Tuesday, July 6, 2021

Cafe Chef Wan, KL East Mall, Kuala Lumpur

masa bulan Mac haritu aku dengan adik adik aku bawak mak aku makan di KL sempena birthday mak aku...so pikir punya pikir, kami decided nak makan di Cafe Chef Wan yang terletak di KL East Mall, KL...so so far setahu aku Chef Wan ni ada 3 buah kedai makan....satu De.Wan 1958 by Chef Wan yang terletak di The LINC, KL...then Cafe Chef Wan yang kami pergi ni, dan satu lagi De.Wan 1958 by Chef Wan gak tapi another outlet yang terletak di Bangi Resort Hotel...yang ni later aku review sebab aku dah pi gak...hehehe...ikut turutan eh...masa kami sampai ni awal dalam jam 11 pagi sebab semua ambil cuti so takde orang lagi...adik aku pun dah sampai awal...cantik gilaaa kafe ni tau...aku suka!banyak la port nk bergambar...hehehe...
so untuk Cafe Chef Wan yang ini, menu dia tak sama dengan De.Wan 1958 by Chef Wan sebab kat sini menu dia bertemakan My Travelogue of The World...kiranya himpunan menu menu yang Chef Wan suka la sepanjang dia travel all around the world...haaa gituu...aku dulu pernah berangan nak buka kafe ala gini laaa...share menu yang aku suka masa travel plus deko kafe dengan gambar gambar masa travel aku or anything related to travel laaa...hahaha tapi tu dulu laaa hahaha...now tak koser lah...so menu kat Cafe chef Wan ni serious menarik dan rasa tak tau nak memilih...dan harga dia juga agak kayangan ya....hahaha what do you expect...Chef Wan kot!
okay kat bawah ni antara minuman yang kami order dan untuk aku macam biasa la air kosong je...hahahaha konon masih menjaga diet masa ni...kahkahkah benci betul selalu hangat hangat tahi ayam ni kan...hahahaha...so sementara tunggu makanan tu, kami duk melayan sembang je laa dulu...kelaparan gila dah ni sebab memasing tak makan sarapan lagi...memang simpan perut nak makan kat sini...
soo siap sedia makanan masuk...menu yang kami order adalah Kerutup Lamb Shank (RM62)...harga dia memang mahal tapi serious portion dia besar gilaaa...macam lamb shank ni memang kena share sebab banyak gilaaa nasi dan besar lamb shank dia....dan menu ini adalah sangat sedappp...kerutup dia sedap gila dan lamb dia lembutt sangat!serious wajib cuba kalo ke sini tau....then mak aku makan Mee Rebus (RM34) dia, pun sedappp dan besar gila portion weh...so memang kongsi kongsi la makan kan...aku gatal pergi order Trio Fajitas (RM58) nak share reramai, hasilnya kenyang gila sebab banyak gila portion dia...tapi sedap weh, serious tak kedekut bahan dan sedappp!so berbaloi la pada aku harga dia tuuu...adik aku order Homemade Beef Burger (RM42) pun sedap sangat patty dia tu....dan aku order gak Cucur Ugang (RM24) dan Chicken Pot Pie (RM22) untuk sharing...pun sedapppp...cuma kenyang gila sebab portion semua makanan tu besar!patut la mahal...so kalo pergi 6 orang, patutnya jangan order 6 menu, cukup laaa 4 menu je tau....serious appetiser pun besar portion, apetah lagi main course...huhuhu tapi sedapp!aku suka la makanan kat sini banding De.Wan 1958 by Chef Wan tu...hahaha
dan dah kata besday kan...adik aku dah beli kek sesiap pastu dia pi gatal order lagi kek kat kafe ni...gila lah, kita ni dah nak meletup perut makan banyak gilaa...sekali sampai dua kek dia suh budak kafe tu keluarkan...so memang pandang sebelah mata je laaa...keluarkan untuk surprise mak aku dan bergambar je...pastu masuk kotak dan bagi bagi kepada adik adik aku suh bawak balik....hahahaha...
dan kami habis makan tu dalam kul 12 lebih ke 1 macam tu, kat luar dah panjang yaa orang beratur...omg, famous gila tempat ni yaa...patut pelik masa masuk tadi nampak kerusi bersusun kat luar tu...hahaha tapi memang sedap la makanan kat sini...aku highly recommended!hahaha...i loike...aku harap kafe ni mampu survive sampai lepas PKP nanti...tapi aku perasan ramai orang tua Melayu datang makan sini ngan kawan kawan dia...mayb pakcik makcik duk Bukit Antarabangsa belakang tu kot makan...dah bersara, so melepak la...hahahaha gitu kan aku punya imaginasi...hahaha...

2 comments: