Monday, August 31, 2020

Salam Merdeka

saje nak share gambar aku sempena Merdeka dari Jumaat minggu lepas sampai laaa ke hari Merdeka ni...hehehe ada ambil gambar dengan bendera, ada bergambar dengan kawan kawan yang pakai tudung bendera, ada pakai baju merdeka dan ada juga gambar aku pakai shawl merdeka...gigih tau beli baju dan shawl nak pakai weekend Merdeka ni...hehehe Salam Merdeka korang!jadilah warga Malaysia yang prihatin dan merdekakanlah diri kita dari sifat hasad dengki, busuk hati, dendam, bongkak, bodoh sombong dan yang sewaktu dengannya...

28 Ogos 2020 - sambutan sendu je di pejabat sebab pandemik skang kan tapi ada bendera tu semangat la juga kat wing aku ni...siap kena paksa ambil gambar dengan bendera sorang sorang. Diorang nak buat apatah. Bab bergambar ni aku memang lajuuu...hahahaha...

28 Ogos 2020 - Lunch di rumah baru Kaknora dengan semua duk pakai pakai tudung bendera...tapi aku nak simpan tudung bendera aku for later....gituu...

29 Ogos 2020 - Hiking Bukit Melati, Nilai bersama member sekolah menengah dulu dengan pakai baju merdeka...aku beli online RM69 je...nice...sebab semangat merdeka, habis puncak Centipede, Monkey, Cobra dan Mosquito kami tawan...gituuu hahaa....

31 Ogos 2020 - Hari Merdeka, aku sebenarnya teringin nak naik Gunung Angsi dah beberapa minggu. Saje nak test #acahacahfit aku kan...tapi takde member nakpi plak...pastu semalam ada ajak naik Bukit Wawasan, aku berbelah bahagi. Aku cakap pagi nanti aku bangun tido aku decide...hahaha dan tadaaa bangun 6 pagi terus siap pakai shawl bendera and decide nak naik Gunung Angsi secara solo! Hahaha benda tak plan ni selalu menjadikan. Terbaiklah. Paling best aku naik 2 jam, turun 1 jam 45 minit weh tadi! Hahaha daebak! Kalo dulu naik je dah 3 jam 15 minit weh hahaha...Allahu best nyaaa rasaaaa...cumanya sampai rumah betis aku cramp! Hahahaha! Ok now dah boleh berangan nak naik Bukit Kutu ke macam mana ni? Hahaha impian tertangguh sejak sekian lamaaa...hahaha...
Okay korang, tu je cerita Merdeka aku sepanjang hujung minggu ni. Semoga yang baik baik je untuk korang semua...aku dengar ramai yang kawin la bertunang la minggu cuti panjang ni...kita yang forever single ni, daki gunung dan bukit je laaa...hahahaha! Pasrah!

4 comments: