Monday, March 7, 2016

Milk Moustache Cafe, Taman Kajang Putra

hari ni aku nak share satu lagi kedai makanan korea yang terletak di sekitar Bandar Baru Bangi / Kajang iaitu Milk Moustache Cafe, Taman Kajang Putra...sebelah jer dengan Seksyen 7, Bandar Baru Bangi...sederet dengan Dapur Koi dan Laman Grill...aku sebenarnya dah pernah nampak kedai ni tapi takde perasaan nak singgah sampai laaaa Dzuli bagitau pasal kedai ni...terus aku ajak adik aku usha tempat ni...masa aku sampai ni tengah hujan lebat...pasrah je la kebasahan...dah la kawasan tu bila malam, agak gelap gelita sebab kedai banyak dah tutup...huhuhu...
sampai depan cafe ni macam pelik sikit sebab bahagian bawah cafe ni adalah dapur...so kena naik tangga ke tingkat atas baru laaa jumpa cafe dan dining hall diaaa...hehehe ala-ala typical korean restaurant, sepanjang naik tangga penuh gambo dan sticker comel...
masuk je dalam cafe bahagian atas tu tengok ada la 3 ke 4 orang dalam tu...2 orang pekerja situ, dan 2 orang lagi pelanggan la kot macam kami...adik aku dah bising dah sebab tak ramai orang...sibuk je ajak aku layan korean food kat IOI City Mall...haish payah betul, nak ajak cuba tempat baru pun tak nak...sekeh baru tau...hehehe
dekorasi cafe ni ala-ala comel laaa...banyak juga barangan K-pop diletakkan di sini...tapi hakak tak layan sangat K-pop so pandang sepi jer la...tv plak duk tayang Running Man kan...hehehe korea sangat uols...fefeeling pergi korea cuma staff dia orang melayu!potong stim...hahaha...oh ya kat tingkat atas ni ada disediakan surau juga...tapi takde la aku pi jengah, tapi rasanya selesa la kot...
dapat tempat duduk terus layan menu...ada banyak juga menu kat sini sampai pening nak buat pilihan...daripada pajeon, kimbap, dokbukki, ramyeon, dan juga dosirak!haaa memang fefeeling lah kan....hehehe disebabkan kami berdua takde la lapar gila, so kita look for makanan ala-ala ringan jer laaa...haaa ringan ker?hehehe
minuman kat sini juga ada bermacam jenis...paling tak menahan ada susu pisang ko...pastu dia buat milkshake, tapi harga dia, ya Ampun!mahal!Milkis pun ada tau....hehehe rasanya kalo beli kat Giant atau hypermarket lain leh dapat lagi murah kot...
lepas dah order tu, melanguk la tunggu makanan...tak lama lepas tu sampai laaa makanan yang kami order...aku cuba Honey Citrus Tea (RM5.90)....sedap gak la, sejuk tekak aku malam-malam buta tuh...lepas tu kitorang order Japchee (RM14.90) iaitu sejenis glass noodle...rasanya?ok laaa...rasa macam mihun goreng pun hadooo...hahaha tak terasa sangat kekoreaan dia...maybe dah diadaptasi mengikut citarasa orang melayu...aku rasa sedap lagi Japchee kat B.Bap tuh...sebab lagi satu, yang kat sini macam terlebih oily...hehehe kemudian kami order Cheese Pajeon (RM12.90)....haaa ni lagi satu, sedap memang sedap tapi dah rasa macam cekodok kita jer...hehehe takde rasa kekoreaan sangat laa...aku pun tak reti nak explain sangat...yang penting makan tu, takleh nak fefeeling kat Nami Island sangatlah!insof sedar diri sedang berada di Kajang!hahahaha...
overall pada aku biasa je laaa makanan kat sini...makanan ikut tekak melayu ok jer...tapi aku ni bila cakap korean food, harus nak kena ada rasa korea tu kan...hehehe tapi aku tak tau la menu yang lain kan, aku cuma cuba dua jenis makanan ni saja...so kalo diberi pilihan aku prefer ke B.Bap di IOI City Mall lagi lah untuk makan makanan korea nih....tapi LEBIH prefer kalo ke Korea jer terus!hahahaha...

No comments:

Post a Comment