Friday, August 14, 2020

Rumah Makang, Cyberjaya

Rumah Makang yang terletak di Cyberjaya ni merupakan kedai makan pertama yang aku dine in sejak PKP dilaksanakan...masa ni aku nakpi ke Sungai Besar ambil baju dari Mak Long, so ajak Bie teman, aku ambil Bie di Putrajaya then kami ke sini untuk breakfast...masa awal awal PKPP, so tengok beriya lagi laa orang tulis nama masuk kedai semua kan...meja pun jarak jarak takleh duk dekat dekat...hehehe sekarang, nan hadoo dah...hahaha..ok jom layan Rumah Makan yang menyediakan makanan pagi pantai timur ni...
 kat Rumah Makang ni kekdahnya layan diri, so masuk terus ke kaunter makanan dan pilih nasi dan lauk...ada nasi dagang, nasi minyak dan nasi lemak dengan pelbagai pilihan lauk yang menarik...harga dia pun ok laaa, standard Cyberjaya la kan...hehehe masa ni kemain awal PKPP kan, aku terpegang senduk lauk sebab nak pilih bahagian thigh kan, kena tegur ok dengan adik tu, takleh pegang...sobsss....
dah ambil makanan terus la bayar dan ambil tempat...yang ada penjarakan sosial ni...takleh nak main manja manja ngan Bie makan bersuap!eh...hahahaa so aku layan nasi minyak dengan ayam masak meroh, Bie plak layan nasi lemak...apa cer la minah ni datang kedai ganung, makan nasi lemak...cuba la nasi dagang kan...hahaha...pasrah je la aku tak dapat merasa nasi dagang tu kannn...huhuhu tapi sedap la nasi minyak dia, padan plak dengan ayam masak merah sedap tu...wallaaa!berbaloi laa sebagai kedai makan pertama aku jejak kaki lepas PKPP...heheh...so korang kalo rasa craving for eastern food, gituu...sila la terjah ke kedai ini...

4 comments: