Friday, December 9, 2016

Cari Makan di IOI City Mall: New York Steak Shack

*tebas-tebas lalang*

Ya Ampunnnnnnnn lama gilaaaaaa tak update blog!hahaha aku tak tau la ada lagi ke yang follow blog aku nih...sorry sangat-sangat, ramai yang menyeru di email suh update tapi aku tak tau la memang kelaut betul semangat nak menaip...jangan tanya kenapa sebab aku pun takde jawapan...ada beberapa kali nak start balik tapi jadi hilang arah tak tau mana nak start!banyaj gilaaa entry tertangguh!bab travel paling last aku cerita trip september tahun lepas!pasal JJCM plak paling last bulan mei lepas...waaaaa banyak nya nak kena catch up balik....sobs!ok aku cuba eh...dengan menyetelkan dulu cerita-cerita kedai makan yang aku terjah!ntah berpuluh ke beratus kedai makan aku tak dan review lagi since Mei lepas...hehehee adoi laaa...#tariknafas

ok pada 14 Mei lepas, besday abang aku yang ke 34, kami sekeluarga telah ke New York Shack di IOI City Mall...aku dah lama nak cuba makan di sini sebab nampak macam best jer kedainya...tinggi harapan aku ke kedai ni, berharap steak yang dihidangkan marvelous la, sesuai dengan namanyanya New York kan...hahahaha sebelum tu meh layan deko dalam kedai dia...bersih, kemas dan tak ramai orang...maybe masa kami pergi ni bukan peak hour kot...aku pun dah ingat-ingat lupa...hahaha...
dah tengok kedai?ayuhhh layan menu...hahahaha nampak nauuu dah lama pergi sini...siap ada menu Ramadhan kauuu...hahahaha adoi...tapi aku taknak share la kat sini...maluuu kehkehkeh...ok malas nak cerita panjang, korang usha sendiri gambar makanan yang ada di sini yer...ada steak, ada lamb, ayam, burger...ada pelbagai pilihan side dishes juga...pastu boleh pilih juga menu yang bersize besar untuk sharing...jom usha...eh aku macam dah tak reti nak bercerita...hahaha kasik chance ye...baru nak mula menaip lepas 4 bulan 'rehat'...hahahaha
lepas dah order, sementara tunggu makanan sampai tu kita buat la sesi makan kek dulu...dah nama pun besday kannn...hehehe sekali salah sorang dari staff New York Shack ni adalah bekas student adik aku...tetiba jer dia keluar bawak sizzling brownies!hahaha punya la baik dia nak belanja besday boy...hahahaha 
dan tak lama lepas makan-makan kek, makanan pun sampai satu persatuuu...hehehe antara menu yang kami order adalah T-bone Steak (RM35.90), Lamb Shoulder  (RM31.90), Lamb Cutlets (RM35.90), Rosemary Chicken (RM18.90) dan pastaaa...aku tak ingat dah pasta apa...takde dalam rekod plak...hehehe...tapi overall pada aku biasa laaa...a bit bland pada aku rasa dia...takde sedap gilaaa steak dan lamb kat sini...bak kata abah aku bukan premium meat la...gituuu...tapi sesuai la kot dengan harga dia tuh...hehehe tapi baru ni aku baca Supermeng Malaya, dia cakap boleh tahan sedapp...maybe aku tekak melayu...dia Hitaliannn...hahahaha
tapi pape pun, leh lepak ramai-ramai sekeluarga tu priceless lah kan...sedap tak sedap tu belakang kira lah...pastu happy sebab dapat birthday discount sebanyak 10%...hehehe nahhhh aku belanja sikit gambar aku...kot-kot ada yang rinduuuu...hahahahaha!tapi ni gambar 6 bulan lepas tau!sekarang berat badan aku dah naikkkkk!demmmm...hahahahahaahahahaha!yeay happy dapat taip 1 entry!yeeehaaaaa!muah muahhhsssss....

7 comments:

  1. tahniah sis sebab buat comeback!

    ReplyDelete
  2. salam tuan rumah...lamanya main nyorok2...kita mmg selalu tau intai2 rumah nie...lama betul black out...cepat2 up entry..kang lama2 luper pulak apa nak story hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...hehehe sorryyy...mmg byk dah lupa..kna bereffort btol nal recall smua cerita balik nih 😁

      Delete
  3. Harga dia affordable jugak ni. Nice :)

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete