehuuuu mayb dah ada improvement lepas setengah tahun ni kan...tak tau lah kan...yang pasti aku takkan dah pergi kedai ni.kuciwa!hohohoho....

4 comments:

  1. dulu kita pernah mkn kat sini...lamer giler sebelum DJ pergi...entry pun baru up haaa...so far kiter mkn ok jerk....maybe tukang masak baru kott....siyes laa ikan steam tu nmpak plain giler..mesti raser hanyir kan..sebab pernah try kat restoran chinese mulim lain...kalau ikan masak stim selalunya mengecewakan dan mahal...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la psl kecewa...huhu tp pnah mkn kt homst n ibrahims fatty crab. Sedap jer...hehuuu

      Delete
    2. resepi x sama kot ehh DJ...gituu laaa kiter yg suka JJCM nie terkadang makan sedapp...terkadang makan x sedap pulak..huuhuhu

      Delete
    3. haha tu la pasal...ikut rezeki...pasrah je laaa...hehehehe

      Delete