Wednesday, July 25, 2018

Kenangan Syawal - Part 3

Sambungan dari: Kenangan Syawal - Part 2

24 Syawal
surveillance family beraya ke rumah Irma di Gombak...seronok gila makan ada ikan keli sambal tu...memang menu wajib kami request tiap kali ke rumah Irma ni...hahaha lepak lama gak kat rumah Irma ni tunggu sampai Zohor...

lepas tu kami pergi tapau KFC, kukus lemang sushi dan menuju ke rumah Dr Chin pula di Kepong...ziarah Dr Chin yang tengah cuti sakit...seronok kami dapat berkumpul dengan 'founder' surveillance family ni...hehehe semoga Dr Chin cepat sembuh, dapat makan ramai-ramai nanti lagi...


lepas rumah Dr Chin kami terjah Cendol Durian Runtuh lagi uolsss...hahaha gilalah sedap sangat berulang kali aku pergi ni...semua pun setuju sedapppp!


25 Syawal
aku sambung cuti sebab kena bawa mak ke hospital...pagi mak kena ambil darah...so sementara mak tunggu turn ambil darah, aku lepak kat kafe buat kerja...ada kerja kena siapkan...huhuh...ingatkan leh balik awal, sekali lambat gila turn jumpa doktor petang tu sebab result darah mak keluar lambat...gila merempan aku bila perjalanan balik rumah makan masa 2 jam setengah petang tu!huhuhu dah la handphone dah padam...lagi stresss takleh main handphone dalam jammed!huhuhu...


26 Syawal
kena ke IMR lagi...gigih bekerja pagi sampai tengahari, kul 2 petang baru nak lunch...makan nasi lemak bungkus lagi...hahaha tapi sedappp..nyummeh!balik tu aku pengsan dalam kereta sebab penat sangat...sampai opis setelkan apa yang patut sampai lewat petang...

then dalam 6 petang kami reramai naik ke tingkat atas...Pak Lah buat open house dan jemput semua dalam building ni...hehee apa lagi seronok la makan uols...sedap-sedap makanan diaaa...tak rugi la pergi sini...hehehe makan sampai baju sendat weh...huhuhuh





27 Syawal
plan taknak sambung puasa dahhh sebab dah abes ganti...hahaha sekali kena sound nape tak ebs kan je 2 hari lagi, dapat laaa puasa 6...dah kaya sangat ke, sampai Allah nak bagi ganjaran besar puasa setahun pun taknakkk...okayyy terus insafff...terus sambung puasa nak abeskan lagi 2 hari...hahaha puasa tapi gigih pi tengok wayang petang tu citer Brother of The Year sampai teresak-esak dengan Raja dan Adila...hahaha best citer dia...


then kami solat magirb dannn layan KFry!gigih laaa...dah laaa lambat buka puasa, pi beratur plak kat KFry, makanan lambat sampai...huhuhu...nasib baik sedapppppp...nyummeh! 


28 Syawal
plan nak abes kan puasa 6 hari gagal tahun ni, takde rezeki...hehuuu takleh puasa dah...kebetulan pun kena naik KL ada discussion dengan boss yang cuti sakit...seronok la dia kita datang kan...lama lepak diskus dan sembang kat rumah Dr Chin...balik kul 3 petang baru carik nasik!hahaha...

petang tu awal aku balik rumah sebab penat gilaaa...layan ayam kurma mak yang sedappp...then sampai plak Samyang yang aku order., terus tak nyempat nak layan kan...hahaha..nanti aku buat review pasal semua Samyang yang aku beli dari Yummtia ni ye...

29 Syawal
hari terakhir Syawal, kami adakan sambutan raya peringkat pejabat...best gilaaa jamuan raya kali ni...dengan lokasi pun best, makanan best dan banyak, aturcara pun sempoi, siap ada karaoke lagi weh...boss pun ramai yang sporting, seriously terbaik!sakan bergambar sampai naik atas rooftop kauu...hahaha...

tengahari kami pi serbu rumah Yang Bersara Puan Sham pulaaa...sedap dia masak Mi Siam dan pulut durian wehhh...seronok jumpa Pn Sham, kemain kuat dia peluk aku tadi...huhuhu...
 malamnya pula aku beraya ke rumah Kak Lia dan Chubby di Bangi bersama Ika...penat gila seharian beraya, plan nak pi ngopi ngan Ab tapi dia jual mahal so aku melepak kat opis je laaa sampai maghrib, lepas tu baru gerak ke Bangi...sakan la makan dan bersembang...macam kan dah lama tak jumpa kan...Sara last minute takleh join sebab tak sihat...


1 Zulkaedah
dah abes raya dahhh...tapi tetap ada jemputan...so pagi tu aku berurut dulu kat rumah...sakit gila badan duk makan, open house smua kan...so syiok gila dapat urut tu...lepas tu aku lelap jap, then kul 12 tengahari aku keluar ke Alamanda dengan mak abah...layan je laaa diorang nak buat itu ini...beli jiwa sikit...hahaha...
 sampai rumah dekat 4 petang, then gerak balik ke Cyberjaya memenuhi jemputan open house Dzuli...ramai kawan-kawan dia, so takdan nak bergambar kesekian masa ni...nasib baik sempat selpie ngan Ab dan Mrs masa testing handphone baru aku, adalah gambar kenangan...
 dari umah Dzuli, aku dengan Mrs dan Ab pergi layan durian di Dengkil...punyalah seronok makan durian murah weh...udang merah hanya RM15 je sekilo...murah...kami ambil 2 bijik dalam RM58 sahaja...ok sangat!sedap plak tu...nyummeh...
dari Dengkil ingat nak masuk Putrajaya cari tempat ngopi, sekali Ab masuk jalan ke Bangi...pusing jauh laa kan....pastu dari Bangi dah hala ke Putrajaya dah, sekali aku cadang jommmm pi Oscar Coffee & Food kat Kajang!hahaha memula Ab marah dah tak bagitau awal, pastu dia suh aku drive then kami pun uturn laaa menuju ke Kajang...hahaha pertukaran saat akhir adalah berbaloi bila kafe ni cantik, dan makanan dia sedappppp...later aku review pasal kafe ni ye...matilanakkk banyak gila aku hutang review tempat makan ni wehh...huhuhu...melepak sampai perut sendat, jam 11 malam baru sampai Cyberjaya semula, ambil kereta masing-masing dan pulang ke rumah...patut malam tu ada raya kawasan rumah, aku tak pi...kuikuikui...

2 Zulkaedah
dan akhir sekali, penutup raya 2018 adalah dengan berjalan raya ke rumah pensyarah UKM aku dulu dengan Ika, Kaklia dan Chubby...kami ke rumah Prof Wan dulu pagi tu...bestnyaaa dia masakkan kuzi ayam as requested!hehehe...aku suka...makan siap bertambah-tambah...

 dari rumah Prof Wan kami ke rumah Dr Yusof pula...sakan la sembang dan makan lagik!kenyang gila weh...hahaha family wife Dr Yusof pun ada, sakan sembang...mak mertua dia peramah gila, masuk plak menyembang ngan aku...hahaha...lepas selesai tu aku pun balik rumah dan tidoooo...penat gila weh!sakan beraya!semoga kita semua diberi peluang bertemu Ramadhan dan Syawal tahun hadapan...insyaAllah...
 

No comments:

Post a Comment