Thursday, August 8, 2024

Vietnam - Da Lat Part 3

Sambungan dari: Vietnam - Da Lat Part 2

hari kedua di Dalat kami sewa kereta dari Dalat Sunny Travel sebab destinasi hari ni keluar sikit dari bandar Dalat tu...aku dapat harga untuk 5 pax adalah VND2.1 juta...okay sangat la pada aku...plus yang melayan message aku tu bagus duk bagi banyak info pasal Dalat...dia dah biasa melayan orang Malaysia...kemain dia wasap ngan aku duk cakap laa, laa belakang dia hahaha aku ingat orang Malaysia dah masa tu hehehe...oh ya lupa nak cakap, patut day trip murah dari harga aku dapat tapi aku nak tambah tengok sunrise dan awan karpet tu tambah lagi amount dia...tu jadi VND2.1 juta tu...dan janji dengan semua dan driver nak gerak kul 5 pagi, sekali aku terlajak tidoooo!hahaha tido sorang kan, penat sangat plak tu, pastu malam tido lambat hahaha melompat aku bila bebudak ni call aku 5.30 pagi hahahah terus siap apa patut, tak iron pun baju dan tudung huhuhu nasib lah!hahahaha...dan destinasi pertama kami adalah Cau Dat Panorama...dalam 45 minit kot dari bandar...kat sini kena bayar VND120,000 sorang untuk masuk dan dapat makanan dan minuman percuma...kami amik coffee je la sebab makanan tak halal...layan la ambil gambar awan karpet yang okay la takde la menarik sangat hahahaha sebab jauhhh aku bayang gebu-gebu depan mata...
pastu kat sini leh bergambar kat ladang teh dan ada banyak kincir angin gaakkk...Vietnam banyak kincir angin ya baru aku tau....tu sumber elektrik diorang la kot kan...tak payah jejauh pergi Jeju kan hahaha dan dah puas bergambar kami pi amik kopi percuma tadi...dan tak lama lepas tu kami pun gerak...ontheway balik pun banyak view cantik, so ada gak stop bergambar lagi...again tanah tinggi memang banyak ladang teh dan kincir angin...cantik!
dan kemudian kami singgah di Persimmon Cafe ni...driver yang suggest...oh ya driver aku handsome hahaha tapi tak pandai cakap English, tapi pandai guna Google Translate hahahaha...kat kafe ni wajib order air yang setiap orang...hahaha sebabnya kafe cantik kan, dia tak bagi la ko saje saje masuk bergambar hahaha...harga air pun mahal dalam VND80,000 satu...bertabah laaa...tapi sib baik lawaa ya, bunga dia segar bugar...kat Dalat ni mana-mana pun banyak bunga cantik...tepi jalan pun cantik...apetah lagi kat kafe gini terjaga kan...so memang syok la bergambar dalam kafe ni...air dia okay laaa buat prop bergambar kuikuikuikui...

then kami dibawa untuk lunch di Restoran Fatimah...ni macam jauh sikit dari area aku stay....aku tak nampak dalam maps sebelum ni hahaha tapi driver dah biasa bawa orang Malaysia kot, dia yang suggest aku ke sini sebab sehala ke arah next destination kami....aku okey je la kan...sama je mana-mana makanan halal kat sini, janji halal sudah...hehehe...dan macam biasa, menu aku nasi goreng je laa...kali ni kayangan sikit, nasi goreng seafood harga VND150,000 tak masuk air ya hahaha...
dan destinasi berikutnya adalah Mongo Land...tempat baru juga ni kat Dalat...jauh sikit tu kena sewa kereta...nak masuk sini bayaran cuma VND100,000 jer per pax...tapi ada banyak tempat cantik dan permainan yang best dan unlimited...haiwan pun ada gak dalam ni...kiranya ni macam mini Mongolia laaa...lawa!nak tunggu sampai Mongolia tah bila kan...datang sini pun jadi laaa hahahaa haaa kat sini ada la beberapa insiden yang mencabarrrr kesabaran aku...tapi aku malas nak cerita kat sini..baran aku nanti hahahaha tapi antara aim aku nak datang sini sebab nak naik Rainbow Slide tu hahahaa...dah malas nak cerita, tengok je la gambar ya hahaha...

2 comments: