Wednesday, August 7, 2024

Vietnam - Da Lat Part 2

Sambungan dari: Vietnam - Da Lat Part 1

kami decide nak balik bilik rehat sebab macam tak puas rehat pagi tadi...so sebelum balik kita nak cari Katinat ni sebab nampak macam cantik je outlet di Dalat ni...hahaha tak habis ngan Katinat kan kitorang dari Ho Chi Minh lagi hahahaa tapi memang cantik laaa view yang di sini, terletak tepi bukit dengan view saujana mata memandang...masa ni plak dah sedikit redup dan terasa dinginnn nya tuuu...so best woo lepak sini healing hahaha....kopi dia pun sedap...so kalau duduk sini mayb jadi port aku lepak buat kerja...asyik!
then lepas puas lepak, kami kembali semula ke hotel dan baru la aku dapat bilik...aku duk sorang sebab aku lambat kan...sib baik la bilik aku ada kipas ya dia bagi hahaha dan harga bilik pun murah laa tak sampai RM100 per night...dah la bersih dan selesa...puas hati ya hotel ni...haa apa lagi kita tidoo laaa...penat weh dari semalam tak rest bebetul...kitonyo dah tuo...hahahaha...
dan jam 5.30 petang kami pun keluar...dah gelap dah masa ni...so kami naik Grab untuk ke Lumiere Dalat Light Garden...ada yang teringin nak pergi, kita layan kan aje laa...tempat ni takde apa sangat pun lebih pada nak bergambar je laa...harga tiket dia agak mahal la pada aku VND150,000 yaa...tapi cantik je...layan la dalam tu dalam sejam gak aku rasa hahaha...
dah puas bergambar kami ke Sagar Indian Cuisine untuk makan malam...happy la member dapat Indian foods akhirnya duk makan nasi goreng je kan hahaha malam ni aku makan sakan gak sampai VND200,000!hahaha sebab mahal gak kot price kat sini tapi sib baik sedapppp so puas hati la...nyummeh!aku rasa roti bebudak ni pun sedap...portion pun besar...
dah kenyang kita jalan kaki je la ke night market...sejuk malam ni syokkk sikit...masa ni aku takde beli apa pun, barangan dia takde yang berkenan...tapi famous la night market sini...bebudak ni ada usha baju sejuk la, glove la sebab risau esok pagi nak berjalan sejuk...aku duk usha strawberry orang kata sedap...dia letak dengan macam gula cili tu, sedappp gak la..strawberry dia manis...aku beli satu je la share reramai...layan...dah pusing seround night market tu, yang jual benda lebih kurang sama je...kami pun gerak balik naik Grab ke hotel...dannn rehat awal untuk aktiviti esok...

No comments:

Post a Comment