Thursday, April 11, 2013

Stok makanan ~ travel vs work!

weeken aritu duk pi giant la membeli stok makanan nak bawak ke itali nanti...dek kerana trauma kelaparan kat portugal aritu, makanya kemain banyak laa stok makanan aku beli...hahaha ni belum masuk ada 6paket nasi tomato + biryani lagi kat kaklaila...dia tlg belikan...hahahaha giler lah...hehehe so masa aku bising2 kat fb kelaparan msa kat portugal aritu, ada yg pelik sbb selama ni aku bkn tak biasa jalan oversea...takde plak aku komplen lapar kan...hehuuu pastu mmg aku akui, disebabkan masa travel aku bukan jenis rajin bawak stok makanan ni..sue yg rajin bawak...huhuhu sbb aku mmg ada pegangan iaitu bila travel tmpt org, mestila merasai makanan tempatan..baru la complete traveling tuh..hahaha so aku mmg akan study tmpt2 yg aku boleh pegi + sesuaikan dgn itinerary aku...makanya selalunya kalo msa travel, if dkt2 masa lunch or dinner, mmg aku akan berjalan di kawasan berhampiran ngn kedia makan tu...so senang la kan....tp masalahnya bila pergi ke luar negara utk kerja!portugal adalah 1st time aku keluar negara yg jauh la utk kerja...1st time kat bangkok tu, mmg organiser sediakan halal food...2nd time kat singapore...boleh la lagi kan...so bila portugal ni, aku realise la...kalo pergi utk kerja, susah sket nak pi keluar crik tmpt makan yg kita dah survey tu...sbb kita dah terikat dgn program...bfast n lunch sah2 la takleh keluarkan..masa dinner plak kadang ada welcoming dinner oleh organiser...dpt plak hotel yg jauh dr tmpt nak makan tu...lagi laa membataskan masa nak pergi carik makanan tu...so sebab tu la...lepas ni...kalo nak pi travel, tak payah ler beriya sgt aku nak beli stok makanan mcm ni kan...tp kalo keluar negara utk kerja....harusssss laaa or boleh jatuh hukum wajibbbb laaa utk memenuhkan beg dgn stok makanan terutamanya nasik!hahahaha

2 comments:

  1. Woow..best aaa dpt pegi obersea atas urusan kerja..mesti org hebat nih heeeeee

    Nk ke Italy pulak..Oh my God..kejelesan tahap berganda nih..heeeeee

    ReplyDelete
  2. Heheh saya Amin je la..insyaAllah moga jadi hamba yang hebat...hehehe rezeki pulak tahun ni...selama ni takde pun...huhuhu

    ReplyDelete